Dagens glädjeämne 4/1 09
God fm!
Jag trodde inte att det var sant när jag tittade på termometern nu på morgonen, -26…. Hunden vill inte ens gå ut på promenad!
Min stora gljäde är att min vackra Izabella sitter här hos mig! Hon tittar ut genom fönstret och ser på alla småfåglar som äter solrosfrön i sitt hus i finträdet:)
Önskar alla en underbar dag!!
Kram Isnornin
MVH Isnornin
Och jag som klagade på kylan igår när vi tog vår kvällspromenad, det var 14 minus :D
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Här är det -27… Stackars mina kaniner. 
#2 Mycket hö så att de kan äta hela tiden, då klarar de kylan bra.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Go'morrn här har tempen stigit till -28…skönt.. allt under 30 biter så infernaliskt!
Snön e ett toppen isoleringsmedel , jag skottar upp kring huset å kastar även upp lös snö mot fönstren, de isar inte på insidan då.
BlessedBe
Vandra i Ljus å Skönhet

Haha, ja allting är relativt! Här tycker jag -28 biter rätt friskt med, och jag undrar vad skåningarna skulle gilla den tempen?
Men hellre detta är 30 graders värme iallafall, det är tortyr. 
Dagens glädjeämne; Sushi!! Ska åka och handla nu sedan blir jag japansk kock för hela slanten. Nåja… Men ganska gott brukar det bli iallafall om än inte så hemskt vackert.
Kram
#5 Fast 30 minus i skåne biter hårdare i skinnet än 30 i norr^^ Jag brukar aldrig frysa när jag i norrland oavsett temperatur.. Här i sthlm.. usch.. nollgradigt är den värsta temperaturen.. fuktigt o kallt.. hellre minusgrader..
Soligt, klart och kallt här i sthlm. Äntligen en riktig vinter!

Här kan det ligga mellan -14 till -20 någonstans biter i kinderna gör det men när solen smög fram på morgonen så värmde den väldigt skönt..

Nu -15. Pelletspannnan äter och äter…Dagen glädjeämne; God ugnspannkaka! Mycket utevistelse! Intressanta trådar! Flygeln är nystämd! ;) Disken är diskad! ;) Av en tonåring, på eget iniativ;) Tvätten är tvättad och upphängd, katten har badat, tja det är mycket som är mkt bra! ;)