Häxor iFokus

Häxor

Etikettmånen
Läst 2963 ggr
spindelfot
2009-02-25 14:06
0

Mörkermåne

Ja, det är inatt.

Det första jag gör när jag mår dåligt, det är att glömma bort var månen står, annars har jag den som i kroppen. Idag tittade jag en sväng i månkalendern för att komma på rätt köl igen, och visst var det mörkermåne. Av någon anledning glömmer jag gärna bort när månen är i nedan.

Vad tänker ni om mörkermånen? Hur känner ni det i kroppen?

Själv vill jag gå och lägga mig.. och drömma, lägga mig och dö ett slag, och sedan komma till liv igen. Jag har inget annat arbete planerat, kanske ska jag se, om det går att drömma gott inatt.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Blodeuwedd
2009-02-25 14:46
0

Jag förstog inte alls varför jag vaknade i natt.. drömde en massa konstigheter och var allmänt konstig.. Tänkte att det är ju precis som det brukar vara innan fullmåne.. ska jag nu börja lika inför mörkermåne.. När ska jag då sova? Månen påverkar mej enormt.. i alla faser.. på olika vis..

Eiyra
2009-02-25 16:53
0

Jag påverkas också mycket av månen. Vid fullmåne kan jag inte sova och fullmånen ger mig alltid en energiboost. Mörkermånen blir jag trött av, sover längre och djupare. Drömmer gör jag jämt men vid fullmåne och mörkermåne har de en annan intensitet. Just nu drömmer jag inte gott.

[trumman]
2009-02-25 17:25
0

Men innan du lägger dig och dör spindelfossing, har du en pakt med gudar och vulkanman att upprätthålla!

spindelfot
2009-02-25 22:21
0

Drömmar alltså, verkar vara temat. Jag känner mig SKIT-TRÖTT. Det kommer vara intressant att se om jag får några bra drömmar inatt - jag får nämligen lite sovmorgon också, och då drömmer man som bäst - Då hinner man antagligen uppleva sin REM sömn ordentligt, och så minns man bättre.

JAVISST kommer jag ihåg pakto-barakko vulkanis ananis!

Lassemannen1982
2009-02-25 22:27
0

Jag har också känt mig konstig hela dagen. Hoppas inga drömmar om getingar inatt iallafall.

REM sömnarna ja, då behövs rikligt med sömn som saknats senaste tiden.

Anco
2009-02-25 23:09
0

#5 Inga getingar inatt va….

Nog känns det av att det är mörkermåne….. men jag har konstingt nog inte haft några problem med sömnen….

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

spindelfot
2009-02-25 23:30
0

skönt med nymånen som kommer också, gör mig nöjd att veta, så kan man växa lite i takt, förhoppningsvis.

KlaraStjarnljus
2009-03-01 18:55
0

jag har varit allmänt slö och omotiverad, och hade en väldigt obehaglig dröm i förrgår natt.

spindelfot
2009-03-01 21:47
0

Inatt var jag med om något jäkligt märkligt. Har gjort ceremoni de senaste kvällarna nu innan sänggående, för goda drömmar - och jag vaknade inatt av att det brann i min ryggrad, eller det kändes som om det gjorde det. Koncentrerat till just höfterna och ryggraden, var det brännhett. Så varmt att jag vaknade av det alltså, häftigt.