Häxor iFokus

Häxor

Etikett: gudinnor-och-gudar
Läst 1460 ggr
blodtopp
0

The Great Cosmic Mother

Sitter och kollar efter intressanta böcker på Amazon och sprang på denna. Har för mig att nån här inne har pratat om denna bok - The Great Cosmic Mother av Monica Sjöö.

Är det nån som har läst den? Är den bra? *nyfiken* =)

blodtopp
0

Ingen alls? ;o)

Blodeuwedd
0

Boktips

Blev nyfiken.. Kanske ska även jag läsa den.. hm..

starfox
0

Jag har läst bitvis i den, fjärrlånade den en gång. Det är en bok jag skulle vilja ha. Jag gillar hennes bilder.

http://www.monicasjoo.org/

blodtopp
0

#2 Åh tack! Den ska kollas upp.

#3 Samma här, den sidan ska kollas upp.

Boken finns på adlibris i alla fall =)

blodtopp
0

Wow vilka målningar!! Helt underbara!

Naud
0

För mig var den en upplevelse när jag läste den i början på 90-talet och lika bra när jag läste om den efter att jag träffat Monica i Bath ca 10 år senare. Skillnaden var bara att när jag läste den första gången så trodde jag att nu när vi vet så kommer också förändringen…

Älskar hennes bilder, fantastisk kraft

Bifogar litteraturtips från Moder Jordsidan.

spindelfot
0

Moder jord förresten, vilken fantastisk förening det verkade vara! Jag gick med direkt, bums.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Naud
0

Kul - välkommen dit.

Monica Sjöö har också skrivit en bok om den nordiska traditionen The Norse Goddess samt en New Age-kritisk bok New Age and Armageddon och dessutom

Return of the Dark/Light Mother. The Great Cosmic Mother är doch, i mit tycke hennes bästa bok, kanske för att den skrevs i samverkan med V. Mor. Monica är ju framförallt bildkonstnär. Moder Jordsamfundets hemsida (tyvärr inte färdigställd, arbetet med den kom av sig när hon dog) om Monica Sjöö (hon blev hedersmedlem ca 1 år innan hon dog) http://moderjord.org/monicasjoo/.

ladysparkle
0

Ja, det ar en underbar bok! Hon skrev den tillsammans med Barbara Mor. Jag tycker aven om The Norse Goddess, aven om jag tycker Cosmic Mother ar battre skriven.

Och ja, hennes konst ar underbar! jag var pa ett av hennes foredrag i Glastonbury for nagra ar sen och det var verkligen intressant att hora henne prata om sitt liv, Gudinnan och sin konst.

Ska genast kolla upp Moder jordsidan! :)

Ganna
0

Jag skulle dock vilja utfärda en "saltvarning" dvs att ta det som står där med en god nypa akademiskt salt.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~