mm, lyckades se från mitten ungefär, av programmet, verkade som en bra lösning, men ingenting existerar ju utan problem, skulle gärna vilja besöka stället, skall du med, c?

..nej problem, en kvällstidning landade framför mig och jag läste reportage om när sjuka människor inte anses vara sjuka fast de är sjuka…och så. Vårt samhälles "trygghetssystem". Jag tänkte på hur "mitt" kollektiv, "min" by skulle kunna fungera. Jag tänkte på att människan väger mellan att vara lat och rent gniden. Funderade på vilka förmågor människorna skulle äga för att "platsa" i byn.
Apropå normer då. Som vi har det i vårt samhälle är ju ett resultat av en slags gemensam vilja. En mall som gjord för att passa så många som möjligt. Hur fantastisk skulle "mallen" vara för att inkludera alla…
Tankarna spiller över till att grubbla på skillnaden mellan att organisera flera och / eller ensam framföra sin åsikt när det är något som man tycker är tokigt. Var går gränsen för mitt "civilkurage" Man kan riskera att bli av med både sitt arbete och sina arbetskamrater. Till exempel.