Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 2316 ggr
isnornin
0

Dagens glädjeämne 6/2 09

God morgon!!

Nu har jag ull och ben på G, spännande o se vad det blir!!! Jag håller på att handarbeta till träffen, matrialet tog ju så klart slut, min stora tös ska fixa mer åt mig i em och hårfärg, det ska bli intressant och se hur hon tycker att mor sin ska se ut i håret!

Själv ska jag ut o åka bil, inte så sugen men men.

Hoppas att ni får en underbar FREDAG!

Kram Isnornin:)

MVH Isnornin

Hadina
0

God morron!
Jag ska dra ut en tand idag, som har plågat mej ett tag nu..
Ingen direkt glädje.. men skönt och bli av med den!!

Önskar alla en fin och härlig dag!!

Astraea
0

#1 Ahh, hoppas det böir bra sedan då Hadina.

Yes, jag ska också ut och åka bil och nej, det lockar inte mig heller. Snöar rätt så friskt men jag har inget val. Så får det bli. På nåt vis är det väl även däri som glädjeämnet ligger..

marinelady
0

Idag blir det ridning för hela slanten, men var lite yr imorse, kan bero på den mycket begränsade matmängden min stackars mage fått, så idag testar vi att köra på riktig mat och hoppas den får stanna kvar :)

BiGavia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tja, vet väl va en del av dagens sysselsättning ska vara…hör just nu att de kör snösvängen så då blir jag me plogkant!

Men gratis motion e int helt fel!

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

BabyDragon
0

God morgon

Kör försiktigt Isorni och Astraea. Här är det också mycket snö, det snöade lappvantar igår och inatt och det snöar lite fortfarande. Du var mig snabb på att ordna inför träffen Isorni :)

Hoppas att det går bra Hadina, tänder kan ju göra nå så hemskt ont :(

Ja magen måste få mat :) hoppas att du mår bättre snart marinelady. Ridning och yrsel kanske är lite jobbigt.

Själv vet jag inte vad jag ska göra men det blir nog bra.

Ha en bra dag alla.

lightseeker
0

#4, men GUUUUDINNAN, vad snö det är där uppe!!!, jag varat helt chockad.

Här  har det snöat i dagarna 2 nu, och INTE töat bort, ännu, trots att det är plus-grader.

Det är säkert 1 cm. snötäcke, för första gången på hela vintern.

#5, snöade lappvantar sa du, det uttrycket har jag aldrig hört förut, vad innebär det?

Ja, idag tvättar jag åt dottern, som far till London några dagar, i morgon.

Hon planerar sitt projekt-arbete där och kompletterar med litet musei-besök, och att bevista några guidningar, bla. någonting med Jack the ripper-rundvandring.

Jag skall bara hämta ett paket från ellos, med sofföverdrag.

Det är svårt att ha en son som är estet, han klarar inte av att bjuda in sina vänner i mitt vardags-rum, pga. att det är olika soff-, fåtölj-delar där, som inte matchar.
Så dom trängs i hans minimala rum.

Men det är banne mig inte lätt för en mamma, som är minimalist, bohem, och skapande, att dela hem med barn som inte uppskattar ens liv, heller.

När jag blir stor och bor själv, då skall jag ha mitt hem, PRECIS som jag vill ha det, ha ha.

(men jag älskar dom i alla fall och vill inte vara av med dom)

Den yngsta och jag delar rum, men när man är snart tonåring så vill man nog helst också få bestämma allt själv, så hon vill göra om allt i rummet till "tusen och en natt", en helt österländsk dröm.

London-tjejen, bor i sitt svarta lilla hål, där hon stortrivs och mår bra, "trots" alla olycksfåglars kraxande att hon skulle bli deprimerad om jag tillät henne till att måla rummet svart. För det hade dom lärt sig via färglära, jag driter i färglära och lyssnar hellre på mina barns behov.

Och tiden utvisade att jag fick rätt, eftersom hon numera mår toppen.

Om alla får bestämma själva, så¨stortrivs alla och bor hemma halva livet. (det är nog tyvärr det som vi får förvänta oss, i dessa arbetslöshets-tider.)

bettin65
0

# 6 Har också min stora son  hemma, arbetslös och går på komvux, bättre dom stannar hemma ett tag så dom inte behöver ta så mycket lån i början av sina studier i alla fall.

#0 har fått en avi med posten hoppas det är salva………

Det får vara glädjeämnet i dag.

här finns ingen snö hade putte lite i går men det försvann med + graderna. Så är det att bo i den djupaste södern.

må gott alla och ha en fin helg………

Astraea
0

Vilka otrolga glädjeämnen jag fick här. Icaaffären hade lyckats lägga undan ett par banankartonger, jättefin post ifrån Vekka, en kompis och hans dotter kommer hem idag, en annan vän kommer och hjälper mig packa, en efterlängtad bok är beställd.. Jag rider rytvågor av glädje. :)

BiGavia
0

När det snöa lapphanskar e det jättsstora snöflingor eller rättare sag många snöflingor som håller i hop!

lightseeker
0

Aha, som när det är plus-grader då och dom klibbar ihop, eller?

BabyDragon
0

#10 japp, jättestora snöflinger för de klumpar ihopp sig på vägen ner. Men det är minusgrader å de blev jättestora ändå :) Här e de -12.

BiGavia
0

Nja, de behöver absolut inte vara plus, men det är inte så kallt ändå max -10 ofta förbådar det mildväder, säkert varmare högre upp. Då det e minst -20 faller mannagryn.

Coturnix
0

Mannagryn, är det samma som kornsnö?

BiGavia
0

Jopp, Men kornsnön har landat. samerna har liksom eskimåerna ett antal namn på snö. Här har en vanlig svensk Ganska många… men jag tänker int på de bara använder.

Coturnix
0

Det blir som mer nyanserat så. Rätt trist att snö och snöande som finns i så många varianter bara beskrivs som snö rätt och slätt.

Det är som träden, när man lärt sig känna igen dem olika så blir skogen ännu mer än bara skog.

Här är det kramsnö!:)

BiGavia
0

Henna jer he drevsnö!

BiGavia
0

Månen e snart full, ser ni??

Coturnix
0

#17 Nej, kanske lust att ta en bild av månen? Här är det så igenmulet så.

BabyDragon
0

Här e de me mulet. Andra fullmånen jag missar Gråter

BiGavia
0

Hmmmm, jag e så dålig på att fota, ju

BiGavia
0

Fick inga bra bilder, tyvärr!Skäms

fruhannaa
0

Idag är jag så nöjd med att jag har gått en långpromenad trots snövädret.

Det är skönt att min dotter är piggare iden medans det är tråkigt att sonen istället är tjock i halsen och febrig… det smittar väl dem emellan.

BiGavia
0

hmmmm. de e vårsjukan som gör uttryck!

lightseeker
0

kornsnö, hade jag inte hört förut, som sagt vi söderut är fattigare, när det gäller ordrikedom på snö.

Fullmåne sa i, vars det därför törtänka som dotera mi yngsta fick si första mån-sjuka?

BiGavia
0

mån-sjuka… kvinnans cykel???

lightseeker
0

japp! tänka sig, på sitt 12:e år, SÅ tidig! undras om det betyder att hon blir kortvuxen då? hjälp, det hade jag inte tänkt på förräns nu!!!

isnornin
0

det sägs så vara…

MVH Isnornin

BiGavia
0

Åh, månen påverkar inte så, hon blir bara medveten om sin sexulatet tidigare, växa kommer hon att göra än. Jag har 3 söner..har alltid velat, ha En dotter , men det blev inte min lott!

lightseeker
0

ja har fyra av dom och en son, skall vi göra en bytes-affär?

Du får en svär-dotter så får jag en svär-son.

BiGavia
0

Hmmm lät inte som e bra byte,,, jag får ju automtiskt 3 svär döttrar!

fridelfina
0

Lightseeker: De brukar säga att flickorna växer i två år till efter första månblodet. Mitt första kom som födelsedagspresent på elva årsdagen, slutade växa vid 13 och blev inte speciellt lång…157cm bara.

Tack och lov så blev dottern nästan 13 innan debuten och hon har redan växt om mig med en centimeter!

Förutom att dottern blir längre få mitt glädjeämne iför dag  (hm, eller igår då, jag skriver ju så länge) bli den goda middagen och den trevliga stämmningen vi hade i familjen på kvällskvisten. Och att vi satt och lade pussel, det var kul!

spindelfot
0

Jag minns när jag fick mens, då skulle jag precis fylla 13. Jag var då 159 och en halv cm lång och övertygad om att jag ju skulle växa mer.. Men nä, inte en enda cm har jag växt..

Ibland har människor, gärna män med bekräftelsebehov klappat mig på huvudet och velat fått mig liten överallt. Då har jag sagt, att i anden är jag stor. (jo jag säger sånt IRL, jag är lika konstig i verkligheten alltså.) Och det är sant, jag känner mig aldrig liten, man blir så liten som man gör sig. Inga av dina barn kan väl vara liten heller! Inget att oroa sig över ;)

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Astraea
0

Hmm.. Jag har för mig att jag var 12 när jag fick min första mens. Kommer inte ihåg hur lång jag var då men idag är jag 169 och det var jag inte då. Två år till i växandet stämmer nog…

Jag passar på att länka till yoni igen då.. Finns mycket att läsa där. :)

http://www.yoni.com/

BabyDragon
0

Fick min också när ja var 13. Slutade växa då jag med.  Konstigt egenteligen. Borde man inte växa längre?? Killar på pubben brukade gå fram till mig, rycke mig i min hästsvans och säga "Vad liten du är!" Och sen gick dem :P

Vekka
0

OT! gör ett litet inlägg ang. växa. När mina flickor var hos sin astmadoktor, när dom var tonåringar, så sa han att tjejer växer max 6 cm efter inbrottet i puberteten (första mensen) ofta växer man inte mera, han beräkna att min ena dotra skulle bli 160cm, den andra dotran skulle bli 164cm, detta la vi på minnet. Båda tjejerna växte 5cm till vuxen ålder. Doktorn fick rätt, hans uträkning stämmer korrekt. :)

lightseeker
0

Hm, #35, det skulle innebära att hon skulle bli 162, inte dåligt! 0,5 cm, längre än mamma (allt längre än mamma, är bra), jag är ju längre än min mor (154) och hon längre än sin (138), men enligt "dom uträkningarna" så blir vi i släkten 1,5 dm, 1 dm och följdaktligen min dotter 0,5 dm längre än mig. Då borde hon sluta på 166, DET är långt, bland våra kvinnor i släkten.

Kort! vem? jag? neeej! har aldrig uppfattat mig som kort har dock alltid fått höra att jag är det, men enligt de andra kvinnorna i släkten så är jag ju längst av alla.

Bar aldrig ens platå-skor, fast det var mode när jag var tonåring, på ABBA-tiden,.

Hade en fästman på 198 cm. kort, hur andra såg på det störde oss aldrig, dansade gjorde vi, med passion. (litet grand som Gomes och Mortecia i fam. Adams)

Längd, är tydligen någonting som vidrör många människors innersta, enligt inläggen här.

Min brorson är 165, och blev avspisad av fästmön efter 6 mån. "han var för kort" för henne. DET kan verkligen såra en ung person.
Varför är det så att en lång tjej inte kan vara med en trevlig kort grabb?

Vad säger längden om vårt innersta.
Jag har flera väninnor som är drygt 150 och MYCKET eldfängda och karismatiska, om dom hade varit 175 långa så hade dom varit kändisar idag, varför är det så?

Jag tror att det är dags att starta kortväxta kvinnors beundrar-klubb.

Bappho
0

#36 Jag är 1,62. Har dock aldrig känt mig kort. Jag antar att jag är det förstås men det är inte alls så jag uppfattar mig själv. Kan ju bero på att de flesta andra kvinnor i min släkt är mindre än jag. Hua, nu kanske jag får komplex :)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

lightseeker
0

Precis bafo, det är så jag känner med " eftersom de flesta kvinnorna är kortare", allt är relativt, som sagt var.