Dagens glädjeämne 12/2 09
God morgon!!!
Jag satt och läste aftonb, mitt glädjeämne är kondomer! Jag önskar att ungdomar fick kondomer i skolan eller och som brev på posten, flickor får hem mensskydd när de är 12 år från vissa märken (minns inte vilket det var som skickar hem prover). Det är dyrt med kondomer och många tycker att det är pinsamt att köpa.. Något är galet, det borde inte vara dyrare än godis att köpa! Alla ungdomar vill inte prata om sådanna saker med sina föräldrar. Jag hörde ruskiga histiorier om ungdommar som har analsex (för att slippa grav), men får den ena könsjukdommen efter den andra!
Ha en underbar dag!
Kram Isnornin
MVH Isnornin

God morgon!
Kloka ord Insnornin. Kondomer som brev på posten var en riktigt bra idé tycker jag. Varför inte när det som sagt skickas hem mensskydd.
Mitt glädjeämne är att det sista flyttlasset äntligen går upp idag. Den här flytten har varit ovanligt utdragen pga jobb, studier, flytthjälp samt lån av bil etc. Typiskt nog var dragkroken det enda A fick anmärkning på vid besiktningen men idag iaf, då sker det.
Go'morrn. Glädjeämne för i dag.
Elden sprakar i spisen och temperaturen kryper sakta uppåt både inne å ute.
Ha en bra dag bland flyttlass å kondomer.
Vandra i Ljus å Skönhet
morn morn
i dag är det ett glädjeämne äldsta sonen fyller år.
har redan grattat honom vi får fika lite i kväll när alla är hemma.
kondomer i brevlådan helt ok ej här har jag hört att dom kan gå till skolsköterskan och norpa några. Om dom tycker att det är skämmigt att köpa, detta är på gymnasiet.
#1Hoppas att flytten går bra i dag och att bilen håller sig vägen och inte diket om det är halt där du bor
ha en fin dag !
Idag är en kämpig dag :( solen skiner men det är mörkt i mig.
Lycka till med flytten Astea.
# 4 hoppas att du får in lite sol i ditt liv under dagen.

#4 aj det låter inte bra! skickar lite ljus till dig!
kram
MVH Isnornin
# 5,6 Tack.

Man kan ju köpa själv och lägga en osorterad blandning i en glasgodisskål med lock i badrummet. Jag menar det ´syns´ ju inte om några blivit norpade. ;) //Det kom jag på nu isnornin! Det ska jag göra. Bra saker måste exponeras och vara lättillgängliga.//

#8 ja mycket bra idé! Men varför är kondomer så dyra?! Det gör mig så arg… (som med mensskydd! varför så dyrt!)
Jag har hört att på vissa krogar har de stora skålar på bardiskarna med gratis kondomer, det tycker jag är bra!
MVH Isnornin
Godförmiddag
Vaknade med sängsällskap under täcket i morse. ;)
Här få de gratis kådisar på ungdomsmottagningen.. att ha i en burk låter ju som en bra/snygg idé.. eller att köpa ett paket åt sina ungdomar då och då.. istället för chips eller tuggummipaket liksom.
BabyD det låter inte bra.. Hoppas du hittar ett ljus i mörkret.. tänder ett åt dej. Kramar

#4 Hoppas Du kan hämta lite extra enegi genom en promenad med "vovvarna". Och sätt Dig en stund med ansiktet mit solen. Det gör mycket gott.
Idag är jag glad för jad har kunnat skriva en hel del mail. Tyvärr inte till alla som jag borde.

jag tycker det fortfarande känns lite pinigt att köpa kondomer, och så tycker jag själv att jag är pinsam över att jag tycker det är pinsamt, jag har ju säkert nuppat en miljon gånger vid det här laget + fött barn!
kom igen nu, skärp mej!
När jag var i femtonårsåldern frågade min mamma mig om hon skulle köpa kondomer åt mig.. det var väl bra egentligen, men jag höll på att dö, det var så pinsamt att jag gick i tusen bitar, och sprang in och gömde mig på mitt rum..
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

#12 vilken bra mamma du har!
MVH Isnornin

asbra dag :)
forfarande nöjd efter gårdagens praktiska prov i massage (I'm so gooooood!) och idag sa en av kunderna att ajg var den bäste hon gått till. Weho!
Egosmek egosmek!
#14 Grattis.

SJUK igen…jävla förkylningar allt bara börjar om igen… men jag har helg från och med idag…så tillfrisknande börjar pronto!

Bästa idag = Antikvariat! vad jag älskar att gå runt och snoka i alla böcker, och idag kom jag hem med 7st fynd 

#15 tack gulliga du :)
#17 bra jobbat! Antkvariat är ruskigt älskvärda ibland!

Hej! Tittar in idag också =) Har idag med glans klarat av det återkommande cellprovet utan problem, fast jag avskyr att gå till gyn…
Mitt bästa tips till flera här i tråden: D-vitamin!!!
Återkommande förkylningar kan bero på d-vitaminbrist. Nedstämdhet och depressioner kan bero på d-vitaminbrist. Trötthet kan bero på d-vitaminbrist.
Läs gärna här: Läkartidningen om d-vitaminbristsymptom.
Jag har ätit tillskott i ett år (mellan 50 och 100 microgram/dag), och det är detta som gjort att jag blivit till 98% tillfrisknad från min utbrändhet!

#19 kul att se dig här!
MVH Isnornin

Tack! =)