Häxor iFokus

Häxor

Etiketthuskurer-brygder-och-recept
Läst 2711 ggr
lloni
0

ansträngnings astma

Hej,

Jag har astma som blir värre när jag anstränger mig och när jag är förkyld, påverkas även av vädret, men är inte allergisk för någonting. Nu tänkte jag be om råd för att vidga luftrören och kanske även hur jag undviker att bli förkyld eftersom det gör det svårare att andas.

BabyDragon
0

Det finns ju förståss astma medeciner. Det kan man använda just bara vid besvärliga tillfällen som förkylning eller en dos innan ansträgning och om det är på väg att bli tungandat.

Alternativa grejer är eukalyptus (kan ta eterisk olja om du inte är allergisk) i en skål med ångande vatten och andas in ångan.

Tuggummi med xylitol kan hjälpa något.

Långsam uppvärmning innan ansträgning.

Det finns luftvärmare som man kan köpa på apoteket, ser ut som en polokrage eller halsduk där en liten låda man andas igenom som värmer luften.

Hoppas att det hjälpte :)

lloni
0

Jodå, jag har astmamediciner, det skulle bara kännas bra om jag kunde minska på dem. Jag får aldrig astmaanfall eller så, men det händer att jag vaknar av att jag har svårt att andas. eukalyptus alltså, ska kolla upp det :)

BabyDragon
0

eukalyptus fungerar faktiskt ganska bra. Om man hittar det som salva kan man strycka lite kring bröstet. Halstabletter med det fungerar också bra. även vid förkylning. Lycka till