Bytes - TE!
Jo hörni, nu har jag pysslat te från det jag skördade i höstas. Det är äpple, nässlor, kanel, stjärnanis, lite kardemumma, och nån droppe pepparmynta.
Ja, egentligen har jag bara skördat och förfinat de två förstnämnda, resten är exotiskt och det har jag köpt i affär. Men det består främst av de förstnämnda, resterande är bara smakämnen. Det är mkt nässlor i - för cvitaminets skull, det är ju väldigt nyttigt och välbehövt i mörka tider.
Man kan dricka det som kurte, två matskedar i en tekopp - vattnet får inte koka utan ska vara svalare. Sedan ska det dra i ca fem minuter.
Jag skulle kunna göra lite te på citronmeliss också, om någon vill, det är bra om man är lite deppig. Den har jag skördat och torkat själv, helt ekologisk.
Vill någon byta till sig te av mig? Gärna något du gjort själv!
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Vi har ju ett byte på G Spindelfossing. Får jag byta mot ditt kurte istället? Blev enormt nyfiken!
hej
låter intressant med citronmeliss te en underbar ört sitter just nu och och doftar det från min aromalampa.
Har inget hantverk på gång än.
Men skulle du få för dig att sälja så hör av dig.

1 # Jovisst, kan skicka dig teet, det går snabbare för mig också för det har jag ju färdigt redan ;)
#2 om du inte har någonting du har lust att byta, så kan jag tänka mig 20 kr plus 12 i frakt, om det känns rimligt.. Men det här är ju byteskategorin så hittar du något mystiskt och roligt att byta med så är ju det roligare ;)
# 3 DET ska jag göra man vet aldrig vad man kan hitta i gömmorna 
Annars köper jag det av dig
Vi hörs
Nu spöker det tydligen också 

Jag har två påsar med vinbärsblad-blandning också
vinbärsbladen harjag plockat på spindeltorp och där har de även fått ligga och torka under spisen.