Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 1757 ggr
BiGavia
0

Väl mött 24 Februari

Fokus verkar hålla andan inför den stundande våren. Snart drar såningsperioden in. Mycket av min tid kommer då att gå till detta.

Solen skiner i dag och temperaturen är behaglig.

Må ljuset stråla med sin sällsamma glans på er stig..

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Sovgott
0

Solen skiner här också! Cool

Nä, nu ska jag sätta lite fart. Inte sitta här i morgonrocken och sega hela förmiddagen! Här ska promeneras och sedan bakas bröd och paj!  

Ha en givande tisdag, allihop!

Hwinya
0

Sol och en decimeter snö. Snacka om härligt stockholms sportlovsväder :) Inte för att jag har sportlov längre, men ändå :)

Ska iväg till bokrean idag, se om man hittar några intressanta böcker .

Ha en underbar dag!

Blodeuwedd
0

Godmorgon.. solen kikar på mej lite mellan träden. Kaffet väntar och en promenad.. katterna river huset.. det dunsade just där nere.. kanske kalabalik och trasiga saker.

Hoppas solen skiner på er oxå idag..

//BW

BiGavia
0

Just det, bokrean har startat.Glad

Skvallra om du hittar några intressanta böcker!

[GunillaF]
0

Goförmiddag.

Här i "norr" skiner solen från en klarblå himmel och det är -3 grader.

Helt underbart för de som har sportlov eller är lediga iallafall.

Ha en skön dag och njut av tillvaron!

Simuala
0

goddag. =)

Är trött på snön nu, vill ut i skogen!

Men det är ljust iallafall. Härligt. bara några månader kvar… Sen är våren här på riktigt. Längtar.

bettin65
0

Hej

har redan varit på bokrean var inte så mycket av intresse där jag var, men hittade en fält flora Billigt vilket passar bra just nu när man snart ska ut i markerna.

Annars en underbar dag med mycket sol ser fram emot detGlad

BabyDragon
0

Oh dregglar bara jag hör bokrea. Men tyvärr får den klara sig utan mig denna gång. Bokhyllan är smockfull och lit till. Nu måste det sättas en racer fart med plugget. Annars en hyffsat bra dag.

Ha de bra!!!

Coturnix
0

Upptäckte just att  "trollstaven" också fick plats i det nya skrinet.;)

Den "dödsdömda" bilen som dessutom hade totalpunktering när den skulle startas och tas till besiktningen.

Den hade inte ett enda fel. Den gick igenom!

Verkstaden som haft den på felsökning i flera omgångar i flera veckor och inte hittade felet förrän i fredags. De sa att det var en grej i motorn som kostade trettiofemtusen plus arbetskostnad, för att den skulle gå igenom besiktningen.

Det var inget fel på bilen. Den kostade sjutusen att lösa ut ifrån verkstaden.

Här skiner solen!;)

Astraea
0

Åh, vad roligt C! Vilket glädjeämne.

Bokrean ja..brukar alltid besöka den. Nu när jag flyttat bort från vimlet känns den inte lika lockande men jag skulle samtidigt gärna vilja kika efter böcker om djur och natur. Hmm..jag skulle ju ändå behöva till Indiska..Oskyldig

Annars består min dag av soppkokning, kakbak och inkörning av tvättmaskinen vi fyndade på blocket. En sväng till badhuset blir det också. Märkligt, min dag ter sig mer häktisk när jag skriver om den än vad jag faktiskt upplever den. Brukar ju vara tvärtom..

Blodeuwedd
0

JätteGrattis C.. underbart härligt. Bilverkstäder är ju ett kapitel för sej..

Bokrean ska få ett besök av mej idag.. men inte Indiska då det ju ligger för långt bort. Falun, Borlänge, Västerås, Gävle, Uppsala.. men inte här. :( Jag vill oxå dit.

Hwinya
0

Då var man tillbaka från bokrean med fyra inhandlade böcker. Matbröd av Tulla Grunbeger (tyskt y!!), Brödälskare av Henrik Francke, Odla Kryddväxter av Håkan och Christina Petterson och Lär dig ta emot djurens budskap av Mia Mattson- Mercer. Brödböckerna verkade riktigt bra med många roliga, intressanta och vad som verkade vara goda recept. Men det återstår att se vad man får ut av dom där böckerna :) Men kul var det iaf.

BiGavia
0

Grattis till dina fynd

Skrattande

marinelady
0

Hm här suktar man efter morgon dagen i det klara solljuset och självklart innebär solljus huvudvärk för ovana ögon…  Men man överlever :D

BiGavia
0

Skydda dina ögon med solglasögonCool

Jodrena
0

Mitt glädjeämne idag är ljuset som kikar in, att jag åter är hemma efter en resa som blev längre än planerat men ändå för kort, och att får ta hand om min vovve som gått och blivit mer lik en knubbsäl istället för den slanka smidiga hund jag lämnade hos hundvakten hehe.

Sovgott
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dagens brödbak! :)  --->

DyrkaMin
0

Den "dödsdömda" bilen som dessutom hade totalpunktering när den skulle startas och tas till besiktningen.

Den hade inte ett enda fel. Den gick igenom!

Det låter som besiktningsmagi. Konsten att fo en besiktningsman både bilnd o döv.

Det kansk finns hopp för min gamla SAAB också.

BiGavia
0

Vardagen innehåller massor av Magi så länge du inte tvivlar.

DyrkaMin
0

Dom stora utmaningarna på magins område väntar lite längra fram.

Coturnix
0

#17 mmm vad gott de doftar!;)
#18 Nej, det VAR inget fel på bilen! Fixade punkteringen, annars hade det ju inte gått att köra med den alls!;)

BiGavia
0

Magins största hot är tvivlet!--DyrkaMin

Sebastian
0

Har hållt den första delen i min studiecirkel idag. Med gott resultat. Jag tror jag lyckade engagera medlemmarna så pass att de fick lite att tänka på. 
Stod upp och pratade inför femton personer om vikten av arbetsmiljö och hälsa.
Vad var det jag var så nervös för:D

BiGavia
0

Det e bra att ha lite rampfeber Seb, det skärper ens sinne.

Sebastian
0

Jupp Det funkade fint. Kände mig lite illa förberedd men det visade sig att jag gjort rätt. Har fått mersmak nu..

marinelady
0

Suck jag är missnöjd! Missnöjd med min arbetsprestation under de senaste 6 månaderna, den har blivit lidande pga av skolan, hund och en växande umgänges krets… Så nu när sommarjobben börjar diskuteras så är jag inte längre självklar och det knäckte mig totalt idag.. Sen att jag inte lyckades sälja något denna gången boostade inte mitt självförtroende, även om jag får ut offerter…

Så nu har jag analyserat varför och vad jag behöver ändra och ska ge mig själv en spark i baken, lite pepp till jobb dagarna och verkligen ge järnet.. vem vet det kanske går att rädda.. Men jag HATAR att inte vara bäst så mitt självförtroende pös luften ur som en helium ballong på flykt..

Livet är inte lätt när man är tävlingsinriktad..man får skylla sig själv.

Får se det som en chans för utveckling, får jag inte jobbet okej, då kanske jag får något annat som kan ge mig en annan upplevelse…får jag det då ger ju mitt framtida hårda jobb utdelning..

DyrkaMin
0

Det är inte tvivel på magins kraft som saknas (tror jag).

Utan mer om jag gör ritualn rätt. Gör jag riten fel, borde det inte funka.

Har testa två spells, det funka båda gångerna.

BiGavia
0

Magins kraft finns alltid där, ju oftare man använder en å samma spell ju kraftigare svarar den. Sen är det absölut inte fel att göra en ny, bara man tror/vet att den funkar!