Dagens glädjeämne 10/2 09
God morgon!
Här sitter vi och smaskar på koktaägg med smör!:) Komm att tänka på coturnix och hennes goda ägg!
Min moster har jag satt i jobb (nej då hon blev så ivrig att hon tog på sig det själv;) ull, ben och horn har hon lyckats skaffa åt mig! (inte gratis, men men) Det ska bli kul o se vad hon har hittat på!
Här är det feber och förkylning som herjar! Vattkoppor på G tror jag…
Hoppas att ni får en underbar dag!
Kram Isnornin
MVH Isnornin
Go'morrn, idag snöar det inte , men - 25. så mina katter blir nog inne.
Dagens glädjeämne trumman är torr och ramen har hållit.
Vandra i Ljus å Skönhet

#1 Håller du på att bygga en trumma?
MVH Isnornin
Javisst, har du inte följt tråden. Tillblivelse av en trumma?
Vandra i Ljus å Skönhet

#1 Ja vad roligt hur låter den då? Är det fint?
Idag är det stress, jäkt och nervositet. Löneförhandlingarnas första sittning. Phu känns som att detta kommer bli en lång process..
Den har en klar ton, lite för hög i min smak, men ok.
Men din trumma har också för hög ton för min smak, å vi vet ju hur min själ svarade på den, så jag vet inte…
Vandra i Ljus å Skönhet
Nu på vintern är jag tvungen att ha trumman där jag hänger tvätten för att jag ska få rätt ljud i den och värmen är helt av i det rummet. I höstas fick jag värma den över spisen :)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

#3 nej:S…
MVH Isnornin

Jo det är ett gissel med trumskinn ibland. Har mina på paradplats men de ska igentligen förvaras lite mörkt och svalt.
Tyckte du det bigavia? Svårt att säga när man inte hör den ur lyssnarens öron utan sitter framför skinnet. Om den blev för spänd så kan du fukta den lite lite med en fuktig duk. Akta remmen bara.

Glädjeämne; Maken tejpat ihop datorn! Ja, tejpat. Undrar om det är dags för en ny….? Dator alltså, inte make. *s*
Kram på er!

#9 var det den berömda silvertejpen!?
Håret är färgat! Äntligen:) Blev dock inte riktigt som jag hade tänkt…men nu är det gjort!
MVH Isnornin
Mina glädjeämnen idag:
1. Barnen är friska
2. Tacos
3. Arbetskamrater

Mitt glädjeämne för dagen är synnerligen världsliga, jag har köpt mig ett par jeans, fick dessutom 20% rabatt på dem!
Dagens sorgeämne är att jag avslutat min psykoterapi alldeles för tidigt pga ekonomi. Så, nu Bigavia får jag vända på mina gråstenar själv…fast det jobbet ska man ju göra själv, men nu blir det utan spegling av "farbror freud".

Det senaste var visst att det kommit fram till att psykoterapi var bättre än medicin, men av antagligen ekonomiska skäl, det var bäst att skicka med de behövande ett dataprogram…att resonera med. Håhåjaja.
Dagens glädjeämne. Hm, hm, hm ja vi lever ju i alla fall. Uppskov med räkningen och löneutbetalningen på fredag.