Häxor iFokus

Häxor

Etiketti-häxans-trädgård
Läst 836 ggr
evrekaw
2009-01-20 18:27
0

Tacka

Jag undrar… Det här med att tacka när man bett om något/sänt ut en önskan…

Har läst en del, men det skiftar/varierar… En del menar att det räcker att alltid tacka med ord.

Andra menar att man ska tacka med att utföra någon form av välgörenhet/god gärning exempelvis för miljön, stödja hjälporganisationer eller dylikt, Hur gör ni?

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Vargflickan
2009-01-21 01:10
0

Tacka brukar jag göra genom att glädja andra människor eller den som gett mig något (tankar, healing osv). Antingen genom att skicka en liten present, eller också sprida glädje vidare genom att till exempel bry mig extra mycket om någon i min omgivning som ser ut att behöva lite vänliga ord, ringa någon jag inte pratar med ofta eller bara vara extra positiv mot de människor jag möter. Då man till exempel mottar healing kan det ju vara svårt att skicka en present eller dylikt, så då är det ett bra sätt. Vissa vill heller inte ta emot presenter, pengar osv. vilket bör respekteras.

Läste en gång en artikel där det var undersökt att om en människa gör något gott för en annan, så för denne i sin tur omedvetet något gott för ännu fler personer och den kedjan av omedvetna, positiva tankar och handlingar pågår i genomsnitt 10 år! Tål att tänkas påGlad

Frid & Ljus!

When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu