Häxor iFokus

Häxor

Etiketthuskurer-brygder-och-recept
Läst 3799 ggr
Sebastian
0

Nu är döden nära...

Hej på er.

Ja, som titeln säger så ligger jag på dödsbädden…Flört

Jag har blivit sjuk som sjutton.. Nästäppa, feber och öronont. Med andra ord alla helvetets plågor på samma gång.
Så jag undrar, har ni några bra tips för den sjuke som är lätt att sno ihop?

Bappho
0

Vitlöksklyfta i örat mot öronvärk.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Astraea
0

Varmt vatten med citron, ingefära och en c-vitamin brustablett. En bra bok och sängläge. Cool Spenatsoppa blir jag av någon anledning alltid sugen på när jag är förkyld…

BiGavia
0

Vitlök kan du stoppa i näsan åxå dela på vitlöks klyftor så det blir mindre bitar linda in i hushållspapper så inte slemhinnan blir irriterad.. Sen skickar jag allt gott till dej med talgoxarna!

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Gandbera
0

Te på en blandning av lind- och fläderblommor sänker febern och jagar bort "bacilluskerna". Fast har man inte det hemma är det ju inte så lätt att sno ihop Glad.

BiGavia
0

Haha, där sa du nått, Gandbera…Va har du hemma Seb???

Sebastian
0

Kött… 

Men Sara ska till affären så vi kan köpa något annat. Ingefära och citron står på listan redan. Plus smör så jag kan steka Talgoxarna BiG skickade ner.. Det är inte bra att äta rå fågel.

Vanadotter
0

Ja se karlar och deras förkylningar. Skrattande

Ne i ärlighetens namn så ÄR han rätt dålig. Tyvärr även vår lilla bebis. Vet ni några mirakelkurer för små 4 månaders också förutom värme och bröstmjölk då?

lightgoddes54
0

sebastian du dör inte!även om det kännns så….2 droppar pepparmyntsolja på en tesked honung svälj detta så lindrar det nästäppan en stund…För att förhindra att förskylningen ska spridas i ditt hem så fyll ett fat med salvia (askfat) och tänd på och låt det spridas i samtliga rum…jag sänder dig healing..krya på dig..och glöm för allt inte att dricka The..ett gammalt recept jag har från en klok gumma i Bosnien..Skiva en massa vitlök och lägg i kastrull med smulat vitt bröd (typ formfranska)ha i en skvätt mjölk och rör om ..ät det (det smakar inte speciellt gott) men effektivt jag lovar…kram från mig..

BiGavia
0

E febern hög, måste du kyla istället! för att undvika feberkramp. Små barn på bröstmjölk brukar fixa det bra… men det du dricker får även bröstbarnet sej till del.

BabyDragon
0

Uscha, hemskt med sjuka. Har precis blivit frisk :) Vitlök verkar vara någonting som är gemensamt i de flesta tips :) det sätter fart på imunförsvaret så det är ett bra tips :) vitlöksmat, te med honung och vila. En dusch brukar få en att känna sig fräschare.

Krya på er.

Blodeuwedd
0

Vädra.. stäng dörren till sovrummet.. öppna fönster och blås ut den gamla luften.. sen när du vädrat klart, kryp ner i en nybäddad säng och bli varm och go igen.. SOV!!!! ps.. glöm inte att stänga fönstret.. ;)

(Värme på det onda örat ger lindring och känns skönt)

Om jag inte visste bättre skulle jag tipsa om varm mjölk med honung.. ;) men kanske en slurk whiskey???

Sebastian
0

Whiskey? Ja då blir et iaf roligare att vara sjuk;) Har tyvärr inte det hemma:(

Blodeuwedd
0

Whiskey ingår ju i husapoteket.. men Seb.. har du nallat??? ajabaja… *s*

Sebastian
0

Jo man kan ju önska:) Skulle förklara fint varför jag skriver som en skata. Haha.

Blodeuwedd
0

Kan skator skriva?? ;)

Zoraye
0

Sebastian, vi är två!
Vaknade i lördags med huvudvärk som inte liknade något annat, och ville knappt röra mig resten av helgen för att jag hade sådan ohemul värk överallt. Blev sjuk från en dag till en annan, märkligt nog hade jag dragit i mig en och annan whiskey på fredagen men inte hjälpte det.
Morrrrrr.

Har pallrat mig upp till läkare och ska sova lite, sedan kräla till Apoteket och matbutik för att bunkra upp med ingefära och citron.

Hoppas vi blir friska snart, snart alla sjuklingar!

BiGavia
0

Varför blir ni sjuka???

Sebastian
0

Kul grej;)

Nä men har varit ute och åkt fyrhjuling fast jag kände mig rosslig..
Sen är man ju småbarnsfar så sjukdom är snudd på normaltillstånd här hemma..

BiGavia
0

Tror inte så, ni e en frisk familj…jag tog bort din huvudvärk…Ni e friska!

Blodeuwedd
0

Jag bestämmer mej för att näää jag blir inte sjuk.. och så blir jag inte det..
Strax efter jul sa jag till mej själv att nu blir jag sjuk och gissa vad???

BiGavia
0

HaHa så e de BW.!!

Blodeuwedd
0

Oskyldig Fast det gäller att tro.. annars funkar det inte..

Astraea
0

#22 Jepp, så funkar det för mig med. Förutom när M snart 3 år kommer med snoriga fingrar, pussar på kinden och stora kramar. Dagissjuka är en sort för sig, helt klart. Tyst

spindelfot
0

alla här hemma är sjuka förutom jag.. så då måste jag vara tjänare åt de andra, det är det värsta jag vet. Otrevliga otacksamma jävlar, jag önskar det var jag som var sjuk och inte de, då kanske de skulle ta hand om mig..(önskedrömmar, skulle väl inte hända)

jag är äckligt frisk nästan jämt så det här blir min lott i livet, jag har insett att jag inte är en omvårdnande typ helt enkelt..

ja såhär giftigt drypande bitter blir jag när sjukdomen ramlar in här hemma och gör allting svårt, nä fy.. inuti mig blir jagväl också sjuk alltså, bittersjukan..

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

BiGavia
0

Hm, men då förväntar du dej att bli sjuk eller?

Zoraye
0

#17 Vet inte riktigt, för min del brukar förkylningar alltid börja lite försiktigt, men nu sade det bara pang och så mådde jag tjyvens.

Rör mig ute rätt mycket, träffar mycket folk konstant, åker kommunalt i stora staden - i dessa förkylningstider är det nog mer regel än undantag att bli sjuk. Har även haft rätt så kackigt immunförsvar på grund av massa stress, var nära att trilla in i den där väggen för några veckor sedan.

Men, precis som med allt annat så har jag tillit till att det går över!
Under tiden får jag vara nedbäddad hemma och surra på HIF, hihihi.

BiGavia
0

Jo, då fanns det nå gott att få ur förkylningen… umgås här!

BabyDragon
0

Själv brukar jag bli sjuk när jag tänker att jag absolut inte har tid att bli sjuk. När jag tänker att ja men det vore inte hela världen om jag blev sjuk nu om de måste. Men då blir ja inte sjuk :P

Sebastian
0

Själv blir jag sjuk när jag har ett virus i kroppen och imunförsvaret inte har tid att bryta ner det på en gång..

BabyDragon
0

#29 Haha du e härlig :)

Blodeuwedd
0

Flört