Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1571 ggr
DanielF
0

Tömd på energi.

Hej. Igår så firade jag och min vän Imbolc. efter massa mys och fiande hade vi en liten ritual på kvällen. Det är så att vi är 4 stycken i ett syskonskap som har utövat mycket tillsammans. nu så har jag och den andra killen dock flyttat till gbg. så vi kan inte vara alla 4 längre. så fick vi reda på att en av våra "systrar" mådde dåligt igår så i slutet av ritualen laddade jag all min energi med ljus och blåste den till henne. efteråt fick jag jätte ont i huvudet och idag e jag så slut att jag inte ens kunde gå upp och gå till skolan. jag e helt tömd. va det dumt det jag gjorde, och hur laddar jag upp ny energi så jag orkar med mig själv? tacksam för svar,

spindelfot
0

Nu tror jag inte man kan ladda sig som ett batteri - åtminstone inte för längre stunder, för vardagsbruk. Kraft utifrån ber man bara om ifall man ska göra något särskilt - tex hela någon eller fördriva något. Kraften man använder till vardags bör man hitta inuti sig själv, söker du kraft utifrån så kommer du precis som ett batteri, att tappa den och bli svag lika fort. Ofta är det ju så med healing också, man blir varm och glad i några dagar och sedan försvinner det. Bra kanske - som en språngbräda mot att hitta en mer stadig ork, men man kan inte leva så.

Det du gjorde var antagligen att tömma dig själv, men det förstår du nog, ska du göra om samma sak igen så försök att inte använda dig själv utan att hitta en annan kraftkälla, eld, jord, månen tex. Dra därifrån och ut och inte bara från dig själv. Nu är det bara för dig att hitta tillbaka, rena dig och begränsa dig så att du inte har fler olika läckor här och var som du skickar iväg till hejvilt, det är viktigt att inte ha som ständiga band utan att klippa av.

förstås mina egna åsikter och erfarenheter, jag vet inte hur det är för er andra.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

DanielF
0

tack för svaret. Vi har ofta gjort på vårat eget sätt, och jag e rädd att vi ibland utför saker på lite fel sätt. Har börjat försöka lära mig mer om grundprinciper och har köpt en hel del böcker. Men va så fint att jag hittade denna sida så man kan fråga folk som vet ist. har du några bra tips på hur jag kan rena mig själv? känner verkligen att det behövs idag,.

spindelfot
0

det är svårt att lära sig om grundprinciper om man inte gör fel, allvarligt talat så har jag inte mycket övers för vad som anses vara grundprincip osv, det stjälper oftare än vad det hjälper - att sätta upp massvis med regler för sitt utövande. Ifall du blir kraftlös, lär dig resa dig, ifall du råkar bjuda in något du inte vill ha hemma, lär dig fördriva, ifall du jinxas, lär dig häva. Det är bästa sättet, trial and error :)

Det bästa sättet att rena dig är att sluta läcka, alltså, täpp igen det du skickat och låt dem verka på egen hand, ha inte massvis med band till folk kors och tvärs utan krymp ihop din 'aura' eller vad man säger.. sedan är det individuellt vad som är effektivaste reningen beroende på var någonstans man är i sitt liv, fråga dina hjälpare om du har några sådana vad du ska rena dig med. Jag renar mig med salt just nu (skrubbar mig i bad rituellt) efter ett tips härifrån + det var vad jag fick till mig. Men du kanske har något annat sätt som är bättre, sök vägledning av dina andehjälpare, de hjälper dig bäst.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

BabyDragon
0

#2 Jag brukar känna att vara ute i fullmåne laddar om mig. Till nästa måne i alla fall ;) älskar mina månskenspromenader och ber en liten bön till gudinnan.

Lycka till :)

Kram

Bappho
0

Jag renar mig helst i havsvatten eller vatten med havssalt i till vardags. Är det något speciellt så gör jag andra saker, beror ju alldeles på vad det är.

Men är jag tömd på energi så är det bättre att ta ett dopp i sötvatten istället om det inte är mitt i vintern förstås. Det tillför ju något i jämförelse med saltvatten som tar bort.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Ganna
0

#5 Fast nog kan det sätta fart på både kropp och knopp att vinterbada, bara man har en bastu nära! :)

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

BabyDragon
0

mmm basta är härligt. Synd att jag inte kan göra det längre. Inte kan jag heller slänga mig i så iskallt vatten :P men det låter härligt.

Vekka
0

hehe, ja vinterbada sätter visst fart på kropp o knopp! 300 knop in i bastun!
Annars riskerar man att bli en isglass resten av livet :)