Smidda grytor
Tillfälle!
Jag ska ta in ett parti smidda grytor. De är av den rundbottnade typ som användes i norden under vendel- och vikingatid. Inget fusk med svets, bara nitar. Denna kvalitét till detta förmånliga pris har ej funnits tidigare på den svenska marknaden.
Då jag inte har råd att lägga ut för beställningen själv, erbjuder jag dem som beställer nu i början ett extra bra pris mot förskottsbetalning. Jag kommer inte att be om pengar förrän jag har tillräckligt många intresserade och affären är bekräftad.
Storlekar och priser:
2,5 liter 500:-
7 liter 800:-
14 liter 1000:-
Helt set 2100:-
Frakt tillkommer om vi ej kan träffas för leverans.
Det är ont om tid om vi ska hinna få dem innan sommar säsongen börjar, så tveka inte att maila mig om ni är intresserade!
Ola Lindberg
#0 Då undrar jag på vilka platser man kan får tag på dig fram mot sommaren. Foteviken kanske?
Vet du hur tjocka grytorna är?
Är metallen behandlad på något speciellt vis?
Metallen i själva grytan är 1 mm tjock, vilket låter lite, men är fullt tillräckligt för matlagning. Jag har använt en mindre variant från samma leverantör under 2 säsonger, och de var bara 0,8 mm tjocka. Men det funkar också kanon. En fördel är ju att packningen inte blir onödigt tung.
Grytorna är täckta med ett vaxlager när de levereras, troligen som rostskydd, men det försvinner ju när man kokar in dem.
Vi kommer vara på Leksands medeltidsmarknad, Stallarholmen, Medeltidsveckan och förhoppningsvis Medeltida Ystad.
Märk: Priserna vi håller nu är lägre än de vi tänkt hålla sedan. Det är extrapris för de som beställer i början med förskottsbetalning.
Tack. Jag får återkomma när jag vet om jag ska till någon av de marknaderna.

Leksands medeltidsmarknad? När är den? Vi har ju inte så långt dit. skulle vara roligt att komma iväg på något.

#4 sista helgen i maj har jag för mig, det brukar vara på morsdag..
MVH Isnornin
#4-5 Ska vi ses där kanske? Över en tallrik kôlbulla?
Datumet stämmer Isnornin, jag åker dit av rent strategiska skäl för att få en bra morsdagspresent. ;)
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Smart! Ja det skulle vi kunna göra.

Då kan ni räkna in mig också.
Jag har ju inte heller så långt dit, är rätt ofta i södra Dalarna.

jag hoppas att jag kan åka, men vill inte lova något! Jag önskar att jag kan!
MVH Isnornin
Mycket möjligt att jag också dyker upp, bara jag har en fungerande bil.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
#10 Då har vi en liten HiF-träff på g. :)
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
Glöm inte att besöka oss och våra vänner Tattarklanen när ni är där. Hemsida kommer inom kort på www.tattarklanen.se
Ola Lindberg
#12 känner igen den där bilden, vart brukar ni stå på medeltidsveckan i visby?
Nära Murfallet, alltså öppningen i ringmuren ut mot havet, där man kan köra bil igenom. Vi brukar vara rätt många där, ganska många av oss är smeder och har ässjorna med sig. Vi var 5 marknadsstånd totalt senast. Jag och min sambo har ett portabelt trähus som marknadsstånd.
#14 men då vet jag vilka det handlar om. tycker dock att du borde ta dig ner till foteviken någon gång med (om du inte redan gjort det), om så bara som besökare. Det var lite ont om grytor just förra året men det brukar komma riktigt bra prylar speciellt från polackerna och tjeckerna.