Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1020 ggr
DyrkaMin
0

Är det inte löning idag?

Ska man inte vara glad när det är löning?

Eller är det bara jag som för min idag?

Bakelser, en tub majonäs tile extra pålägg på mackan. Det blir man glad av, eller hur?

bettin65
0

håller med i dag kan man unna sig något extra………

lightgoddes54
0

mmm fast den här månaden när jag nyss flyttat till hus och inte fått bostadsbidrag än (inte klart) efter inbetalning av samtliga räkningar fick jag 800 kr kvar att leva på..nu jagar jag försäkringskassan för fullt.måste erkänna att jag är inte deppig för det med tanke på mitt älskade hus…ville så gärna skänka en slant till skogsrutan men kan tyvärr inte..jag går ut och kollar in min trädgård..planerar för fullt för mina kommande odlingar..det är värt varenda krona..

evrekaw
0

Suck, får vänta till 27:e, bara barnbidragen som kommer den 20:e…

Sedan kommer alla räkningar, man fyller skafferiet och kylen å sedan är man pank igen - haha

Skrattande

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[trumman]
0

Jag har 40:- kvar. Det är allt. Så jag väntar verkligen på löning den 25:e :D kanske kan jag få lite av barnbidraget den 20:e om jag har tur!

Denna månad har varit HORRIBEL - men med hjälp från goda vänner och lilla mamma har det gått, om än haltande, mitt i kaoset.

marinelady
0

Mm här lider jag visserligen bara själv av min personliga ekonomiska kris men den här månaden är den magraste någonsin!

Sebastian
0

Ja fy januari är hemsk. Alla stora räkningar på en enda gång.

Blodeuwedd
0

vatten och hårt bröd… men om man inte äter bröd.. vad blir det då?? Ägg??

Sebastian
0

Ägg ja! och färs. Fakirbiffar och äggröra mmmm.

bettin65
0

ägg ägg  i långa banor……….

marinelady
0

Hårdbröd, pasta, ketchup…och ett litet förråd av kyckling och  falukorv att tära på… det klarar man sig på…Ja självklart frukost gröt också Skrattande

Blid
0

Rynkar på näsanJag måste vänta ända till den 27:e innan jag kan köpa majonäs och andra godsaker.

evrekaw
0

Min man är kock… Tar ofta med sig hem från jobbet sånt som annars skulle slängas… Innser att jag är gruvligt bortskämd här… Även om man är pank ibland har vi alltid god mat på bordet… Skäms

BiGavia
0

Själens löning kommer beständigt, vad är papperslappar?

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Sebastian
0

Vi samlar papperslappar med nummer på, tror oss bevisa vår storhet så.

Sebastian
0

Det är ett Rikemansgetto
För kedjor av guld är fortfarande kedjor
Människor är fortfarande fängslade?
I statusjakt och girighet
Illusioner om frihet som kräver levande lik
Säg mig varför, varför 
vägrar du hjälpa din broder man
Säg nu mig varför, varför
står vår värld nu i brand

evrekaw
0

#14 Förstår inte vad ni pratar om är pengar av papper… Har bara "plast" i plånboken…Förvånad

BiGavia
0

Seb, ska du ha MEJ Å GRÅTA…

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Coturnix
0

"Illusioner om frihet som kräver levande lik"

Detta gav mig nu energi tillbaka. Jag vägrar ge mig. Jag vägrar.

Trampar som grodan i gammeldagsmjölken, han drunknade inte han trampade tills det blev smör och kunde hoppa tillbaks ut till livet.

Sebastian
0

Jo det är en fin fras det där. Man kan lära sig mycket genom musiken det som sjungs eller det som tonerna väcker hos oss.

Bigavia. Klart jag inte vill att du ska bli ledsen! 

Som jag ser det så handla texten om att vi lägger så otroligt mycket pengar på en fiktiv frihet. Vi köper de vackraste prylarna. Den största teven, den mest glänsande bilen eller för all del den finaste dyraste tarottleken vi hittar, eller köper stenar som grävs fram i stora köttsår i vår moder. 

Andlighet är frihet var det någon som sa. 

Jag önskar jag höll med om det.
Själen är en pengakossa för pengakåta skrivhäxor eller trollgubbar med dollartecken i ögonen.
Böcker som utlovar kunskap men i själva verket innehåller tomma fraser säljer som smör i solsken åt de som vill lära sig om trollkonst.

Jag anser mig ha en väldig tur som träffat den lärare som sa åt mig att slänga böckerna och inte lyfta en bok om shamanism på fem år. 
Stort tack till dig Mäster om du läser detta.