Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1548 ggr
spindelfot
0

Nålar

Nålar är ju ett finfint redskap inom praktisk häxkonst.

Men är det viktigt egentligen att de är i ett speciellt materiel, tex silver? GÅR det ens att få tag i silvernålar?

Silver är ju annars ett fantastiskt material, jag har turen att äga ett set med ärvt dopsilver, skedar, som är bra till massvis med ting.. (farmor skulle bara veta vad de har sett)

Jag har en bunt knappnålar från ikea med färgglada knoppar..i stål eller vad det nu är för billig metall.

Det dök upp att jag skulle använda nålar till ett litet arbete men sedan tvekade jag.. pga detta.

sylar och andra vassa saker skulle också funka bra, jag ska inte sy, jag ska sticka i saker! Oskyldig Men är materialet viktigt i nålar? Och var får man annars tag i silvernålar?

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Bappho
0

En hattnål i silver är kanske lättare att få tag i. Nålen på bilden såldes på tradera för 20 kronor bara.

Äldre hattnål i silver!

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Ganna
0

Det är tämligen säkert att dina IKEA-nålar är i stål, annars skulle de vara för mjuka  för att kunna användas - och stål är ju en användbar metall.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

isnornin
0

just vad jag tänkte, silver är mjukt…

MVH Isnornin

Casiopeia
0

Silver är mjukt men går att bearbeta så det blir hårdare. Det är en baggis för en silversmed att göra, bara såga av en bit silvertråd, forma en knopp i ena änden och en spets i andra och hammra den försiktigt med en plastklubba tills den blir hård. Tror du kan gå in till vilken guld/silversmed som helst som har verkstad och be dom göra det åt dig, det borde inte kosta många kronor…

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Fortitude
1

Tänk på att man ofta har använt synålar, eftersom dom har både "öga" och "spets" och representerar därför både kvinna och man. Att lägga två bredvid varandra, spets mot öga och binda dom med rött yllegarn är ett sätta att fånga en kärlek.