Kristallskalle
Tänkte höra om någon hört talas om kristallskallar här inne på häxor? Såg ett intressant program på tv om dessa skallar, några kan vara 5000 och 35000 år gamla. De är gjorda i kvarts kristall och har förbluffat forskare eftersom de inte har några märken efter verktyg eller något som tyder på hur de är gjorda. Enligt en gammal indian legend så var de gåvor från dödsgudinnan, och det skulle finnas 13 stycken. Att vid Maya kalenderns slut 2012 så kan jorden räddas från undergång om alla kristallskallar återförenas, eller att dess förening skulle skapa fred på jorden.
Underkäken är lös och vissa tror därför att den kan eller har kunnat prata. Många som varit i närheten av kristallskallen på nära håll säger att de känt av ett starkt energifält runt dem. Kan undra vem de verkligen tillhörde, intressant var det i alla fall. Någon annan som kanske vet mera om dem?
//Tara

Hehe, jag tänker bara på senaste Indiana Jones filmen, där kristallskallarna förekommer. Där brer de verkligen på med alla myter som omgärdar skallarna.
I en bok jag har (In i det okända) berättas dock bara om en skalle, som hittades i Lubaantun i Brittska Honduras 1927. Det blev känt som "Ödeskraniet" och sattes i tidningsartiklar samman med fler mystiska dödsfall. Kraniet är skulpterat ur ett enda block av sällsynt kvartskristall och är 13 cm högt och väger över 5 kg. Det hittades i ett 1000 år gammalt mayatempel. Forskarna vet inte om kraniet är en bluff, eller ett bevis för att mayafolkets teknologi var mer avancerad än man trott.
Själv har jag ingen aning om de är äkta eller ej, men man blir ju nyfiken på hur de har skapats!

FInns en annan tv serie där de konstaterats att alla är daterade efter 1700-talet tror jag… så skulle ta dem med en nypa salt..
#1 Den skallen "hittades" av en kvinna vid namn Anna Hedges och hon visade upp den från 1970 och fram mot kontant ersättning och hon föreläste också om den om jag inte minns fel. Det har dock kommit fram att hela historian om hur just den skallen hittades är påhittad och egentligen köptes den in av Annas pappa som ledde expeditionen i London på 1940-talet.
Under 2000-talet har forskare undersökt en del av dessa skallar och funnit fakta som tyder på att de kommer från Tyskland och är gjorda på 1850-talet och framåt.
Jag hittade en sida som skriver om samma saker jag skrev om

…i kristall
#2 Är det möjligt att du talar om Stargate SG1?
DOm hade ett avsnitt som hette Crystal Skull - som var rätt kul.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

#4 då är det bara att köpa 13 st och så är världen räddad!
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Puss! Här är det "goodwill" <I;)
#2 Den såg jag för bara någon vecka sedan, strax före jul.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Får forska vidare och se vad man kan hitta om dessa, men tack iallfall för visat intresse.
//Tara
http://www.skepdic.com/crystalskull.html
Och kanske här om man kan norska.
Tack trumman, ska gåin på den Norska sidan och kolla//Tara