Någon bra formel mot trötthet och inkomst?
Hej!
Finns det någon bra formel mot trötthet och värk?
Och kanske något för att få jobb och en "karier" med inkomst?
Trolldoms bok på svenska, kan ni ge mig några tipps om någon bra kanske oxå?

Trötthet är ofta stressrelaterat. Om man inte har jobb och pengar blir man stressad, och följdaktligen, trött. Sov så mycket du kan och när du inte kan sova mer, gå ut och rör på dig mycket. Sedan kommer du sova gott igen. När du känner att du är trött på att sova, se då till att få fasta rutiner. Gå upp varje morgon vid samma tid och ta en ordentlig promenad. Sedan går du in och äter en bra fukost, efter ett tag med ordentliga rutiner och mycket rörelse, så kommer det att klarna i skallen och idéer och visioner kommer att dyka upp i huvudet. Det är magi det!

går upp klockan sex på morgonen. Äter frukost halv sju till sju. kör /går med sonen till förskolan (börjar åtta) åker/går hem plockar å donar ev. läser lite hämtar han sen igen (slutar elva) hem lagar mat medans han sover äter mellan tvol o ett vilar maten en stund går ut och leker en halv timma sedan in igen och äter lite mellis sedan är vi ute igen för liten kvälls prommenad som brukar ta 40minuter in igen för att sedan leka lite för att senare äta kvälls mat och lägga han och när sonen sover so slappnar vi av en stund för att sedan ta våra kvälls mat till en film sedan lägger vi oss och då är klockan tio/halv elva. sen är det om igen så håller det på veckorna runt. även på helgen för utom förskole delen.
Har du någonting som är ditt eget? rekreation behöver inte betyda vila utan att göra någonting man finner mening och tillfredställelse. Mina är att skriva böcker, dikter och noveller. Och så sitta här då ;)
Om man ska komma upp med "någon bra formel mot trötthet och värk" så måste man först veta eller ta reda på de bakomliggande orsakerna.
Tröttheten och värken är symtomen på något annat, ett sätt för din kropp att försöka tala om för dig att något inte står rätt till. Att ge sig på dem direkt vore som att stänga av din kropps alarmklocka.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Jag tror som #3 att man måste hitta en egen värld/grej/stund. Det går även med ett tajt shema. Det behöver inte vara något stort.

mitt dagliga vecko schema har du där uppe (#2) något eget? va är det?? läser lite någon gång ibland om jag inte mediterar detta händer oftat nu på förmiddagen då gubben o sonen sover middag.

#6 Men du måste väl inte lämna ditt barn varje dag samma tid tex, ta lite sovmorgon och långfrukost någon dag. Har du ett barn som går upp kanontidigt blir det ingen sovmorgon men jag tycker själv att det är guld att kunna vara långsam på morgonen.
Jag är arbetslös/studerar deltid och vi har långsamma dagar, tidiga dagar, och lediga dagar på dagis. Att ha både dagar med starka rutiner och dagar där man knappt har rutiner alls är skönt.
Man får ta sig tid, det låter väl provocerande men är galet sant. Du kan inte schemalägga och lätt fixa ett problem som kommer inifrån och som gör dig trött, magi kan ge en människa en hjälpande hand men man är själv den som måste resa sig upp.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Sovmorgon har jag aldrig tagit och kan inte får huvudvärk, tidiga mornar har jag själv tagit sedan liten och sonen är likadan.
Tack ändå da. Fixar sig väl senar när jag får jobb och kan skaffa hus. tack alla för era råd. men sådant är mitt liv. Hej och tack.

suck, ja du har bestämt dig, och får väl leva därefter.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Denna årstiden kan det ju vara bra med lite uppiggande vitaminer,kanske behöver du järn?
Ju mer stressat man lever,dessto mer behöver kroppen b-vitaminer…Ett möte med en bra naturläkare kan oxå vara av värde…
Nu är det ju naturligtsvis alltid bäst att göra ngt åt grundorsaken,och inte bara behandla symptomen…men jag tycker var och en människa lever sitt liv och man ser saker från olika håll under hela sin tid man är här på jorden…
Dessutom tror jag vem som,kan råka ut för att behöva lite nyttiga piller i sin kropp under den mörkare årstiden…
Väl mött…
Stärkande träd-meditation i solljus är ju aldrig fel,jag kan återkomma med hur man gör om det är intressant.

Trolldomsbok på svenska???Tja.En bok som just kommit ut på svenska är James Arthur Rays "Harmonisk rikedom".
Inga trollformler direkt……men den ger dig inblick i hur du måste tänka och handla för att få hälsa och rikedom.
Med andra ord så gäller det att förändra tänkandet för att få ut så mycket som möjligt av livet.Och där finns ju inga begränsningar,du kan få ut precis vad du vill av livet.
Ni som har sett filmen The Secret såg James när han hade satt upp en bild på ett drömhus han önskade sig.Han glömde bort saken och när han efter några år packade upp grejer i sin nyköpta villa så hittade han bilden.Det visade sig vara samma hus som han köpt.
Så att gå och drömma och önska sig det man vill ha är inte alls dumt.Det höjer humöret dessutom.
wow…tack för tipset för boken,maximiljana…den ska jag införskaffa…

SVAR till: maximiljana #12 tack för tippset på boken, filmen The Secret vill jag så himmla mycket se längtar!

Hej igen nu vet jag varför jag inte sovigt så bra om nätterna. Jag själv har varit så nervös och inställd på att jag komer att sova dåligt. Och min andliga guide har arbetat hårt på nätterna med mig för att få mig klar med min adliga utveckling och där av min oroliga sömn och min son har känt av hans (guidens) hårda arbete med mig. Nu äntligen så sover jag bättre för min guide har nu mindre arbete med mig. :-D mvh tez
#15 Låter bra :) hoppas att du får sova i lugn och ro nu. Kram

(Jag har kommit på en "formel" som var bra för mig.
Kolhydratfri kost)

Tadaaa Den funkar finfint för mig med. Mår bättre, är fysiskt och psykiskt starkare än någonsin sen jag skippade sockermaten. Det är en vinnande formel för alla jag träffat.
#17 En dyr formel har jag märkt 

Nja.. Det kan te sig så. Men sätter man sig och räknar på hur mycket man spenderat på godis, pasta, potatis, rotfrukter, bulgur, coscos, mjöl, socker. så blir det i längden nästan samma pris på kalaset. Det är i början det blir dyrt innan man hittat de rätta ställerna. Vi äter LC-kost både jag och sambon och två månader in märks det inte så mkt skillnad. Sen är väger hälsofördelarna upp eventuella skillnader i priset.
hur som helst så rekomenderar jag detta. Efter att sockersatan lämnat kroppen så mår man så bra.
#20 Kanske det beror lite på vilka matvanor man hade innan om det blir dyrare eller inte och vilken budget man har att röra sig med, men för mig blev det katastrof i kassan. Lite sorgligt eftersom min mage blev botad på några dagar och min migrän försvann spårlöst. Jag vill verkligen inte sluta.

#21 Har ingen som helst aning om fall det kan finnas recept som passar dig här men mycket matnyttigt finns det, på olika plan. ;)

Nej så är det ju. Vi använder stora mängder köttfärs nu samt griskött. Det är det billigaste vi hittar.
Har märkt att man blir mättare på nyttig mat. Att man köper lika mycket som förut, tycker det är dyrt men man blir mätt på hälften så mycket. Men jag kanske bara e knasig :P

//Det går åt mindre toapapper.
nej nu är det dax att öppna en ny tråd.// Sorry.
Hahaha..