Klöver
Någon som har lite klöver att byta eller sälja till mig?
Det dröjer ju ett par månader nu innan de växer fram så plocka själv är ju uteslutet, hoppas på att det finns någon smart som plockade när man kunde.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Klöver??? Vad har du dem till?

jag ska bränna dem ;)
haha.. jaha… du menar så.. Jag har brännt klöver på annat vis jag.. ;) betalade räkningar nyss. tyvärr har jag inte några torkade att dela med mej av..

Yes, ytterligare en som är intresserad av klöver, växten klöver.. :) Jag ska hålla ögonen öppna Spindelfot, som sagt dröjer ju ett tag till i naturen..
vad är klöver bra för?
vad används det för?

Timotejstrån såg jag att det var i höet till fåren…kanske finns fler växter däri?!:P

hm…spindlen, jag har rödklöver, är det intressant?

jovisst! vad för rödklöver, i vilken form och vilka delar?

courtnix, jag skulle känna mig ledsen och lite missförstådd ifall du skickade mig massor med hö.. fast du kanske bara skulle mena väl..

spindelfot ! hudå, det var inte så jag menade. Tänkte att det kanske gick att hitta klöver däri. Men Vekkas erbjudande låter mycket bättre.:) (Mina intentioner är iaf alltid de bästa.)<I;D

#8 vanlig rödklöver, Trifolium pratense. Nogrant torkad till Te. Luktar underbart :) Blomman o blad. Ej skjälk tyvärr. (då jag är ute efter östrogenet :)
I hö kan man finna många fina örter, ex. klöver :)
Jag kan skicka dig en liten påse, sänd mig adress på pm.
#4 Astraea, vill du också ha en liten påse? ska du ha till TE? sänd pm.

JAA underbart!
vill du ha lite vinbärste från spindeltorp i utbyte :)

Oh…smakar gärna på vinbärste från spindeltorp :)

ok.. du har min adress.. svara med din så får du paket :)

Ok Vekka, nu har du fått min adress med. :)

jag vill också veta vad ni ska göra av/med klövern? O varför!!!! (usch vad jobbigt det är att vara nyfiken!)
MVH Isnornin
Varför bränna klövern??

Klöver står ju bland annat för tur men exakt vad jag ska ha den till är jag gärna tyst om.
oki :)

#18 jaha, taskmört, då får man bara fortsätta och vara nyfiken!
MVH Isnornin