Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 3581 ggr
[trumman]
0

TIPS: Norrlandsträff 6 (shamanism)

TROLLTRUMMANs user posted image NORRLANDSTRÄFFAR

Nu är det (äntligen) dags att dra ihop NT6! 10-12 oktober, norr om Skellefteå

Trolltrumman är sveriges största forum för shamanism och har i ett par år ordnat s.k. "Norrlandsträffar" där medlemmar och andra har träffats för att hantverka, shamanisera, samspråka och ha det trevligt i norrlänsk urnatur.

Jag tipsar om NT6 för att jag vet att det är många som är intresserade av shamanism här och som nog skulle tycka det var jättekul på träffen.

Vad tror du - är det intressant för dig att vara med!? :D

Mvh, T

Sebastian
0

Åh vad roligt! Det här är kul. Önskar jag kunde åka.

BiGavia
0

Ett visst intresse finns från min sida.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

lightseeker
0

ett STORT intresse, men en tom plånbok och dj¤kligt dyra biljetter på SJ, har jag hört,hmmm

Sebastian
0

Buss är ett bra och billigare alternativ. Sen finns det en sida där man kan anmäla om samåkning. Eller så kan man gå till närmaste lastbilsåkeri och fråga om man får åka med, chaffisarna bruka gilla att få sällis dit de ska. Möjligheterna ä OOooändliga (sagt på dalmål)

spindelfot
0

dalarna.. det här fantasistället.. hitta på dina låtsasspråk du..;)

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

spindelfot
0

Skulle gärna vilja åka, men isåfall måste jag nog få med mig min son på något sätt.. Någon som vill bila upp med oss? dela bensin etc.. ifall det är billigare än 2 papp, vilket denna resa skulle kosta annars.

Sebastian
0

#5 Hahaha jo det är det jag är bra på..

#6 Vet inte hur det är med barn på Norrlandsträffarna. Har för mig att det blev beslutat att de skulle vara barnfria. Självklart beroende på ålder.

spindelfot
0

#7 ja ifall det inte går med barn så går det ju inte.. :(

[trumman]
0

Det här med barn på NT är inget som är skrivet i sten…

Det JAG märkte då vi hade O:et med var att jag bara var "pappa" hela tiden och fick ingen tid till att bara vara och göra det jag ville som mig själv. Det blev en stress och jag fick inget gjort. Och då var vi ändå 2 om ansvaret.

Dessutom kan de små snuttiga egomonstren, som ju ÄÄÄÄR så söta, störa andra i deras arbete också. Svårt att fokusera på en trumresa då man har 2-3 småttingar som kilar runt och skriker.

MEN… på andra foten så tänker jag så här; Norrlandsträffen är ingen kurs där man måste ha 100% fokus och följa schemat - man gör som man vill, och vill man spendera dagarna med blöjbyten, shamani och äppelpurékladd så ok :)

NT är ju en träff där man ska ha kul och kanske tom mysigt och komma ihop sig med andra likasinnade, få shamanisera om det blir så, upptäcka rötterna och återlära sig hur det är att leva lite naturligare. I ett sådant scenario har ju barnen en given plats så varför inte.

Jag tror alltså jag landar på följande ang barn på NT: Ta med dom om ni vill och om tror ni kommer få det kul själv ändå, men helst inte :)

Mvh, T

[trumman]
0

Då är det bestämt - det blir NT6 10-12 oktober!

Varmt välkommna till Norrland!

marinelady
0

Jippie något som man faktiskt kan ta sig till utan att åka över 90 mil :)

[trumman]
0

#11 Välkommen! Hund får gärna följa med, men får tyvärr inte vara i stugan då de håller den allergifri.

Mvh, T

marinelady
0

Allt går att lösa så att säga, men berätta mer om stugor, antal platser mm. eller det kanske inte är klart ännu?

[trumman]
0

Vi håller till i ett mycket vackert "torp" mitt ute i skogen norr om Ske-å. Urkrafterna sjunger i landskapet som bevisstas av både korp, räv, älg och annat vilt.

I den gamla jordkällaren bor en stark rådare, kanske är det ett troll? :) Träden har vakat över platsen, i skift, i eoner.

Det finns ett fåtal sängplatser, sen är det golv och liggunderlag som gäller.

Två våningar; övervåningen är sov- och tarelugntplats, undervåningen (med öppen spis, toalett, dusch + fullt utrustat kök mm) är till för shamanin, matintag och arbetet vi brukar göra (har varit maskverkstad, skallror, stavar, runor, tarotlägg, ceremonier etc) och sen får man givetvis tälta runt omkring om man vill det.

Bilder från tidigare NT hittar ni via den här länken.

Vi har haft folk från hela landet, och till och med Finland tidigare, så jag hoppas se repris på den sköna uppslutningen till NT. Man behöver inte vara medlem i Tt för att vara med men ett genuint intresse för shamanism och de gamla vägarna är väl ett måste :).

Nybörjare som erfarna lika välkommna!

Jag längtar! :)
-T

marinelady
0

Hunden följer antagligen inte med..ska söka upp en hundvakt för perioden. Under den tiden kan de bli lite kallt för henne ute nämligen..

[Lady-Oona]
0

Jag är jätteintresserad faktiskt men behöver veta mera, är med i Trolltrumman ska gå ditt och se om jag hitter info…

[trumman]
0

#16 Vad kul, dig har jag velat träffa jättelänge :)

Det finns inte så mycket mer på Tt. Vad mer behöver du veta? Ta det i ett PM om du inte vill fråga öppet.

Mvh, T

[Lady-Oona]
0

Nu var jag inne där på TT där är jag Trollkona, fick regga om mig efter lite strul…å tog då nytt namn…oxå velat träffa dig…det blir kul

Inga hemlisar här inte…det är bara en sak…kör inte bil…men åker gärna buss typ…det var bara det här med packning så att säja kan ju inte kånka hur mycket som helst hur långt som  helst…..tid finnes och då finns åxå nån råd.

Vi ses…

[trumman]
0

Du behöver ju inte ta med så mycket kanske? Packa lätt, ta bussen så kan det fixas skjuts mot lite "bensapengar" - det brukar inte vara ngt problem :)

Mvh, T

marinelady
0

Vem vet susar du förbi umeå så kan vi campa tillsammans på bussen är också en billös människa :)

BiGavia
0

jag kommer att bila ner så det löser sej. kommer ni till skelleftå så kan jag hämta er.

[trumman]
0

#21 Snyggt! Det ordnar sig redan.

Ni som VET att ni kommer komma kan skicka en anmälningsmail till "thomas SNABELA trolltrumman PUNKT com" märk mailet NT6 så får jag ett hum om hur många vi blir.

Mvh, T

spindelfot
0

Skälet till att jag vill ta med mig min son är för att jag har varit borta så länge hemifrån nu så många gånger - och nu är det dags att låta pappan få vara lite hemma eller borta själv. Och visst är jag väl medveten om att man kanske inte kan shamana som man vill, ev sitta och natta/trösta medans andra shamanar etc..

men det skulle också vara roligt att se vad min son skulle gilla ett sånt sammanhang, han är ju min vän i drömvärlden och en vild naturmännsika, han har sitt sätt och detta kanske skulle vara ett fint tillfälle för mig att se ifall han kan lära mig lite barnmagi!

Men då behöver jag en vän med bil som vill bila upp med mig.. hoppashoppas

[trumman]
0

Ja men då så, då är ni välkommna bägge två! :)

Mvh, T

[Lady-Oona]
0

Jag tar buss från Stockholm…vad jag vet nu i alla fall…ang. packning, kläder och annat sådant blir det lite utav…kan ju alltid vara naken i fall det kniper. Trumman min ska med och det var ju det här med sova…med vad, sovsäck…? utomhus inomhus? liggunderlag ´å dyl….är ju liksom inte 28 längre förrutom i själen…det blir mycket att bära det…järnspiks gnäll på mig---

Låter bra det där med att bli hämtad eller åka med någon…då bestämmer jag det.

[trumman]
0

#25 Jag bokar en sängplats åt dig då. Det blir till att sova i rum med andra, så packa öronproppar :)

Mvh, T

marinelady
0

Jag vill ha säng ! Om det går…

BiGavia
0

Nöjer mej med golvplats….

[trumman]
0

#27 Skriv det i din anmälan så får vi se. Betar av dom som de kommer in.

Mvh, T

marinelady
0

Mail adressen vill inte funka…har försökt två ggr…

[trumman]
0

thomas SNABELA trolltrumman PUNKT net ska det vara !!

Sorry.

Mvh, T

marinelady
0

Danke

Sebastian
0

Ooh vilken tjusig adress;)

[trumman]
0

Det kommer kosta 200:- (hyra + mat) att vara med på årets NT.

Då är det enklare frukost/mat som ingår, vill man flåda till det får man gärna ta med extra (grill + ved finns t.ex.) - detsamma gäller frukt/godis och sånt.

En viss kostnad kan tillkomma ifall vi skall göra ngt hantverk som kräver material. Det är givetvis valfritt att kosta på sig sånt.

Huvudsaken är att träffas och få jobba tillsammans!

Anmälan skickas till thomas SNABELA trolltrumman PUNKT net

Mvh, T

BiGavia
0

hur vill du ha betalt, på konto eller kontant.???

[trumman]
0

Kontant på plats… om jag ändrar mig i framtiden får ni veta det! :D

Mvh, T

marinelady
0

Hoppas du fått min anmälan :)

Endroppeihavet
0

#36 what?! tar du inte kort. Det var d värsta ;)

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

[trumman]
0

#37 Det har jag.

Mvh, T

[trumman]
0

Puffar på tråden för att ni som verkade intresserade på kursen ska kunna hitta den lättare :)

Mvh, T

enhorningen
0

Jag och min man är intresserad att vara med.( eventuellt min tonårsdotter också)

Jag PM dig

mvh Karin

enhorningen
0

Nu har jag Pm dig.

Vi är anmälda till träffen .

Alwyn
0

Jag kommer defenitivt om jag kan ta mig dit… Glad

spindelfot
0

jag skulle vilja men behöver ju som sagt, någon som åker bil med oss..nerifrån och upp.

Eiyra
0

Tyvärr jobbar jag den helgen, ska se om det går att byta helg med ngn.

BiGavia
0

Denna träff kommer att bli underbarSkrattande

[trumman]
0

#42 Såg det, välkommna!

#46 Jajamen!

lightseeker
0

#4, Sebastian, buss och samåkning lät bra, liftningen väljer jag att skippa,
Men var finns denna samåknings-länk?

(tack för tipset förresten, sebastian)

enhorningen
0

Är det någon som vill sammåka  så finns det 2platser i bilen evntuelt 3 platser..

Sträckan Vännäs via Umeå till Skelefteå.

Säg bara till. ( Åker fredag - tiibaka söndag)

Mot en human kostnad.Cool

Vandra i skönhet!!

[trumman]
0

Det börjar bli fullt i torpet så den som vill komma bör anmäla sig bums!

Mvh, T

Sebastian
0

Thomas har du länken till den där sidan där man kunde annonsera om samåkning?

BiGavia
0

Sebastian  snälla kom!!!

[trumman]
0

#51 Menar du samåkning.nu ??

Mvh, T

Sebastian
0

#53Jupp den ja. Tack. #52 Kan inte, ska ju ha smått i de vevorna.. Annars hade det varit roligt. Det är fint där uppe i siritorp.

[trumman]
0

!!! Sista anmälningsdag 29 AUGUSTI och det är 2 platser kvar !!!

[Lady-Oona]
0

Å va roligt, hur många är det då allt som allt?  Nåt så här i sista stund som är ett måste man bör ta med? Jag och min väninna kommer till Skellefteå på fredag ef. och behöver då skjuts till torpet….vem kunde hämta upp?

Lady Oona Trollkona

[trumman]
0

#56 Vi är runt 15-18 pers nu. Stugan kommer vara knökafull!

Mvh, T

[trumman]
0

Har ni förslag på vad ni vill göra hantverksmässigt?

Skallror? Drömfångare? Runstavar? Runor? Sejdstavar? etc etc??

[trumman]
0

1 plats kvar

BiGavia
0

Lady-Oona jag hämtar er…..Runor skulle jag vilja lära mej mer om. Men jag gapar över det mesta….Flört

[Lady-Oona]
0

Skallra och sejdstav lät ju intressant….material att ta med??

Underbart BiGavia…jag pm mitt mobilnummer…

[trumman]
0

#61 Kommer mail om vad som skall tas med.

Mvh, T

Alwyn
0

Pax för sista plats, jag vill komma!!!!!!   :oD

[trumman]
0

!!! Slut på platser !!!

isnornin
0

Ha en trevlig träff allesammans:)!

MVH Isnornin

[trumman]
0

Det går en bil från Gävle med platser om ngn vill ha skjuts.

Kolla in och skriv isf på Trolltrumman-tråden.

Mvh, T

[trumman]
0

Det börjar dra ihop sig! :)

Stugan är KNÖKFULL och det går alltså inte att anmäla sig till träffen längre.

Infomail kommer ikväll.

Vi kan tyvärr inte ordna organiserad skjuts från Ske-å till Torpet, så det får ni som behöver fixa själva er emellan.

Så behöver du lift, eller kan erbjuda lift: klicka här!!

Mvh, T

Sebastian
0

Hoppas ni får en riktigt fin träff!!

[trumman]
0

#68 Nä… den kommer SUGA….. för ni är inte med :( du prioriterar ju att FÅ BARN och skit, va ä dä liksom… ungen kommer väl ut ändå liksom.

:D

Mvh, T

Sebastian
0

Jo jag sa det jag med;) Men du o jag kommer dra ihop något här nere så fort allt lagt sig igen:)

spindelfot
0

ja.. KRAFTSÅNG - KURSEN !!!

*tadaa*

Sebastian
0

Oja. och fortsättningskursen ska vi ha
en vacker da
När kunskap gå o träter
Har vi en shamankurs i Säter

Kraftsång sjungs natt o da
Vile, Ve och broder komma ska

Hahaha

[trumman]
0

Yeah yeah! :D

Alwyn
0

Finns det ingen som vill hålla Drömfångarworkshop på träffen? Jag vet flera som skulle vilja va med på det! Snälla…om vi blir så många måste det finnas fler workshops lixom.

[trumman]
0

#74 Det kan jag göra.

Ta med en rulla snöre.

Mvh, T

Alwyn
0

Weeeiiih *dansa dansa*

[trumman]
0

Om du är anmäld till träffen men INTE har fått info-bldaet via mail eller PM - hör av dig snarast!

Mvh, T

[trumman]
0

Alla som inte betalt in måste göra det snarast, tack - eller skriva ett PM om ni, gudar förbjude, ska avanmäla er ;)

Jag har inget emot om folk avanmäler sig i tid, bara man inte bangar utan att säga ngt rätt vad det är… Det är inte sjyst då vi vanligtvis ligger ute med pengar för både mat, material och hyra.

Mvh, T

marinelady
0

Har mina pengar rammlat in?

Alwyn
0

jag pröjsade idag, sorry om det va sent Skäms

[trumman]
0

Jag har ingen aning om pengar har kommit in på Simiolus' konto eller ej :) han ska kolla och sammanställa en lista.

För er som inte vet är Simiolus en mycket god vän och gammal NT-besökare. Han är aktiv på Tt då han inte jobbar dräng, tar hand om sina hästar, rastar hund eller leker med hans (snart) 2 barn och kramas med sin kvinna :)

Simiolus är en mycket reko man som tagit på sig att styra över maten på NT6. Han kommer behöva handräckning i köket, så du som vet att du gärna hjälper till kan förbereda sig redan nu på att svara JAG! på frågan "vem kan tänkas vilja hjälpa Nisse i köket?" då den kommer ställas på fredagen :D

Mvh, T

BiGavia
0

Så, nu bär det till snart.   Jag kör ner till S….. om nån behöver lift därifrån hör av er……Torpet hägrar.     Tar med mej pärlarbeten å fantasiska skallerpinnar gjorda av naturen!

[trumman]
0

Tjo!

Kommer bli riktigt kul, jag är peppad som tusan, men trött och vingklippt av korvstoppning via nya jobbet.

Det får trummas och sjungas ur mig första natten!! :D

Mvh, T

varulven
0

hoppas ni har det kul!

[trumman]
0

#84 TACK - Klart vi får! :D

Mvh, T

Alwyn
0

Nu gäller det!!! Här kommer en som är redo  :o)

marinelady
0

Samma här :)

BiGavia
0

Tack, Systrar å Bröder för en helg med stort lugn och massor av energi! Jag bugar mej och kysser Moder Jord!

marinelady
0

Ska också tacka för alla underbara män kvinnor och speciellt alla barn. Mycket speciell, utmanande och härlig helg.

[trumman]
0

Mina tack sa jag i cirkeln, men här kommer ett litet eko:

TACK… TACk… TAck… Tack… tack… ck… k…..

[trumman]
0

Ni som tog foton

Skriv ett PM till mig, jag skulle gärna vilja lägga ut dem på vår Norrlandsträff-hemsida på FLICKR.

Mvh, T

spindelfot
0

jag skulle jättegärna SE lite foton, trots att jag inte var med.. kanske kan ni låta oss som inte vara med se nåra stycken..

varulven
0

Ja jag hade oxå gärna fått se lite…

[trumman]
0

Så fort jag lagt upp dom kommer de läggas upp på Norrlandsträffens fotosida.

Mvh, T

[trumman]
0

Nu ligger det foton (som alla är (C) BiGavia) på siten!

Hon är också den enda som delat med sig av sina kort - tog ni andra verkligen inga bilder!? :D

Kom igen nu - bjussa!

Mvh, T

spindelfot
0

jättekul att få flukta lite på er! *ÄNTLIGEN*

BiGavia
0

Å Bigavias bilder var inga höjdare… nån måste ha tagit bättre bilder, de kan ju inte ha varit så svårt?!

[trumman]
0

Finns litt nya bilder här nu :D

Vad tror ni folkens, finns genuint intresse för en till NT snart??

Mvh, T

Sebastian
0

Det var som f-n har de byggt ett vindskydd vid eldplatsen. Tjusigt.

BiGavia
0

Men de var inget tak!

Sebastian
0

Tak är för stadsbor;)

[trumman]
0

LOL tak kommer

DyrkaMin
0

Trevliga bilder!Glad

Tänk om det gick att fixa en smålandsträff också!

[trumman]
0

Klart det går: det ärbara att fixa det!

If you build it, they will come.

[trumman]
0

Ska jag fixa en till NT tro?

Sebastian
0

Det vore väl roligt? Annars kan du spara krutet till GT i sommar;)

SEViking
0

Ja har gått ner på halvtid så ja har mer ledig tid att närvara på träffar nu ?

? SEV ?

Sebastian
0

Själv har jag gått upp i nästan dubbelarbetstid med det fackliga och studiecirklarna. Men snart så.. Till våren ska jag lugna ner mig.

DyrkaMin
0

jo jag är medveten om att det inte flyger "stekta sparvar in i munnen" på en.

Jag undersöker vilka intressen och platser som kan komma i fråga för en ST.

Astraea
0

#108 Helt OT men vad är det för några studiecirklar du har Sebastian?

Sebastian
0

Just nu är det enbart rent fackliga med inriktning på psykosocial arbetsmiljö. Men har planer på att dra igång något lite mer shamanskt. Har man ABF på god fot får man låna lokaler av  dem.

Hm kanske trumbyggarcirkel vore något..

Sorry för OT Thomas.

marinelady
0

Ja kan du inte ha det också måste du flytta till Umeå så jag kan gå den med ;) Sorry OT

BiGavia
0

Norrlandsträffar smakar bara mer..

Vanadotter
0

#113 Norrlandsträffar äger! Skrattande Vill dit, vill dit, vill dit!! Skrikandes

BiGavia
0

Vanadotter, jag tycker så också, och vill träffa dej!

Vanadotter
0

#115 Detsamma!

Sebastian
0

Jag vill följa me också..

BiGavia
0

Tja, Seb, du kanske får vara med på ett hörn , om du uppför dej!Skrattande

[trumman]
0

Ja men då ordnar jag en träff.

NU till helgen!

BiGavia
0

Hej å Hå… jag har bokat helgen , sorryRynkar på näsan

marinelady
0

Fattig precis som du så det går inte!

Simelion
0

Skulle va kul med en Norrlandsträff :)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.