Förbannelser
Om man misstänker att någon har kastat en förbannelse över än… (om det inte är allmän otur, men då tycks den aldrig ta slut)… KAn man då häva den själv på något sätt????

Ja det kan man. Annars kan någon duktig person gå in och rensa bort ev. förbannelse som hakat sig fast i energifältet.

Oki…. Hur kan man göra om man vill föröska själv??? Eller vad är det för person man bör kontakta?? Jag har talat med ett medium i Lycksele eller var det var, som kanske ska hjälpa mig att rena min lägnehet från negativa energier (tror det kryllar av dem här, den kallsa ju inte skilsmässo lägenheten för inte. Alla som bott här har ju skilt sig)… Dock så är det lägenheten, men ibland får jag känslan att jag har blivit drabbad av en förbannelse.. För min otur går aldrig över och den tycks drabba min hund, mina barn.. Allt runt omkring… :/

Det låter ju inte som en kul lägenhet precis. Det är nog bra att någon kommer och rensar, renar och balanserar energierna i lägenheten. Det kanske räcker för att turen ska vända för dig.
När kommer det där mediumet hem till dig och renar?

Jag vet inte när det blir… Hon skulle u ha 1000kr för det och min ekonomi är inte den bästa just nu. SÅ jag skulle kontakta henne så fort jag fick in pengar (1000kr är både mig å lägenheten, för hon tyckte det lät som om jag behövde det oxå)… Så fram tills dess försöker jag på nåt sätt att fixa lite själv :)

1000:- Ja då får man hoppas hon är bra.

Ja det gör jag oxå =P För det är ju en slant, speciellt då man är pank :S
Tusen kronor?? Ja du, jag hoppas hon är bra och att det blir resultat. Finns det inga andra som kan hjälpa lite billigare?

Jag har försökt leta nån i närheten, men hittar ingen… Ska se om hon som äger butiken på väg mot stan eventuellt håller på med sånt här….

Har du försökt själv att rena lägenheten? Det kanske är att föredra i första hand innan man slänger ut 1000:- på någon,

Jag ska prova med vit salvia, men jag måste vänta på att jag får pengar innan jag kan inför skaffa det. Det var nån som gav mig det tipset att jag ska röka ut det negativa med vit salvia… Sen hoppas jag att det bara är lägenheten… För som det känns just nu, så verkar det som det vilar en förbannelse över mig.. Vad jag än försöker med sen killen stack, så har det bara blivit tvärtom.. Hunden blir sjuk, ekonomin har hamnat i en ond cuírkel (ligger efter hela tiden), ungarna är på ett riktigt tjur humör, får inga jobb jag söker.. Allt tycks gå emot mig just nu… Men det kanske hjälper med vit salvia på mig oxå =P

Ibland räcker det inte med att bara vifta med lite salvia för att allt ska bli bra som de flesta tror. Men prova du först.

Jag får göra det…. Och alla tips ni/du kan komma med som kan vända detta är jag tacksam för…..

Vet att det kan vara väldigt svårt ibland men possitivt tänkande kan hjälpa långt. Varje kväll innan du lägger dej så kan du skriva ner minst en possitiv sak som hänt under dagen! Detta kanske inte hjälpe ekonomin men jag gjorde detta då jag tyckte att allt var nattsvart och inte så något ljus i slutat av tunneln och efter ett tag så började jag bli lite gladare då jag efter några veckors skrivande läste igenom alla possitiva saker så känndes det lite bättre och idag så är ljuste i slutet av tunneln inte så avskräckande långt bort.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Intressant det där med förbannelser, även om jag är lite skeptisk över om man kan kasta det över någon.
Fast man vet ju aldrig ;-)
Men å andra sidan: tankens kraft är stor, och också kan det vara så att förväntar man sig något ska hända så kan det göra det.
Har funderat lite över den makt min före detta hade över mig i flera år och han var mycket intresserad av dessa saker.
Ja, som sagt, det finns mycket man inte förstår riktigt…..

Hej jag brukar köra en stor städning och så ställer jag upp fönster och dörrar så det blir korsdrag . Sen täder jag lavendelrökelser och går runt hela huset samtidigt som jag rabblar en liten ramsa . Funkar här när jag känner att det är lite rörigt och negatift 
wanda

Jag får prova med allt :) Det kan ju inte bli sämre….

Var där då är. Killen stack och i mer än två år fungerade inget. Jag fick sparken, ökade i vikt och så vidare men så en dag för ett tag sedan vände det. Vet inte varför men vad jag vet är att jag ändrade hur jag såg på sacker och ting. Jag försjökte spruta ur mig posetiv energi mot andra ihopp att det skulle spegla mot mig. Så en dag släpte det. Ok jag har väl inte tur med mig, men oturen förföljermig inte länger. Så vad jag vill säga är att vist kan någon förbanna en men det går att slås mot med hjärna. Hur man gör det beror på dig och din lifs syn. Men tror du att vad du än gör kommer att mislykas kommer det det oxå. Tror du att saker kommer att lykas så är det förvånadsvärt många som gör det med. //Aftonfalk

Ja, trons och tankens kraft är nog stor.

Jag har försökt med det oxå, positiv mot andra är jag jämt… För snäll, hjälpsam och allt vad man nu kan vara… Så jag blir ofta utnyttjad (inte sex).. För jag har svårt att säga nej, jag vill vara alla till lags och alltid hjälpa till… Men själv blir jag föföljd av denna otur… Och att det dessutom drabbar mina närmsta, min hund blir sjukare å sjukare, min barn tycks ha otur… Även fast alla som är här är glada, vi skrattar, vi har kul… Så tycks det inte vända, för så fort det blir tomt och tyst, så är det som allt det negativa väller in igen (inte i mitt sinne, utan i lägenheten)…

ok jahg förstår! Gå bara in med instälningen att det som 'renaren" gör kommer att lyckas så kommer det det med. // Aftonfalk

det enda som jag har hört kan hävda förbannelser är att du tar reda på vem som har skickat det på dig, sen sänder du så mycket kärlek du bara kan till denna person. Kärlek dödar allt hat, det har en starkare kraft.

Vet hur du har det, jag är med om samma sak förrutom att JAG VET vem som ligger bakom förbannelsen men vet inte hur att häva. Hade healing-tavlor här hemma från henne, dom är uppeldade o det som hände i huset under tiden dom brann är nästan obeskrivbart! Behöver du vit salvia o inte har nga pengar så kan jag skicka till dig gratis, gå in på min msn-mail o skriv din adress så skickar jag imorgon, det lovar jag sussie_w@msn.com önskar dig lycka till o berätta gärna hur det går för dig! Kram Sussie

hej svejs
har ni testat med bergskristall?
nässelvatten i vattenspruta
rönn är beskyddande
alruna men passopp dom kan vara lite lynniga kroknar dom så har dom lessnat på sin ägare och kan ge en otur istället
och varför lyder jag inte mína egna råd för,,skratt
har vart blockad allt för länge säger jag bara,, dax att öppna portarna igen tror jag och det med all kraft jag har
Jag är i akut behov av hjälp, misstänker starkt att någon lagt en förbannelse på mig. Själva ordet dyker upp titt som tätt i min hjärna, allt tycks rasa i mitt liv…ekonomin har varit kämpig länge nu, kärleken har inget annat än gjort mig olycklig genom livet och känns som jag bara gett upp det i mitt liv. Min hälsa vacklar och jag har blivit bestulen av en del saker.
Har inte råd att be någon hjälpa mig som kan driva bort förbannelsen, så alla billiga råd är välkomna…
Har provat positivt tänkande, men det slår tillbaka mot mig med otur…så det funkar inte.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Attraktionslagen
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Översättningen
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Jag var en gång med om en man som gick runt med en snäcka med inristade runor. Den lilla snäckan fyllde han på med vatten och gick runt å skvättade i hörnen och på folket under en liten festlighet. Sades vara en typ av välsignelse. :) Hoppas det ordnar sig för dig!!
When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

Det har inte skett någon förändring alls här… Ekonomin fortsätter att stupa rakt neråt och allt är negativt runt omkring…. Min äldste son är numer singel igen… Sedan i augusti..
Och ja.. Det är samma lika… Mediumet hade jag aldrig råd att anlita dess värre.. Har bett en vän som flyttat hit från södra Sverige hjälpa mig, hon kan lite om sånt här.. Men det har inte blivit något av.. Hunden som blev sjuk här, blev aldrig frisk.. Så han fick gå vidare den 31/3-08.. Nu har jag en ny hund, som är rädd för allt sen han kom hit.. Ingen har gjort honom något, men han är grymt osäker.. Sen om det har med allt det andra att göra eller bara valp fasoner, det vet jag inte… Men det känns som att allt är väldigt negativt….
Min andra hund och en tik som brukar vara här. reagerade ibland på saker på nätterna som jag aldrig hörde. Det var vid flera tillfällen de hoppade upp från sovplatsen och stod o morrade med rest ragg in mot vardagsrummet.. Och då det är extremt lyhört här, så kan jag säga att det var ingen granne.. De brukade inte reagera så heller om det gick förbi nån utanför eller inne i trappen :/ :/
Men de skrämde definitivt skiten ur mig med sitt beteende, för sen kunde ju inte jag sova resten av de gångerna de inträffade.. För jag låg med ett öga och båda öronen öppna de nätterna…..
Både jag och min yngste son hade dessutom mardrömmar inom den första månaden då vi flyttade in här. Vet inte om det heller kan ha med lägenheten att göra… Jag drömde nåt väldigt konstigt, det jag minns var en mörk skrämmande röst, väldigt ond.. Fladdrande gardiner och barna skrik på långt håll.. Jag försökte ta mig till barnet jag hörde, men rösten hindrade mig.. Det var en väldigt obehaglig dröm, för i drömmen var vi i denna lägenhet.. jag insåg dagen efter att gardinerna i drömmen, var de gardiner som hängde i vardagsrummet/sonens rum (bor i fyra med fil).. Bytte genast ut dem och numer används den ena som duk..
Sonens dröm var om meteoriter, som slog ner i detta hus.. Och han drömde att han, hans bror och far var i huset då det hände..Och ja resten kan ni räkna ut själv.. Men jag var inte där och han hade ropat efter mig..
Sen kunde inte jag sova på flera nätter igen :/
Vet nån om var man kan forska i om det hänt nåt i huset där man bor och vad det står på för mark?? Kan det finnas nån sida på internet, har försökt googla men hittar ingen fakta om detta hus.. Det är byggt 1911 och ombyggt nån gång unger 1960-70 nån gång….
Om det är nån som tycker att det är kul att forska i gamla hus, så skriv gärna ett PM så får ni adressen..
Tack för all hjälp
Om det finns något mer än bara "vanlig" otur (vilket kan vara nog så eländigt) bakom vad du varit med om så låter det som om det snarare är sammankopplat med huset/platsen än med er.
På Riksantikvarieämbetets hemsida kan man söka på var det finns fornlämningar i ens kommun. Det är lite omständligt men funkar ändå bra.
Har ni någon möjlighet att flytta från lägenheten?

Jag föreslår att du ska läsa en bok som heter Psychic protection, minns inte vem författaren är men den innnehåller massor med bra info! Finns säkert på Vattumannen. Och jobba med vitt ljus, violetta flamman och guldljuset, dra ner till dig själv, familjen och hemmet! Skriv affirmationer om trygghet, styrka o säkerhet minst 2 gånger per dag. Inse att du har hammnat i en jobbig fas, men att den går över!
Lycka till!

det man gör andra kommer i slutänden tillbaka till en själv…
#33 …anser/tror du. Alla håller inte med.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

#33 Det är, som så mycket annat, relativt. Precis som Ganna skriver så är det långt ifrån alla som håller med om det.

kanske inte men att lägga en förbannelse på någon eller något tror jag bara kommer tillbaka till en själv i slutänden,tror inte på det och skulle heller aldrig använda mig av det..
#36 Så om jag benar upp det du säger så är det:
1. Lägger man en förbannelse slår den tillbaka på en själv
2. Förbannelser fungerar inte
Om min urbening stämmer är ditt inlägg #33 onödigt och inlägg #36 halvt onödigt.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

ja..jag tror det att det slår tillbaka på en själv så småningom…javisst tror jag att det fungerar men varför väljer man att lägga en?
#38 Men vad är det då du inte tror på i #36?
Tja, om någon t.ex. angrep mina barn skulle jag försvara/slå tillbaka med alla medel. Inte skulle det spela någon roll om de vore fysiska eller metafysiska, jag har inte två olika etiska inställningar.

jag utryckte mig ganska snett…sorry..visst tror jag på det men varför vilja lägga en,jag anser att man inte leker med sånt,jag kan erkänna att jag inte ens skulle lägga en om någon gjort mig illa..jag skulle använda andra medel.

Med all respekt för de som väljer att göra det, men alla kanske inte alls vill vända andra kinden till eller sätta sig vid floden och vänta tills fiendens lik flyter förbi.

Är det någon eller något, som förtjänar (enligt mig, hehe) en förbannelse, så får dom en rejäl en!
Och dom är jäkligt verksamma=fungerar, dom få som jag släppt iväg under alla mina år -skitgammal? näe, bara halv. #S#
Och om jag får betala för det i slutändan så får det bli så, inget jag funderar över.
Jag erkänner att jag har nog inga betänkligheter när det kommer till att försvara mig och de mina.
Håller med Ganna, spelar ingen roll om de är fysiska eller metafysiska.
hehe, det låter som jag är en hemsk och agressiv person när man läser mitt inlägg, men kan lugna er med att jag är vänlig, ärlig och snäll! #S#

#40 vid ett sådant tillfälle så "leker" man inte, det är "blodigt" allvar. Men självklart måste det finnas en stark anledning. Man går ju inte och skickar iväg förbannelser hela tiden på folk, för minsta småsak.
#41 nä just det, det finns en gräns på hur mycket man tar emot, eller ska ta emot.
Jag är nog som mina hundar, håller på mitt revir. Klampar någon in på mina domäner med endast elakheter och negativa baktankar, då får dom skylla sig själva, jag lovar att dom inte är där länge.
Men alla andra som kommer med ärlighet, omtanke, vänskap, respekt och positivitet, får klampa in hos mig när som helst och hur mkt som helst, behöver någon en hjälpande hand så får dom det.
Förlåt om jag blandar mig i er diskussion, men kan inte låta bli, har nog vaknat på den sidan idag, känner stark samhörighet med familjens Pitbull idag.
Det slog mig precis… jag kanske inte är en häxa? jag är kanske mer en riktig Hagga?- hm…med ålder har det också börjat komma, utseendemässiga likheter till den sistnämda benämningen, hujja! #S# #S#

Jo, jag är också lite småelak.. Jag ser heller ingen skillnad mellan en förbannelse eller en örfil. Sedan är det skillnad med att ge någon ett nyp i kinden och att verkligen, gräva deras gravar, haha.
Jag är välsignad med en längd på 160, och en vikt på 50 kilo, jag är alltså kanske inte sådan att jag kan slå tillbaka på normalt vis, jag har även andra faktorer som talar emot mig i detta livet, jag är kvinna och jag är ung och outbildad, mycket i livet gör mig alltså hjälplös - Däremot så har jag ju andra talanger, tack och lov för det. Jag litar inte att det finns en makt som ordnar saker och ting för mig på bästa sätt. Det är bara att se på allt lidande i världen, så förstår man - att makten ligger hos människans handlingar.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Hej Freja!
Sent omsider vaknar jag, hehe. men nu har jag iaf läst hela tråden så här kommer mina "goda råd".
Gå så noga som möjligt igenom era mardrömmar, skriv ner alla detaljer. Både för din dröm och sonens dröm. Jämför för att se om det finns likheter.
Ta reda på vad som hänt i huset, vilka som bott där, så noga som det går.
Leta sen i detaljerna (från drömmarna) efter likheter med husets historia.
När du vet så mycket som det går att få reda på skapa en trygg cirkel där du kan tända ljus och meditera, kontakta dina hjälpare, kalla in elementen och vädersträcken be om deras hjälp. Försök sen få kontakt med huset, med de som bott där. Var artig och trevlig, föklara för dem du finner att du inte orkar mer att de måste låta dej och din familj få lugn igen. Tacka dem och dina hjälpare för hjälpen. Bryt kontakten med elementen och vädersträcken med att tacka för deras hjälp. Sedan kan du byta meditationen och cirkeln.
Om det inte skulle funka så be din vän att delta vid ett nytt försök. Tänk på hur månen står och välj dag därefter. Här är en bra länk att använda www.stjernvall.se där visas månen aktuellt för var dag där finna oxå lite råd om vad varje månfas lämpar sej för.
Hoppas det blir bättre för dej.
korpen