Häxor iFokus

Häxor

Etiketthuskurer-brygder-och-recept
Läst 1581 ggr
LadyDarkness
0

Koncentrationsbrygd

Denna koncentrationsbrygd skärper koncentrationen vid inlärningssvårigheter.

3 tsk Basilika
2½ dl kokande källvatten

Hällupp i tekanna och låt dra i 3 min innan du dricker det.

Ijin
0

Fungerar den?

LadyDarkness
0

Själv har jag inte provat, men jag har hört från andra att den gör det. Eftersom basilikan har uppiggande effekter så skärps även sinnet och koncentrationen av örten.

KlaraStjarnljus
0

Rosmarin är också stimulerande, och bra för minnet!

Ijin
0

Någonting jag kan behöva:P

varulven
0

jag skulle behöva långbada i den brygden!

Ijin
0

Så det är inte bara jag som har allvarliga problem att koncenterar mig?

varulven
0

onej!

BiGavia
0

Den brygden låter bra men ska det vara färsk basilika eller torkad? Basilikans eteriska egenskaper försvinner ju vid torkning, eller?Fundersam Koncentration behöver jag absolut. Det bli basilikate imorgon

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

LadyDarkness
0

I det här receptet tror jag att det ska vara torkad basilika, men det går lika bra med färsk. Har man färska basilika måste man dockk använda sig av en större mängd.

Vad jag vet försvinner inte de eteriska egenskaperna vid torkning.

Stravaganza
0

Vad menas med ''källvatten''?

Att jag är dum behöver ingen påpeka.

LadyDarkness
0

Vatten som kommer från naturen och inte ur kranen.
Finns att köpa på flaska, t.ex. Imsdal eller Aqua D'or.

Stravaganza
0

Tack.

Ijin
0

Det är ingen skillnad egentligen… Om man inte vet vilken källa vattnet kommer ifrån, då dom flesta källor inte har några extra mineraler osv…

Outrageous
0

Sökte och fann den här tråden nu, då jag har riktigt behov av koncentrationshjälp. Fungerar det bra att tugga på färsk basilika tro? Eller är det bättre att göra te?
Rosmarin tittade jag efter i affären idag men den verkar inte vara säsong för. :(

Sebastian
0

Annars kan man skaffa plumbum salva o smeta på mellan ögonen. Det hjälpte mig enormt i skolan.

Outrageous
0

Plumbum? Vad är det?

Sebastian
0

Det är en salva gjord på bla. bly.

Outrageous
0

En blysalva i huvudet alltså. Känns inte som att det skulle hjälpa. :P

BiGavia
0

Huvudet borde ju bli framtungt!Skrattande

Sebastian
0

Haha nej då. Det antroposoferna sa att det gjorde var att neutralisera tredje ögat så att man kunde fokusera på arbetet man gjorde.
Trodde inte alls på vad de snackade om når jag fick den i femman men under tiden steg betygen occh närvaron.

BiGavia
0

Just de, Sebastian , du hade ju gått den skolan..Ja, de har många bra knäppheter för sej!Skrattande

Outrageous
0

Är inte bly giftigt? Googlar jag får jag bara fram varningar nämligen.

Har fått tag på en Rosmarinplanta nu, så hoppas att den hjälper mig. Vad är bäst? Sitta och lukta på den? Tugga på den?

HeartofLilith
0

Ska man inte värma den med rödvin (precis så att det inte kokar)  och dricka den på kvällen?  (Står det i min anteckningsbok iaf)

Hennum
0

11: om man som häxa vill tänka på miljön är det bättre att köra på kranvatten och inte köpa, då det är en massa onödiga transporter osv.

Snälla alla ni, köp inte vatten på flaska! det är bara så otroligt onödigt! Vatten är vatten, det har allt varit dinosauriekiss och moln och suttit i växter och varit hav.

Flaska på vatten är ett sätt av många som vi förstör den här planeten på. Tänk på moder jord istället för er själva… :(

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

HeartofLilith
0

Håller helt med Hennum på detta. (och källvatten kan man ju få från bäckar, sjöar och hav också, och kokar det så försvinner ju bakterierna och så, har jag för mej)

Iram
0

Håller med om att det är helt idiotiskt att köpa vatten på flaska när vi har så fint dricksvatten i kranen!

Ijin
0

#26 Hå! Ny bild!!

#22 Jo, bly är giftigt… Det är en tung metal

Sebastian
0

Det är giftigt med socker också men det går bra att tryck i sig? Det är ännu värre med natriumglutamat men jag garanterar att det inte går en halv dag innnan de flesta har tryckt i si nästan livsfarliga mängder av det. Det är en väldigt låg halt med bly i salvan. Ofarlig faktiskt.

xDumlee
0

kan man använda vanligt källvatten som man hämtat själv?