Fantastiskt fin bild!

coturnix. som jag tidigare redan sagt. jag är avundsjuk.
Vilken vidunderlig skapelse ser ut som den håller å att samla ihop sig och bli hel.
En måne av flytande kristall, som samlar sig igen för att visa framtida magiska ting.
Vandra i Ljus å Skönhet

Åh, så vackert. Vad har du för kamera Coturnix?
(Coturnix) Ser ju ut som ett ansikte..! Jättefint!

Helt fantastisk bild :-)

Jag försökte fota månen igår. Det blev inte alls bra. :(

Ja de va en mycket speciell talande månbild /BB Hias

Här kommer en jag tagit ute på ränneslätt en afton
Månen synd tyvärr inte på bilden men kvällen var helt klar och månen var helt ny. Jag tycker bilden är helt magisk och jag kan bara inte låta bli att visa den. Är så förälskad i bilden.
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

#13 det var en väldigt behaglig bild /M

Hon är så vacker..
Är det någon mer än jag som ALLTID när hon är stor ser att hon sjunger?
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

#12 wähh! den fick mina ögon att ploppa ut :D Coturnix har visst fått en konkurrent ;)
#13 Jag håller med dig, såå magiskt vackert!

#11 min vackra har du laddat batterierna tills i natt?

#20 jag antar ganska omedelbart att du menar mig och mina batterier *s* Ja jag har något batteri laddat, frågan är mer om det blir någorlunda klar himmel *humm humm*

Ja det här blev en fin måntråd!;D

#24 Känslan går igenom iaf hur "skruttig" kamera du än hade ;)

Ja!;) Och vad härligt det lyser!

#25 & 26) Ja, den hade ett starkt sken, det var väldigt ljust ute trots mitt i natten!

Åhhh! det är moln överallt här inatt, vilket betyder inga bilder. Men med lite tur så flyttar de sig under natten :P

Jag älskar att se månen, men i natt är jag glad för molnen…då slipper äppelblommorna frysa sönder…

här är det stjärnklart och Måne lyste kärleksfullt över oss på kvällspromenaden. Vacker är hon. Synd att jag inte hade kameran med mig så ni som har moln över er kunde få se henne ikväll.

Här har hon inte synts till alls…

Jag såg henne inte heller, men jag höll mig inne större delen av kvällen. Var lite frusen efter nästan hela dagen utomhus i halvkylan.
Säger som Coturnix också, just den här majfullmånen kan vara farlig för växterna. Kylan alltså… :-)

Det finns fler men det var de här tre som jag var ute efter, en berättelse om livet i den närmaste gångna tiden… vågar man ens försöka ta bilder på framtiden? hm.

En luddig måne med små gatuljus. Det blir läckra mönster. Men hur skulle man fånga framtiden på bild?

hehe den här tråden fick mig att tänka på en dikt jag skrev i höstas:
Månens vatten
Jag drunknar i månens vatten Jag älskar i solens ljus Vi skrattar i den dunkla natten efter häxors glada bus Vinden blåser hårt om natten Jag drunkar i månens vatten

courtnix trådstart-bild såg ut som en väldigt otydlig ultraljudsbild! väldigt intressant.. månen i vattnet - det dolda barnet.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

#37 tjah, det beror på. Man kan ju tolka bilder. Kan man fånga nuet kan man fånga mycket annat också i en bild. Åtminstone i såna luddiga bilder ;)

det magiska barnet, barnet i magen, magen i jorden
Månen är återigen på gång att växa sig full och igår var det sol och vackert väder så jag fångade henne mellan ett par aspar.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Ah, ljuvlig bild Bafo!

Verkligen! Har alltid tyckt det är något än mer magiskt över vintermånen. Det är väl de kala grenarna och allt det vita som gör det skulle jag tro.

# 42 Märkligt! Igår var det ju just så där fint här också, just solen, månen och Asparna…men kameran var urladdad för flickorna hade filmat med den innan jag kom hem. Tröstade mig med att det säkert skulle vara lika fint idag;) Ne,ne, mildväder, blåst och snö idag ju.
Men Se där!!! Månen i Asparna, förevigad!;)
Och så tack för texten "Månens vatten" trampolin!

vilken underbar bild Bafo
MVH Isnornin
Lite rundare idag.

#47 Fint! Månen ovan tallarna! Fortsätt! Att följa!
#48 Det blir så vackert med molnen som drar förbi!
#50 Jag har precis hittat ett gammalt stativ efter morfar så idag kan jag förhoppningsvis komma lite närmre månen.
Månen idag med stativ.
Fick precis höra av min far som pratat med någon gubbe, att månen ska stå extra nära just nu. Vet inte om det ligger någon sanning i det, men det skulle kunna förklara alla oroliga drömmar som så många haft nu en tid.
Någon som vet om detta stämmer?

Sjysst månbild, Bafo!
Ja, kanske är det förklaringen. Har sovit attans illa i flera nätter. Drömt, vaknat, haft svårt att somna om…
Hoppas det blir lugnare snart.

Åhå. Jag som är fröken Tvärtom har sovit bättre än vanligt de senaste dagarna. My thanks to Luna then….
…eller kanske det beror på något helt annat :)
Måste säga att jag också sovit bättre än någonsin. Kanske för att jag blir så harmonisk av mina månskensprommenader innan läggdags :) det är helt underbart ute, Behövs då ingen ficklampa :) Natten blir till en silverne dag med den lilla solen som välsignar mina steg.
Månen e snart full , men stor högt på himmelen!
Vandra i Ljus å Skönhet

fast här är det en solbild..
Tagen i december i fjol med en skruttans dålig kamera…
Har ju bara mobil kameran, gick inte att zooma