Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 937 ggr
BabyDragon
0

Alt tipps mot smärta

Någon som har bra tipps mot smärta. Har haft nervsmärtor i två år efter en bilolycka (whiplasch) och är nu nyfiken på vad alternativmedicinen har att erbjuda. Har testat akupungtur, vilket inte gick så bra (Kan vara för att jag e nålrädd :P )

Nån som har nå bra tipps eller vet nån bra hemsida?

Astraea
0

Yoga, avslappning och styrketräning. Bland otroligt mycket annat.

Nikolaus
0

Detta ska jag följa intensivt… jag har en whiplasch sedan 9 år och styrketräning fungerar inte på mig då mina smärtor förvärras men avslappning och lagom rörelse såsom promenader  och då gärna i en fridfull miljö som skogen eller var man själv finner frid.

BabyDragon
0

Jag styrketränar redan och det hjälper litegrand, promenader går jag me hundarna :) men Yoga har jag aldrig testat. Har funderat på det eller Qui qon.

Hennum
0

qi gong ar otroligt bra tycker jag. langsamma lugna uppbyggande rorelser. det var utmarkt for mig med stelopererad rygg, da jag har minskad rorlighet och qi gong kraver inte mycker rorlighet, daremot balans pa nagot vis, vilket jag inte heller har :P Sakert kan qi gong vara bra om man har whiplaschskada.

det finns ju healing och sadana saker oxa, kanske kan vara bra.

sjukgymnastik i en san riktigt varm bassang, har du provat det? Det ar underbart. Traning men utan att belasta sa mycket. Plus att det ar ett avslappnande varmt bad. :D

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

isnornin
0

Har ni provat spikmatta? Jag har funderat på att köpa mig en…Men det är rätt mycket pengar, som jag inte har kust att rulla ihop och lägga i en låda i ett hörn sen, man vill ju veta if den fungerar…Frågar man försäljaren så är den ju toppen, men har försäljaren kronisksmärta och testat själv?

Jag är så trött på att testa saker!Jag vill ha något som fungerar mot smärta! grr (jag har ont i dag!)

MVH Isnornin

mayolica
0

det är inte fel att pröva healing.

jag har god nytta av att kunna använda reiki mot fibromyalgi som jag har haft i många år.

yoga,qi gong och tai chi har jag hört andra som säger ska vara bra.

du kan gärna titta in på alternativbehandlingar och ställa frågan där,så kan du få fler råd.

~ mayolica ~

BabyDragon
0

sjukgymnastik i varmbad är underbart. ^^ men fick inte göra det denna termin för vi skulle hitta övningar i gymnastiksalen som hjälpte å då fick jag inte göra annat för att se vad som fungerade :P

har också sett de där spikmatterna men aldrig provat. Har en tensapparat som är alldeles underbar och hjälper för stunden i alla fall.

Kram på er alla med problem.

Lill-Kisse
0

Jag har haft svåra smärtor, som jag blev av med genom att följa råd från en duktig sjukgymnast. "Köp ett gummiband, inte bredare än din lillfingernagel och drygt din egen längd gånger två", sa hon. "Knyt en stor ögla i var ände och gör små tänjningar varje dag", sa hon sedan. Naturligtvis demonstrerade hon vilka tänjande rörelser jag borde utföra också. Det såg verkligen inte märkvärdigt ut, men det fungerade.

I min situation hjälpte inte vanlig gymnastik och styrketräning. Med dessa mjuka, tänjande rörelser varje dag däremot, har jag blivit fri från smärtan och fått tillbaka rörligheten.

BiGavia
0

Spikmatta funkar för mej!Glad Å sen ska man vara "lite" positiv åxå. Lite skriver jag för att när jag har mindre ont trampar jag gasen i botten, å de ska jag tydligen inte göraOskyldig

Vandra i Ljus å SkönhetFlört