Häxor iFokus

Häxor

Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 738 ggr
BabyDragon
0

Läskig nattpromenad

Jag brukar alltid älska att ta nattprommenader. Se stjärnorna och månen, allrahelst när den är full och lyser bättre än de starkaste gatulyktorna.

Men en kväll var det mycket mörkt, månen var ny och det var stjärnklart. Man såg alla hinder på ganska bra håll ändå. Jag gick min vanliga runda och det festades lite här och var.

När jag svängde in på vägen mot huset hörde jag attnågon gick bakom mig. Eftersom det festades lite överallt tänkte jag inte mer på det. Min ena hund är ju rottweiler så överfall behöver man ju inte vara rädd för.

Jag vände mig om och såg att vid vägen gick det en mörk gestalt mycket långsamt. Den vände sig mycket häftigt och stirrade emot mig. Min hund blev som fastfrusen och bara stirrade. Den vägrade röra på sig alls. Den mörka gestalten började gå mot mig med knastrande steg i snön, och på sättet han gick såg han mycket arg ut. Jag drog och slet i kopplet för att min hund skulle röra sig. Tillslut kom jag fram till det området den rörelsekänsliga utelampan tänds. Gestalten försvann. Jag såg den inte alls. Men jag kunde höra dess steg som komm allt närmare. Jag hörde den intill mig. Så jag slet av alla krafter och lyckades få in hunden och låsa.

Detta spöke håller inte till i huset. Det gör två andra. men denna man har siktats av flera utomhus i krokarna. Han är alltid svart och verkar arg.

Det var en läskig natt det :)

isnornin
0

Det låter inte som någon trevlig upplevelse! Har du någon aning om varför han verkar arg?

MVH Isnornin

Jennix
0

Har han setts av andra, säger du? Finns det nån teori om vem det är som spökar då, om det är nån som dött där i närheten kanske?

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

BabyDragon
0

Det finns en sänka strax utanför vårat hus, det sägs ha varit ett slakt tipp och det sägs att någon människa ligger begravd där. Det har hänt en del mystiska saker, som att någon hängt en docka på en nybyggd lada för ca 50 år sedan som sedan mystiskt fick rivas i hast.

Vi har besök i huset av två kvinnor. En äldre som dog av hjärtsjukdom. En yngre som ingen vet hur eller varför hon dog.

Ingen vet vem mannen kan vara eller varför han är arg. Men han ses relativt ofta stå på ett särskilt ställe och stirra ned mot vårat hus. Men han har inte vaarit inne här.

Det har förekomit fysiska slag ur synes tomma luften på två människor och en hund, men vi vet inte vem det kan vara. De leker en hel del med tv. apparaterna med. Har sett den yngre kvinnan med mina ögon. Hon gick hastigt fram utan några ljud av steg. Hon var fanska mager och kort. Kunde inte se ansiktet riktigt men hon verkade vacker.

Ja det händer en hel del:)

Iram
0

Du verkar verkligen bo på ett intressant ställe, BabyDragon! Så mycket spökerier och underligheter. Är du inte mörkrädd för jämnan?

Mvh Iram

BabyDragon
0

Hehe nej jag tycker faktiskt att det är lite kul :) har inte varit rädd varesig för mörker eller spöken :) förutom den där kvällen men de har gått över ^^

Ijin
0

Åh.. varför får inte jag uppleva sånt där:D

BabyDragon
0

#6 Var försiktig me vad du önskar dig ;) vi tog kontakt med ett medium för en tid sedan men har inte hört av henne. Men hon verkar ha mycket att göra. Men jag kan ju skriva sen och säga hur det gick :)

Ijin
0

#7 jag behöver äventyr! Även om jag kanske blir skadad(eller dör) på köpet… Livet är ju inget om man inte vet att man är vid liv:p

BabyDragon
0

#8 sant Glad du vet inget ställe i närheten som spökar då?

Ijin
0

#9 Jodå.. men redan varit där:p Fast stockholm är ändå rätt trist på den punkten…

BabyDragon
0

#10 hehe ok. Ja de e kanske lite svårt att hitta i stockholm tyvärr.