Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 1376 ggr
isnornin
0

Dagens glädjeämne 22/1 09

God morgon i stugorna!!!

Jag ska nog försöka mig på fler stakar i dag!!

Ha en underbar dag!

Kram Isnornin

MVH Isnornin

Ljusdroppe
0

Jag ska ta mig till skolan efter att ha varit sjuk ett tag. Glad

BabyDragon
0

Har lite svårt att se någon glädje med denna dag. Började riktigt pissigt. Men förhoppningsvis har det blivit bättre till kvällen.

Astraea
0

#2 Lite glädje till dig. ;) En länk som lightseeker länkade för hur längesen som helst.

http://www.youtube.com/watch?v=8HtG1Aynow0

Mitt glädjeämne..köra flyttlass, whoohoo! Packa boklådor, suck och stöööön.l.

bettin65
0

Hej dagens glädje ämne har fått via mail ett välkommen till distanskursen har just nu laddat ner First Class programmet. Väntar med spänning på inloggnings uppgifterna från kurs ledaren.

ska gå en kurs i örter och läkeväxter

ha en fin dag

Blodeuwedd
0

Godmorgon .. Vad den här dagen har i sin famn visar sej. Känns lite avslaget just nu, kanske bättrar sej.

Isnornin värst vad du slöjdar :)

Ljusdroppe ha en fin dag i skolan..

Upp med hakan BabyD se det som att nu kan allt bara bli bättre;)

Lycka till med flytten Astrea. Se till att någon stor stark karl bär boklådorna ;)

Bettina vad är det för kurs du ska gå?

Ha nu en fin dag alla.

Iram
0

Godmorgon!

Dagens första glädjeämne är Isnornins inlägg… Vet äkte mannen om det där med alla stakarna? *hihi**

Sorry, dålig humor…Oskyldig

Fler glädjeämnen… Min gubbe lagade sladden till datorn igår och internet verkar fungera hyfsat, till skillnad mot de senaste dagarna. Kanske man till o med kan få nåt gjort på sidorna också. Hurra!

isnornin
0

#6 jo då han vetFlört

MVH Isnornin

bettin65
0

#5 jag ska gå en distanskurs på nätbildarna

Det är Åse folkhögskola som ordnar den. Vet inte om sista ansöknings tiden har gått ut men gå gärna in och titta den kostar inget förutom att man måste ha tillgång till en dator ca 6 timmar i veckan.

www.natbildarna.nu länken fungerar nog inte men gå in på google annars.

Verkar hemskt intressant vet inte så mycket mer än att man ska planera sin egen örtagård  och lära sig om olika läkeväxter.

jag hoppas att det blir givande får se

bettin65
0

Här kommer innehållet

Kursbeskrivning : Målet är att skapa en förståelse och känsla för det kulturhistoriska värde våra vilda växter står för, samt att lära sig vad man själv kan åstadkomma i form av egenvård. Vi delar erfarenheter och kunskaper om våra vanligaste växter, hur de ser ut och deras familjetillhörighet. Vi studerar de verksamma ämnena som finns i växterna, samt hur vi bäst skördar, bereder och förvarar dem. Genom att lära sig känna igen växterna, deras användningsområden och deras historia, får vi en känsla för det ursprung dagens läkekonst vilar på. Alla planerar också sin egen örtagård. Vi arbetar med de olika momenten både i dialogform och genom att på egen hand söka uppgifter och berätta för varandra via FirstClass.

Iram
0

Tack för tipset, bettin65! Jag anmälde mig också så får vi se om jag kom med.

Iram

BabyDragon
0

#0 Blir nästan lite inspirerad av dig. Man kanske skulle testa någon dag :)

#3 Tack såmycket :)

#5 Jo det har redan börjat ljusna här. Hoppas de håller i sig.

#6Grattis till nätet ;) Nu kan du spinna vidare här inne.

#8 lät jätte intressant men tyvärr hinner jag nog inte med det nu. Jag får söka en annan termin :)

bettin65
0

Kul att du tyckte det.Glad

jag har ju inga erfarenhet av nätbildarna men Åse folkhögskola verkar genuina.

men verkar vara hemskt rolig och intressant.

BabyDragon
0

Jag får skaffa mig en flora att kolla i så länge på de få fritidstimmarna i veckan jag har :) vet ju inte hur CSN skulle reagera på om jag tog ännu en kurs någon annan stanns.

isnornin
0

#11 vad roligt! Var gärna med och gör lite trassel!

MVH Isnornin

Blodeuwedd
0

Bettina, Anmälde mej jag oxå. :) Nu ska jag hitta en Flora.

BiGavia
0

Min glädje idag, anmält mej till örtakursen!

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Astraea
0

#13 Mmm.. Delar din tanke.. Förhoppningsvis går kursen även vid ett annat tillfälle. Vi får väl göra oss vår egen lilla mini-mini kurs haha!

BabyDragon
0

vem vet. kanke våra kära häxvänner vill dela med sig av sina kunskaper ;)

fruhannaa
0

Att jag hann ta en promenad innan barnen skulle hämtas var skönt. Sedan att jag ska jobba extra ikväll var väldans trevligt.

//Hanna

soulwings
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Foten i munnen Har oxå anmält mig till kursen,har ju en liten kolonistuga med odlingslott!

Sofie-A
0

#20 vilken mysig stuga! En sån skulle jag vilja ha.. inreda helt på häxors vis med en massa ljusstakar, örter, och rökelser..sånt som min kille tycker är för "fjolligt" ;)

BabyDragon
0

Ja verkligen. Ett eget litet häxtillhåll. Man kanske kan få komma å hällsa på då ;) #21

BabyDragon
0

Jaha, denna skitdag blev ju bra på slutet ändå :) Dagens glädjeämne får bli detta forum. :)

BiGavia
0

Detta forum e alltid ett glädjeämne!

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

bettin65
0

Kul att så många här har anmält sig till ört kursen, Hoppas att alla kommer med.Skrattande

Godnatt  alla snart ska jag gå och knyta mig.

marinelady
0

Hm jag hade gärna anmält mig men har redan etologi kurs på distans nu i vår plus min riktiga utbildning så jag tänker inte döda mig själv. :)