Fråga om magi och månljus
Jag har en ritual jag vill utföra för att ladda/rena ett magiskt föremål. Jag läste att jag kunde låta det ligga i fullmåns ljus för att" ladda om det" hur är det om det är molnigt och man inte ens kan se månen?
Dum fråga kanske :P

Jag använder mig ju gärna av uttrycket: "solen lyser även om den är dold av moln"
Om det är just månens ljus du är ute efter är det självskrivet att moln sätter käppar i hjulet.
Är det däremot fullmånens kraft (vilket jag iofs inte tolkar det som i din frågeställning) spelar vädret ingen roll.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
#1 Det är sant :)
#2 eftersom jag ska ladda om föremålet så känns det ju självklart att det är fullmånens kraft jag är ute efter. Så då borde det ju alltså gå bra ändå.
#3 Ja, om det var just kraften och inte ljuset föremålet var laddat med från början.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
#4 Det är första gången jag ska göra detta, det har inget sedan tidigare.
#5 Aha, jag trodde det eftersom det stod att du skulle "ladda om" föremålet.

BabyDragor:
Tala om hur Du gör.
Jag är mycket intresserad.
Du får gärna PM:a mig om Du vill.

Vill också gärna veta… Är det bäst att lägga föremålen i ett visst väderstreck eller liknande? Tänkte… Om man nu inte ser månen, finns det kalendrar eller dyl. man kan utgå ifrån?
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
#8 Det beror ju på vilken tradition du tillhör, vilket syfte du har etc.
Månfaserna kan man hitta både genom en enkel googling samt i bra almanackor.
# 7 o 8 Har skickat pm till er.
#10---->> Kan du inte skicka det till mig oxå, vill gärna veta mer om det här då jag aldrig har gjort det eftersom jag inte har kommit igång - vet man inte hur så är det ju lite svårt…..