Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1264 ggr
SEViking
0

God morgon 1/3

God morgon gott folk

Idag ser det ut att bli soligt här hemma, men nu är det dags göra sig klar för en färd söderöver.

Önskar er alla en bra dag

? SEV ?

Iram
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!!

Idag står min lilla stad i centrum för uppmärksamhet. På morgonens väderleksrapport på TV fanns endast två orter markerade på kartan- Sälen och Mora. :-) Glädjande är att Vasaloppet för mig (och många andra) är ett riktigt vårtecken!

Ett annat litet vårtecken håller jag här i min hand:

Kram Iram

Blodeuwedd
0

Godmorgon… natten har varit den kallaste på hela vintern och i morse vid sex hade vattnet nästan frusit.

Min dotter köpte bil i går privat och det visade sej vara en blåsning. När hon kom hem med bilen så var kopplingen trasig och när hon ringde sa säljaren att hon kört med kopplingen nere för det var inget fel på den när hon tog den. Idag svarar han inte i telefon och går inte att få tag i. I köpekontraktet står att om hon inte är nöjd så ska köpet gå tillbaka.. men om han inte finns tillgänglig, hur gör man då?
Polisanmälan? Konsumentköpslagen?

Nikolaus
0

God förmiddag vilken underbar morgon solen skiner och Wasa loppet är på teven (tror han med plankor på fötterna vinner) ska strax ut och promenera i detta härliga väder.

Bw.. om det står så på kvittot så är det säljarens skyldighet att återbetela eller åtgärda fordonet! Vägrar han så kontakta konsumentombudsmannen och Polisanmäl säljaren för bedrägeri.

"Avtal mellan privatpersoner"

_"Konsumentköplagen gäller bara köp mellan privatpersoner och företag. Om du köper en vara av en privatperson är det i första hand det avtal du gjort med den du köper av som gäller. Om ingenting annat avtalats gäller en annan lag, köplagens, regler.

Var därför noga med att skriva in allt du kommer överens med säljaren om i avtalet. För köp eller hyra mellan privatpersoner finns därför inget exempel på standardbrev om man vill klaga.
I stället handlar det om att komma överens med säljaren. Går tvisten inte att lösa kan man ta ärendet till tingsrätten."_

Hoppas att det går bra!

bettin65
0

Godmorgon eller förmiddag alla

nu ska jag i väg och handla lite sen koppla av.

Bw håller med föregående talare finns han inte att få tag på så polisanmäl honom

håller tummarna för dig igen.Glad

[GunillaF]
0

God förmiddag allesammans!

Årets första vårmånad, är välkommen!Skrattande

fridelfina
0

Har sovit som en stock i natt efter gårdagens eldarbete! Skrattande

Sonen och jag eldar ris och småstock på den plats där vi så småningom kommer bygga vårt egna hus. Behöver eldenergi i mitt liv så det här är toppenjobb för mig. Vi började mitt på dan och på kvällskvisten sjöng vi lite runt elden och hälsade nymånen när hon dök upp ovan grantopparna…

Fick dock ta alvedon i morse för att komma ur sängen, men det hör till och går över!

Önskar lycka till med bilskojaren!

Blodeuwedd
0

#3 #4 #6 Tack.

Han svarade i telefon nyss. Vi sa till honom att det kommer att bli polisanmälan och konsumentköpslagen och allt och han säger..
Jaha och var tror ni att ni ska få tag i pengarna då.. Jag har inga. Ska ni komma ner och sätta er utanför huset kan ni få sitta ett par dagar.. Eller ska ni ta med er några stora grabbar..

(ibland önskar jag att jag kunde svart magi.)

*ledsen*

Coturnix
0

God middag! #6 Bygga egna små hus! Det låter väldigt roligt! Månskäran var vacker i natt med Venus vid sin sida.

>>Nuffis sicken gullig unge med mullvadspäls!

#2 Det har jag grubblat över både länge och ofta. Hur det kommer sig att människor kan med att så uppenbart "lura och bedra" andra människor. Varför man själv är så snäll så att man känner sig helt dum. Det är ju så att man fortfarande utgår ifrån att det går att lita på människor. Ändå så går man på på samma dumma grej, om och om igen. Men det kanske är bra, det vore en hemsk värld om alla skulle utgå ifrån att misstro varandra.
Hoppas att det går att häva köpet.

BabyDragon
0

#7 uscha för så hemska människor :( men polisanmäl han ändå. Folk ska få veta vilka som e lurendrejare. Om han svqrrar så där verkar han ha lurat ett par stycken. Kram

#1 Vad gudomligt söt ^^

Här e de en massa - grader. Fåglarna ville inte kvittra alls imorse. Vintern blir nog kvar ett tag till här.

Blodeuwedd
0

Coturnix Häva köpet verkar inte troligt.. Kanske att han får reparera eller bekosta reparationen. Men det kan ju hålla på i en evighet.

BabyD jo man önskar man kunde skrika ut för hela världen hans namn, men man får inte publicera det på nätet va??

Jag vill att han snubblar och bryter båda benen och armarna och kanske lite på ryggen oxå. Eller varför inte nacken.. usch ..för sånt folk..

Iram din hand rymmer glädjen i alla fall det ser jag.. Sååå söt.

isnornin
0

God em. Vilken söt kanin Iram!

Min stora glädje i dag är att jag har köpt mig en spikmatta!

MVH Isnornin

Coturnix
0

isnornin har blivit fakir!;)

isnornin
0

Yes!

MVH Isnornin