muntra-upp-sig-musik
Idag har en liten förkylning börjat bryta ut i min hals. Attans, att dom ska jävlas med mig sådär, virusarna.
Nåja, jag har ägnat hela kvällen åt att ladda ner maaassvis av bra musik. Några Putumayo-album bland annat A Native American Odyssey där speciellt låten Tema de Maimara av Los Incas (eller om det är tvärt om? :P ) får det att spritta i fötterna och helt plötsligt känner jag mig hur frisk som helst. ^^
jag har oxå avnjutit en massa hurtig irlänsk folkmusik, vacker arabisk musik och en gigantiskt mycket medryckande afrikanska trummor.
till det har jag druckit ingefära-te med vitlök, honung och citron samt ätit choklad och kladdkaka.
Ibland tröttnar man bara så förskräckligt på den gamla vanliga hårdrocken och metalen. :P Men efter en rejäl dos av "konstig" musik så kan jag nog återgå till att mima och skaffa mig nackspärr till långhåriga growlande typer.
Nu kanske ni undrar vad detta inlägget gör här, det borde väl ändå höra hemma på musik.ifokus. men icke, för jag tror att panflöjt och trummor är utmärkt medicin för att bota ilskenhet mot virusmonster. :D
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Tycker det passar bra här. :) Inspirerande musik!

Inkubus Sukkubus (ett häxband jag brukar lyssna på när jag tröttnar på murderdolls och manson) dom är faktiskt sjukt bra :P testa typ Away with the Faeries och Wytches 2002 ^^

Själv kan jag inte känna mig nere när jag lyssnar på T-rex.
Lite gammal hederlig glamrock. :-)