Varför vårdeppressioner?
Vår deppressioner
Så många drabbas av dem.
Finns någon som har koll på varför egentligen detta inträffar just vid våren? Borde det inte vara då man är som gladast?
Vem vet 
Förmodligen för att kroppen har slut på vitaminer som man enbart kan få av att vara i solen (när solstrålar träffar huden). Skulle jag gissa :)
Det kan bero på att det tar olika lång tid för olika personer att göra slut på D-vitamin. Vissa kanske har mer ock det räcker till våren, andra har brist redan från början och då märks det på hösten.
Sen tror jag att olika människor fungerar på olika sätt också, det kan ju ha psykologiska orsaker också.
Jag känner en tjej som alltid mår dåligt på våren och det brukar alltid hända henne dåliga saker på våren (enligt henne själv), och då är ju min teori att hon faktiskt har associerat våren till att det SKA hända dåliga saker…
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Låter vettigt.
Sen är våren också ofta associerad med mycket stress. Vid tentor och liknande.
Glömde också att skriva, att det kan ha med pollenallergi att göra också. Minns inte var jag läst det men artikeln handlade om just allergier och känslor, t.ex. depressioner…och att pollen, rökallergi osv. kan ge starka känslor, aggressivitet, ångest osv.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
oj då!
Det kan ju vara en av förklaringarna för mig då. Just pollenallergi.

#6: det finns ju aven folk som menar att allergier, eksem osv forsamras av att man ar stressad och deprimerad. Skulle tro att det kan vara lite omsesidig paverkan dar.
varfor man har vardepressioner vet jag inte. Man kanske kan kanna mycket krav infor sommaren, att man ska vara sa himla glad. Plus att man pa varen ofta blir kar, men sa ar man orolig att inte hitta nagon kanske.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan