Är det så här?
jag är nästan helt övertygad om om att jag i tidigare liv blivit dömd och avrättat anklagad häxa.Därav min skräck för vatten?och sedan all den kunskapen som kommerfrån ingenstans var kommer den ifrån?kan det vara så att en gång häxa ..alltid häxa eller åtmindstonde sitter det i ryggraden?vad tror ni?
Oavsett reinkarnation eller inte, så tycker jag det är värt att flika in att de flesta som dömdes som häxor inte var häxor.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Instämmer med ovanståede… Allt som finns att läsa om inkvisationens vansinnesjakt på sk. "häxor" talar sitt tydliga språk…
Hade du varit en häxa (enligt inkvisationens galna idéer) hade du flutit och därmed inte dött drunkningsdöden utan blivit avrättad på annat sätt…
De som drunknade var inte häxor, för det flöt ju inte - men dog ändå…
Vanligast var dock angiverisystemet där särskillt barns fantasifulla vittesmål togs till stor beaktning - för barn är ju oskyldiga i själen… (att deras fantasi far iväg när omgivningen fått fnatt ang. häxeri räknades inte…)
Det finns tyvärr ingen statistik på vilka som var häxor och inte, men sunda förnuftet ang deras metoder talar sitt tydliga språk… Ytterst tveksamt om någon "äkta" häxa åkte dit… Om så var det snarare slump än skicklighet…. 
"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Min personliga "favorit" är den med stupet.. Man kastar den misstänkta nerför ett stup. Flyger hon är hon häxa och ska brännar. Dör hon av fallet är hon ju hos gud nu…

#4 Ja den är ju helt underbar 
"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Jag hörde, läste, att man tror sig förstå att starka minnen fäster sig och finns med i dna till nästa generation.
Jag trodde oxå att jag dödats som häxa i ett tidigare liv, men efter att ha grävt lite fick jag reda på att jag blivit dränkt som liten och att den kunskap jag hade var ett sett att leva.
M.V.H Keylie
Har hört att man gjort på lite olika sätt på olika ställen. Att man lade stenar som tunger på en del som var bunda. Drunknade de var de inte häxor och om de flöt så skulle de brännas. Så vissa kan ju ha drunknat 

Vissa? Ganska så många skulle jag tro. Tyvärr.

Tror BabyDragon syftar på att vissa häxor också kan ha drunknat…

Jag förstod det, och jag menade att det säkerligen inte bara var vissa som gjorde det utan förmodligen väldigt många. Oavsett metod så avrättades en hel del människor, häxor eller ej.