God Morgon 18/2
God mogon gott folk
Önskar er alla en underbar dag
? SEV ?
Go'morron
Dagens glädje ämne temeraturen är bara -20 idag! Å, katterna är utsläppta. Utom 08:an som tycker det är för kallt. Det är dimma nu på morgonen och träden håller på att kläs!
Vandra i Ljus å Skönhet

Härär det sol och vackert väder blir det ser det ut som..Min lilla 6 åring frågade just varför träden i skogen är röda?Därför att solens strålar gör så sa jag…katten är utsläppt här med..kaffekokaren puttrar..Hade den märkligaste dröm i natt,jag drömde att min faster födde ett barn som vägde 17 kg!! Sedan drömde jag om min avlidne man och som vanligt ,samma dumma dröm,..
Eller solen får träden att rodna inför den stundande våren och uppvakningen av naturen.
Vandra i Ljus å Skönhet

precis..jag sa det om våren ochså..det är underbart att se på..

Har jag förstått rätt nu, så Grattis till Klara Stjärnljus! Hurra!;)
Jo det är en god morgon. Har hunnit massor redan. Det är till och med diskat. Gryningen var rosa kanske blir det lite solsken idag.

Godmorgon!
Det är så tomt och fint i mitt vardagsrum! Jag har STÄDAT! Ska fortsätta att städa! Orkar inte, har ont i kroppen som f*n! men ska försöka att fixa lite ändå! Funderar hu jag vill att mina gardiner ska se ut, vill gärna ha kappor, men orkar inte sy:(
Jag lärde mig ett nytt mönster i går, började virka, fint som bara 17 blev det! Gammaldax mönster, tänkte ha med mig till träffen för byte if någon ville ha den, sen satt jag och tittade på den, som tur är har jag inte kommit långt! Jag har gjort FEL på 2 ställen
, då är det bara att dra upp och börja om! Jag tror att den kan bli fin bara jag räknar rätt i fortsättningen! Perfekta blir de inte sjalarna, men det är de ju inte fast man köper de dyra i affären!
Ha en underbar dag!
MVH Isnornin
Du Klara Stjärnljus Grattis på vårens tröskel!
Vandra i Ljus å Skönhet
Godmorgon alla fint väder i Skåne sol sol……..
men kalt brrrrr
i dag är det tvätt men inte förren i kväll.
ha en fin dag.

födelsedag idag =) Men det var roligare förr när dom kom ni på mornarna med tårta och paket och sjöng. nu måste man ju vänta på att alla ska komma hem från jobbet och så. blä :p

#9 hahaha…

Grattis Klara Stjärnljus! Hurra, hurra!
Isnornin, det är mer charmigt när det inte är perfekt. Mer vackert ocj livfullt, det ska synas att det är hemmagjort och precis som du säger, de är knappast fulländade i affären - men dyrare!
Idag ska jag montera två vita Billybokhyllor..kan bli riktigt spännande. Förmodligen kommer jag tappa tålamodet och överlämna det till sambon. Men bara kanske..
Ha en fin dag på er!
Godmorgon… hur många är det egentligen som fyller år idag? GRATTIS GRATTIS hoppas ni får en underbar födelsedag. trollen sover i mitt knä så jag skriver pekfingervals…. de lyckas lite då och då trampa på tangenterna så det blir lite hur som helst… Jaga markören på skärmen är roligt.
Kram på er… allihop..

#9 Grattis!!!
Nu är det inte längre morgon precis - men kallt är det fortfarande..
#11 Lycka till med bokhyllorna…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

#11 Tack:)
Grattis alla som fyller år!
MVH Isnornin
Jag hade ett större bråk med sonen i morse för att han använder ordet "fitta" när han blir arg på familjemedlemmar.
Senare när min dotter som går i 1an kommer hem så säger hon till mig att jag var lite dum och orättvis mot hennes bror eftersom hon tycker att det ordet är ett vanligt ord som alla säger. Hon berättar då att killarna på hennes skola ofta säger "djävla fitta" och "bitch" och liknande. Jag är kanske naiv, men jag blev ganska chockad.
Hon går på den finaste skolan i stan där de flesta föräldrar är välutbildade och så, och ändå är de här orden så vanliga.
Skrämmande när en åttaåring har fått lära sig att det är normalt att bli kallad sådana saker. Det stör mig i djupet av min kvinnosjäl.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Fattar Du varför jag kallar skolan för "sammhällets värsta arbetsplats".
Jag har haft långa diskutioner med lärare och föräldrar om just detta med tillmälen i form av könsord.
Det finns ingen arbetsplats där man tillåter det, varför ska man göra ett undantag för våra skolor.
Men ni ska veta att det är inte alla föräldrar som reagerar. Det finns föräldrar som tycker att "det ska skolan skita i" hur deras barn yttrycker sig. För är läraren en "fitta", så är hon och då ska man ha rätt att säga det.
Bafo, stå på Dig!
Usch.. jag förstår dej, det stör även mej i min själ…
Barn ska inte kalla varandra för sånt som inte ens vi vuxna får kalla varandra.. och det enda vi kan göra är väl att tala om för våra barn hemma i hemmet att VI säger inte så.. för det är inte rätt ord..
Vad de tycker är okej i skolan är INTE okej i min närhet och jag hoppas att mina barn ALDRIG någonsin kallar någon annan det. De ska åtminstone veta vad jag tycker och att jag tvättar deras munnar med tvål om de säger så i min närhet.
I mina ögon gjorde du rätt som diskuterade det med din son och att sen försöka få din lilla dotter att förstå..
Det är något att ta upp på ett föräldramöte med de andra föräldrarna och ta reda på om DE tycker det är okej… de föräldrar som tycker det är okej, kan ni ju börja kalla "fitta" och "bitch" se om de uppskattar det..
Heja Bafo..

när min son började i gymnasiet, så kom han från en harmonisk friskola
Han kom genast hem och berättade om vilka hemska tillmälen de använde om varandra.
Bla. så stod man och ropade bög o.dyl. efter killarna som valde design-programmet, fitta var vanlig osv.
Jag parerade med att fråga hur "han" förhöll sig, till sina kamrater? stod han bara kvar där och skrattade, likt dom gjorde då?
Neej, sa han, jag gör där ifrån, för jag mår dåligt av det.
Nu är han äldre, men håller sig fortfarande till samma kamrater ifrån friskolan.
Jag kan bara säga att jag trivs med det.
Men att barnen skall behöva "anpassa sig", till detta hårda klimat, för att själva inte sticka ut för mycket ifrån mängden, det är nog den bittra sanningen, annars så riskerar dom att själva bli utsatta.
"däremot", nu när dom är äldre, så har dom vunnit på det.
Nu har dom lättare för att passa in, i vuxenvärlden.

När min stora flicka började i gymnasiet så pratade jag med hennes lärare och tydligen hade flera föräldrar liksom jag reagerat på språket som fördes i korridorerna.
Rektorn och alla mentorer gjorde ett halv hjärtat försök att stoppa detta men det råa språket vann…
Min grabb går nu första året i en privat gymnasie skola och där är det lugnt och trevligt i korridorerna och framförallt inget sådant språk.
Varför är det sådan stor skillnad? Är det för att personalen inte orkar?
Fast detta var ju inte grundskola och det är fruktansvärt att det förekommer och tillåts överhuvudtaget men i lågstadiet.
En tanke… det är barnens arbetsplats kan man kontakta arbetsmiljöverket då?
Lycka till Bafo

Ja arbetsmiljöverket är en väg att gå. Jag tänker fortsatt idogt vägra tillåta att barnen säger så här till varandra.
Barnen säger att det inte finns den värdeladdningen i orden som jag upplever det. Att språket, betydelsen av orden därmed skulle vara urvattnade. Dock, så används uttrycken som uttryck för nedvärderingar, förakt etc.
Jag kan förstå att det hela utvecklar sig till en kultur som tillslut accepteras och inte längre upprör. Och att det utvecklas till en "överlevnadsstrategi" Men JAG tänker aldrig acceptera detta.
Jag har tagit upp det på områdesstyrelsemöten och föräldramöten. "Men så farligt är det väl inte" Var majoriteten av rösterna.
Men jag vidmakthåller att ingen annanstans i dagens samhälle är det ett adekvat sätt att tilltala varandra.
Arg på chefen; Ge mig löneförhöjning jävla fitta! Det ingår väl inte i mitt jobbavtal jävla balle!
Jamen de som tycker att det är väl inte så farligt..
De kan vi väl kalla jävla fitta då.. fråga om det är okej..
Kanske jag ska gå till chefen och säga: hörrö din jävla bögjävel, får jag börja jobba snart:… undras om jag får jobb i sommar då??
Hm.. ska jag testa??
Näää jag tycker det är jobbigt nog att jag skrev det här…

Haha…det kanske fungerar
Det kanske är jag som ligger helt efter i utvecklingen? Eller vad har jag att förlora på att testa.
Jag kanske faktiskt säger: "du var mig då en riktig rackarunge" Jag vet inte, det kanske inte är någon som skulle reagera negativt på det idag.

ha ha ha, ni gör det så djäkligt levande:
Arg på chefen; Ge mig löneförhöjning jävla fitta! Det ingår väl inte i mitt jobbavtal jävla balle!
och
Kanske jag ska gå till chefen och säga: hörrö din jävla bögjävel, får jag börja jobba snart:… undras om jag får jobb i sommar då??
Hm.. ska jag testa??
Näää jag tycker det är jobbigt nog att jag skrev det här…
Det kanske förgyller vårt språk så till den milda grad, så att vi blir en upplevelse rikare.
Men hur man får respekt det väljer man själv, med våld eller med medbestämmande….
Jag vill ha respekt genom ett ärligt och trevlig bemötande.. genom att få vara den jag är och det ingår inte i mitt vokabulär med det där språket… så nää jag väljer att vara JAG.. en retsticka med glimten i ögat. ;)

Jag försöker bemöta alla i min väg såsom jag själv skulle vilja bli bemött.
Det som är roligt för mig är att mina barn försöker göra det samma fast ibland fungerar det inte riktigt hela vägen men dom försöker.
Sen är jag ju förstås också en retsticka med glimtar i ögonen *L*
Barnen gör som vi gör inte som vi säger.. hette det visst.. ;) och visst är det härligt när man märker att de försöker..

Det är ju jobbigt när dom retas med sin gamla far…*L* Men det är ju klart att dom ska få ge igen;)
Ja det är härligt att "något" gick in när man ibland har trott att det har varit helt hopplöst.
Bra att de retar far sin.. det tycker jag.. förståndiga barn..