Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 1091 ggr
isnornin
0

Dagens glädjeämne 26/1 09

God morgon!

Nu har det slutat att snöa!!!!

Jag är så glad att det är så fint inne på mitt magiska rum! Jag ska nog ta och pyssla lite i dag:D

Jag hoppas att ni alla häxor och andra hedningar får en underbar dag!!

Kram Isnornin

MVH Isnornin

BabyDragon
0

God morgon själv :)

Har änteligen slutat snöa här med. Så nu blir de hundprommenad, skotta ochplugga. De e ju måndag :P Ska ringa biblioteket och höra vad jag måste betala för boken min hund käkade upp igår. Ja ni hörde rätt! Min hund käkade upp läxan!!!

Får se vad dagen kommer med för övrigt :)

Ha det bra alla där ute!

bettin65
0

Håller på att göra i ordning min  inglasade balkong. Ska ha en örtsamling där i vår, ett magiskt rum kanske man skulle göra: Med örter och annat mysigt.Glad

Snart kan man nog börja vistas där ute. Börjar bli varmt

Det är dagens glädje ämne

ha en fin dag.

Coturnix
0

En riktig läxhund ;) Inspirerande ni är med "magiska rum" ;) Börjar bli varmt?! Inte här iaf känns det som. Det är väldigt dimmigt ute iof.

bettin65
0

# 3 i skåne är det + grader och har varit ett tag. I går var det på min balkong nästan 10+ grader

Iram
0

Dagens glädjeämne är att jobbhelgen är över för denna gången, och jag kan se fram emot en hel veckas ledighet (har nämligen tagit ut lite semester).

Jag ska ägna veckan åt att försöka röja och göra fint hemma inför imbolc. Veckans avslutas förhoppningsvis med tur till IKEA för lite välförtjänt shopping.

Skrattande

Kram Iram

Blodeuwedd
0

Godförmiddag.. Nu väntar en promenad för att hämta en hund som är kär.. i allt.. t.o.m katten.

Magiska rum finns det inte plats för här hos mej eftersom jag inte har så många. Å andra sidan kanske jag ska se det som att jag har ett magiskt hus ;) Eller naturen utanför huset kanske är magin. ;)

Ha en fin dag alla.. Kram

BiGavia
0

Magin håller på att vakna överallt nu, den känns även här uppe i norr fast det är mycken snö å kyla än!

Kramar

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

BabyDragon
0

Tyckte detta var lite fint så jag lägger in det :)

Varje ögonblick är dyrbart:

För att inse värdet av 1000 år: Fråga en programmerare som programmerat med två siffror för årtal.

För att inse värdet av 100 år: Fråga en Hong Kong bo som var med vid överlämnandet till Kina.

För att inse värdet av 70 år: Fråga en döende kristen som aldrig gått i kyrkan.

För att inse värdet av 40 år: Fråga en Israel som tågat ut ur Egypten.

För att inse vädet av 7 år: Fråga en professor som inte får ta sabbatsår.

För att inse värdet av 4 år: Fråga en Amerikansk president som inte blev omvald.

För att inse värdet av 1 år: Fråga en student som inte får flytta upp till nästa årskurs.

För att inse värdet av 1 månad: Fråga en mor som fött ett för tidigt barn.

För att inse värdet av 1 vecka: Fråga redaktören på en veckotidning.

För att inse värdet av 1 dag: Fråga en dag lönare.

För att inse värdet av 1 timme: Fråga en bilist som sitter fast i en trafik kö.

För att inse värdet av 1/2 timme: Fråga ett förälskat par som väntar på att få träffas.

För att inse värdet av 1 minut: Fråga en person som missat sitt flyg.

För att inse värdet av 1 sekund: Fråga en person som överlevt en olycka.

För att inse värdet a 1 tiondels sekund: Fråga någon som vunnit silvermedalj i OS.

För att inse värdet av 1 millisekund: Fråga mannen på elverket som mörklade hela staden.

För att inse värdet av 1 microsekund: Fråga den som köpt en Pentium.

För att inse värdet av 1 nanosekund: Fråga mickrochipskonstruktören som just blivit befodrad.

För att inse värdet av 1 picosekund: Fråga den som ansökt om många patent på analoga kretskort.

För att inse värdet av 1 femtosekund: Fråga fysikern som fick nobelpriset.

Ta vara på er därute ;)

Ugglekatten
0

Snart är det vår. Snödropparna i trädgården är nu 5 cm. Mitt magiska rum behöver rening/städning både på inre och yttre plan.

Intressant med örter, jag har planer på att ha en cirkel med örter mitt på gårdsplanen till mitt hus.

Ha en trevlig kväll i mörkermånens tid.

fruhannaa
0

Idag är en trött dag här hemma. Men nu ska jag krypa ner i sängen och koppla av och drömma.

Tack för ett trevligt forum och godnatt.

Blodeuwedd
0

Jag skulle velat ta med mej boken Brida för att läsa i sängen men nu står datorn här och sängen är där nere.. och jag är trött. Jag får lyssna klart i morgon.

Godnatt på er alla och sov en drömfylld sömn.