Dagens glädjeämne 1/2 09
God morgon!
I dag är det att förbereda inför morgondagens Imbolc!:) Berätta gärna hur ni tänkt fira!
Ha en underbar dag!
Kram Isnornin
MVH Isnornin
Många ljus, lite lugn och ro (kanske) lyssna på fin musik.

Godmorgon. Är tillbaka efter en tids frånvaro. Har haft lite att stå i.
Kul att se er igen.
Morrn alla!
Saknat dej sebastian, Kram.
Här är det iskallt i dag -24…men ska fira med ljus å värme!
Skulle ha velat ha klar min ljuskrona å trumma , men så e de inte..
Bless
Vandra i Ljus å Skönhet

Ljuskronan kan jag kanske inte så mycket om men behöver du hjälp med trumbygget så hör av dig! Två huvuden är bättre än ett!

Här lyser solen och den värmer hur skönt som helst! Var ute nu på morgonen och tittade in grönfinkar som lyser upp träden som små gul/gröna bollar och fyller hela dagen med sina fina små ljud, hörde en trädkrypare också men fick som vanligt inte syn på den.

ja imorgon ska jag på föräldrarmöte på dagis ;) det blir min imbolc.. ingenting jag brukar fira vanligtvis ändå, men visst verkar det alltid trevligt med högtid och fest. speciellt ljus, är ju skönt,
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

MVH Isnornin

Dagens icke så roliga historia…Solig dag idag så jag tänkte ta med kikaren och göra en fågelskådar tur med hunden nere vid havsisen, hinner ut genom dörren stänger dörren och känner efter i fickorna, inga nycklar! Jag hade för första gången låst mig ute… I panik ringde jag runt till folk som kanske vet vad man ska göra och när paniken börjat lägga sig så rotade jag reda på en telefonkatalog och där fanns dagens räddnings nr. Så efter att min mor kontaktat vederbörandes bostads bolag så var det bara att vänta… och vänta …och vänta… När klockan blev tre så började paniken smyga på mig…Kl 4 ska jag nämligen iväg och rida .
Så i en tyst panik så slängde jag iväg en bön " alla gudar och gudinnor som hör mig nu låt min riddare dyka upp snart" och vips så ringde telefonen! Det var G4as vakt som arbetade på SCA (som ligger precis brevid min lägenhet) som skulle komma förbi på några minuter…
Ja det är nästan så man blir religiös… sisådär 550kr religiös för det är inte gratis. Men slutet gott allting gott nu ska jag panik laga mat och ha en rolig kväll!
Du får dina prövningar marinelady, men de tränar dej också.
Vandra i Ljus å Skönhet

Sol hela dagen och fågelspår på isen

Fryser, gör jag, och önskar att jag hade ett badkar. Lite sliten. I morgon ska jjag till arbetsförmedling, lagom kul firande. :P Men men.
Inget glädjeämne men Illamående..
Jag såg Kalla Fakta.. (tyvärr)
Vad är det med "människorna" (om de förtjänar att kallas så)??? Har de inget förstånd?..
Det gör ont i mej.
Hur kan man behandla djur så?
ALDRIG att jag köper duntäcken eller dunjackor!! Och nåde den i min bekantskapskrets som gör det.
*lessen*

åh faaan, jag missade det! :(
fast å andra sidan så vet ja inte om jag tycker det är någon större förlust. antagligen så hade jag bara suttit och bölat för jag kan tro att det är sjuukt hemskt.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
I morse 6.30 hördes tunga steg i trappen som gick in i vårat rum. Vid 9 tiden ringde mamma och berättade att farfar hade dött. 06.00 Kanske kom han och sade adjö.

jaha, jag har duntäcke ;(
det är köpt på ikea där de lovade att reglerna för djurhållningen osv skulle vara bra och humana. Det finns alternativ har jag för mig, om man gärna vill ha dun utan att ha plågade djur på samvetet, kollas upp kanske.. Jag vet inte vad det är för regler.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
De sa inget om IKEA men om Jysk bla.. och även om leverantören garanterar att det är dun från endast döda djur kan det vara falskt eftersom de skriver det grossisten vill på intygen.
Det är dun från hela världen som blandas och skickas vidare. Inom EU är det förbjudet med levandeplockade fåglar men det bryr de sej inte om.
Min dag har varit allmänt trevlig först jobbat sedan umgåtts med min bror och hans familj.
#15 Jag är ledsen för din skull som drabbats av sorg. Det var en fin upplevelse om det var din farfar som gick i trappan.
//Hanna
#18 Tack
#12, 16, 17
För er som vill protestera med era namn: http://www.djurskyddet.se/
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax