Dagens glädjeämne 11/2 09
God morgon!
Frukosten smakar gott!!!:)
Ha en underbar dag!!!
Kram Isnornin
MVH Isnornin
God morgon! Det är en underbar dag och solen skiner
-21 grader så jag kan inte vara ute mer än någon minut
Men hoppas att det blir lite varmare så att jag kan promenera igen. Frukosten var inte illa pinkad här heller. Har ju mjölk ^^ Det är inte ofta det.
Ha en bra dag allahoppa
Solen skiner här å, men det var -28 i morse..nu kryper tempen uppåt..Ska ut med bilen snart !
Annars är dagens glädjeämne att jag kan hantverka!
Bless
Vandra i Ljus å Skönhet

Godermorgon!
Frukosten avklarad (gräddig äggröra, rökt kalkon, gurka, rödlök på liten bit "skosula") + kaffe såklart!
Svinkallt ute idag igen. Får fortsätta böka inomhus istället. Ett glädjeämne kom från vågen idag. :-)
#3 Lät gott :) minus kaffet förståss :P
Godmorgon.. Frukost rapporten.. Äggröra med grädde, ost och bacon. Sen kaffe. Idag ska här städas kök. :)
Katterna är så roliga att jag fnissar högt hela tiden.. händerna ser ut som nåldynor då Tellus är en riktig buse och morrar och bits hela tiden. Han bär runt på sin pälsboll och fräser åt allt. hahahaha..
Ha en bra dag nu alla.. Jag tar en promenad..
Alltså allvarligt talat.. alla här är kolhydratmotståndare?
Men om kolhydrater är "djävulen" så tar jag emot djävulen med öppna armar. ^^
frukostrapport - Fullkornhavregrynsgröt! D ni. Med säkert ett ton av kolhydrater. ^^
Solen skiner nääästan igenom här och så e d väl precis nollgradigt eller så… Vår kom nu!
Idag ska jag… ta itu med diskhögen i köket… Den kommer snart bli levande känner jag.. om jag inte börjar diska snart… (Vill nån ge mig en diskmaskin?) Jag har lyckats undvika den ett par dar genom att släcka ner i köket och tända ljus… lalalala
Endroppe.. ha ha ha.. min disk brukar möta mej i dörren.. ;)
Kolhydrater är ett fördärv.. men om de är djävulen så är väl jag besatt..
Jag syndade i går när en kompis kom förbi med wienerbröd..
Magen sa aj, oj, urk, rap ett bra tag efteråt… men det var gott 

#7 De sålde wienerbröds-semlor på bageriet här i stan, fantastisk uppfinning, det som är trist med semlor är ju det där jämrans matbrödet.. macka med grädde!? Jag åt ingen sån dock utan en budapest, jag älskar bakelser och kan alla namnen på dem och hur man lagar dem, jag är en riktig amatör- konditor… bakelser tänker jag aldrig lämna, visst ont i magen får man men jag tycker det är SÅ VÄRT DET!!!! *galen*
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
#8 Visst är det så?? "VÄRT DET!!!!" Semla åt jag förra veckan. 
Wienerbröds-semla, liknar det kalspader? Dregel….
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Njutningen blir ju desto större när den är förbjuden och man inte äter det alltför ofta!
När jag träffade min man så bjöd han mig på bakelser, under våra första dejter. Det var något helt nytt för mig, när man träffade män vanligtvis så bjöd de ju på vin och öl? Men dessa fantastiska frosseri-gester han introducerade mig till, slutade i förhållande och sedan i barn, så visst går vägen till hjärtat genom magen.. Han lärde mig även detta att bre ordentligt med riktigt smör på mackan, att man aldrig ska köpa margarin eller pulverprodukter, osv. Vi träffades i ett restaurangkök, där vi båda jobbade, och en av de första sakerna han då lärde mig, ang mat - var att stoppa kycklingar fulla med viltfärs, 'vi skändar dessa kroppar!' sa jag, då var jag vegetarian.
*anekdot - dagen*

God frukost, sovmorgon och så har jag börjat lägga pärlplattor igen. En bra dag tror jag minsann.

Bakelser, glass och kakor har min mage alltid plats för.
Liksom kolhydrater ingenting, absolut ingenting får mig att avstår från potatis, mumma! Dock har jag märkt av en inte så välkomnad utfyllning när löpspåret inte är lika välbesökt men det fina är att det bara ligger där ute och ropar på mig. När det kommer till bakelser, glass och kaffebröd har jag aldrig och kommer aldrig bli måttfull.

Idag ska jag och trollo baka lite bullar hade jag tänkt.. haha snacka om kolhydrats NONO, men jag tänkte att det kunde vara kul för honom att gegga runt med deg och lattja.
allra helst skulle man ju vilja äta en napoleon.. jag är läskigt sugen på napoleon nu. Kanske för att jag valde bort en napoleon nu i veckan, till förmån för en budapest, men sedan upptäckte jag att budapest-bakelsen var helt fel tillagad, och marängblandningen av en mycket tveksam konsistens.. då ångrade jag mig.*amatörkonditorn dömer skoninglöst*
Oh, glass ja! Satte just in en knäckkolaglass i frysen, kommer att bli lååånga timmar i väntan på att den ska frysa till sig. 

#16 Jag har en glassmaskin.. 

Förra veckan gjorde jag en utflykt till en ort i Värmlands norrland. Hamnade på ett fik som såg ut som en blandning av värmländsk 50-tal och landsbygd blandat med en film av David Lynch. Disken med bakelser och kaffebröd var låång och vi valde två saker var. Allt smakade verkligen blä. Synd då det annars skulle vara urmysigt att sitta där och skriva och tjuvlyssna på samtal.
Jag plockar, plockar och skruvar ner lägenheten idag för imorn går ÄNTLIGEN sista flyttlasset. Är grymt fikasugen men har spexat till det med den där yoghurten med choklad. Och cigg. Fest någon??

#18 haha får mig att tänka på när jag bodde på internat, och vi satt i teverummet och slökollade på något reseprogram, där en familj åkte på utflykt inrikes, och kom till något idylliskt litet landsortscafe, barnen drack saft, de vuxna suckade lyckligt över sina kaffemuggar, så treevlit vi har det här.. inte behöver man åka till thailand när vi har det så vackert häär.. suckade de. Kameran zoomade in på barnhanden, som kramade saftglaset.
Då plötsligt ropar en kille, som sitter i rummet, 'ETT JÄVLA ÅNGESTCAFE PÅ LANDSBYGDEN, FYFAAAN' och rösten dryper av den svartaste förakt. Kanske var ni på ett sådant, ett ångest-cafe. Klart ingenting är gott på det.
Förövrigt vill jag alltid festa och röka cigaretter, det är därför jag sysslar med häxkonst, bra anledningar att åka bort, utan barn, och träffa kvinnor som också gillar vin.

#19 Haha, typ ett sånt var det ja.
Det är bara du kommer vettu, oerhört spontant idag eller vid annat tillfälle. Gäller er andra också. Fast helst idag. En ultrahäxig utflyttningsfest är precis vad lägenheten och jag behöver. 
#15 Bananbakelser från "Sommars" i Edsbyn, mm..

MMM… Budapest rulle… *dregel* jag ska nog kila iväg till kondis *L*
Önskar er en fortsatt trevlig dag

#20 jovisst skulle jag vilja komma, tyvär har jag ingen möjlighet då jag är ensam hela dagen och kvällen.. måste vara mamma osv.. annars skulle jag nog göra det, komma med en säck tobak och bullar :) och en kittel som vi skulle kunna bränna rökelse i, så passar vi på att sopa ut lägenheten från gamla hyresgäster och renar den ordentligt :)

Mja jag har ju lärt mig budapest… så det är svårt att vänja av med det*L*
Mamma kom just förbi, hon kör också med LCHF. Hon hade precis varit på Erikshjälpen och köpt böcker om desserter och bakverk :-)
#17 ondska! ;)
Men oj, det hade frusit riktigt mycket i den ena lilla lådan *studsar* Tänk vad knäckkolekulor kan göra mycket smak…

#23 Min spontana fest får fortsätta i tanken helt enkelt. :) Aldrig lätt när det är spontant och mitt i veckan.. Men rökelsebränning lär det definitivt bli.
Jag tror bestämt att vi får äta bakelser hela högen på träffen i sommar haha. Jag kan redan nu lova chokladkaka. Äter inte ni, äter jag, kan jag garantera. Bananbakelser lät oerhört gott, har aldrig käkat. Däremot är banankaka favoriten.. Att bläddra i sådana böcker är verkligen att njuta med ögat. :)
Bagdadbulle låter ju annars som något jättegott som förtjänar sitt eget innehåll. Nåt med fikon kanske….

Den här tråden var väl inte direkt den bästa att sitta och läsa när man är hungrig!! :p Man blir ju sugen på allt sött man kan komma på!! Men, men…
Har iaf köpt nya träningsskor idag, så förhoppningsvis kan man göra armhävningar och köra plankan utan att glida iväg för att det inte är nåt fäste på skorna!
Ha en bra kväll! Njut av alla bakelser och bullar och kakor ni kan! :)

Tack Junetta för älgtänderna som kom hela med posten i dag!!!
MVH Isnornin

Ja tack Junetta fick också mina idag :) så kul med paket när man kommer hem :)
Idag bakade jag en tårta. Min Älskling fyller ju år ^^ Den tårtan var god ^^

Jag åt inte av de vackra smörgåstårtorna, inte prinsesstårtorna heller. Drack inte av läskedryckerna. Hällde upp ett glas ramlösa med granatäpplearom. Det brukade alltid vara så gott. Fy fagerlund vad äckligt konstigt sött det smakade.
Nej potatisen vill jag inte vara utan i framtiden. Inte den egenodlade, den nyupptagna potatisen med smör till. (Tänk om den också kommer att smaka sött och konstigt!?)
Min förstfödda fyllde också år idag!:)

#33 kolhydratsfritt måste ju passa dig som handen i handsken, du som tänker så mycket över vad som finns i maten du äter..
grattis till den förstfödde!

"34 Undrar om det är en mani? Att kolla vad det står på innehållsförteckningarna? Det har sitt ursprung i de "kinesiska konstäggen" och den "falska osten" jag tycker inte om att bli lurad och bedragen. Tobak har juste innehållsdeklaration. Där står det om cyanid och alla otäckheter inklusive följderna i klarspråk.;)

Grattis C till din förstfödda!
Faktiskt tack vare dig som jag börjat kolla innehållsförteckningar i större utsträckning.