Kristallkula
hej! Jag har en kristallkula ( den är av kristallglas, med färger i, grönt och blått. Den har stått oanvänd i många år, och jag undrar; Behöver man rena den ibland? eller tillföra energi? Tycker väldigt mycket om den, det är konstigt men den ger mig en sorts kraft när jag tar i den och när den stod i affären så "ropade" den att jag skulle köpa den. Men jag vet inte riktigt hur jag ska hantera den…..
U R us
Du kan sia i den. Du tittar djupt och ser in i den efter att ha ställt en fråga/stark intention.
Du ser kanske former och symboler därinne som du associerar till andra saker som kan de dig reflektioner eller insikt i svaret på frågan du ställt.
Många siar i kulan i ett mörkt rum med ett ljus bakom just för att då får man lättare fram former och "bilder" i kulans naturliga mönster. Det hjälper om man ser liksom "förbi" kulan, nästan som om du kollade på en sån där 3-d bild i tidningen, där man ska använda sjumilablicken. Vet du vad jag menar?
Sitt och se, men kom ihåg att ha en Speciell Fråga att jobba med, annars blir det bara bildkaos och du får mer frågor än svar.
Ang rening och sånt där så tror jag inte du behöver tänka så mycket på det ;) känner du att du vill rena den så ut och lägg den i snön en par timmar, eller dunka den i marken och säg NU ÄR DU REN! ….det där med att saker är "smutsiga" sitter nämligen mest i huvet på folk, så gör det du tycker skänker dig ro runt det.
Så jag ska inte stirra in i kulan då? Färgerna i min kula liksom börjar röra sig när jag tittar in i den……..häftigt det där med att lägga ut den i snön..ska jag nog göra ..eller i gräset, för nu är nästan all vår snö borta…så det är kanske egentligen ens eget sinne man rensar kanske istället för kulan?
U R us
o_O Jo, du ska stirra in i kulan ja.
"det är kanske egentligen ens eget sinne man rensar kanske istället för kulan?"
Ja, jag tror att i mångt och mycket är det en fix idé det där med att saker kan bli smutsiga och att det skulle påverka ngt.
Som jag ser Sanningen så har allting en ande, och då givetvis kulor av ren kristall. Kristallen har ju en ande, ett liv, och att denna urkraft, denna moderjordvarelse skulle "bli oren" bara genom att ngn annan tagit i den eller si och så finner jag mycket otroligt.
Därför tror jag de flesta reningsritualer och sånt jox mest är till för att tvätta bort de egna nojorna.
#2 Det funkar bäst och snabbast om du sitter med kulan i mörkret så som trumman skrev, då blir det som en sorts hinna/dimma någonstans mellan kulan och dig och det är där du efter lite träning sen kommer att se allehanda saker. Sitter du i ett ljust rum så är det mycket svårare och tar längre tid. Man kan också lägga kulan i en djup hatt eller liknande och sedan titta ner.
#3 Tycker du att det är onödigt att rena i alla lägen? Jag tänker då på om man t ex fått ett "ont öga" på sig eller om man haft besök av människor som har "smittat" ner omgivningen och liknande.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax