Häxor iFokus

Häxor

Etikettoff-topic
Läst 1324 ggr
BabyDragon
0

OT Häx dröm

Här är en dröm jag bara måste få dela med mig av :)

Jag sökte efter en sak. En sak som en mycket kraftfull häxa hade ägt och sökt efter i så många år. Jag färdades med ett par som jag inte känner. Först hamnade vi i en djungel där vi hittade en stor kyrkoklocka. Den hängde i en lång kedja och svingade sig fram i djungeln utan att låta. Den sög i sig alla guldföremål. De försvann. Jag såg att kvinnan hade förhäxat den till att göra så för att hitta föremålet. Då kom vi fram till att det var ett guldföremål. Jag kände på mig att det var en ring.

Så kom vi tll staden kramfors som jag bor i närheten av. På stan började en kvinna att föda så vi hjälpte henne till vårdcentaralen. Där fanns min förra mentor (sjuksköterska) som gav mig en ledtråd till vart jag kunde finna den. Jag vet inte vad hon sade men det ledde oss till havet. Däri reste vi i en hemmagjord ubåt (vi hade bygt den av trä :P ) Då hittade vi en gigantisk sköldpadda som simmade runt och sjöng. Den sjöng om de hundratals år som den fått färdas över havet i sökandet efter saken. Den var brännmärkt på ena bakbenet och jag viste (hur vet jag inte) att kvinnan brännmärkt skölpaddan som en del i förhäxningen så att den skulle leta i havet efter saken.

Sen kom jag inte längre för klockan sa att jag skulle gå upp :)  det var RIKTIGT spännande.