Häxor iFokus

Häxor

Etikettlyrik-texter-och-sånger
Läst 1318 ggr
Astraea
0

Dovres häxa

En av mina favoritförfattare är Selma Lagerlöf, av många anledningar och värmlänning som jag är vill jag gärna hålla fram henne. Det finns en mystik och hyllning till naturen i hennes böcker som är riktigt vacker.

Här kommer en länk till projekt runeberg (som i sig är kanon) och kapitlet Dovres häxa ur Gösta Berlings saga. Läs och njut!

http://runeberg.org/berling/k19.html

Astraea
0

Ja, ett inlägg räcker väl tycker jag. :)

Zoraye
0

#0 Selma är grym!!! Besökte Mårbacka för ett antal år sedan, (och även Frödings hem) det var stort. Värmland är ett fascinerande landskap med de trollska skogarna och den förtrolla(n)de stämningen.
Hade jag möjlighet att skaffa mig en stuga någonstans så skulle jag vilja ha den där.

Bappho
0

..Som katten tror på sina klor, så tror hon på sin hjärnas visdom och på kraften av gudaingiven trollsång..

Underbar text! Och vilken förebild..

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Astraea
0

(Nu menar jag ju inte i #1 att ni inte ska kommentera. Jag menade att det räckte med en tråd och syftade på att jag råkade posta två stycken..)

#2 Mmm Selma var riktigt grym och Värmland är verkligen förtrollande vackert. Är visserligen hela Sverige men jag klappar extra för det egna landskapet.

#3 Instämmer.