Dagens glädjeämne 24/12 08
God Jul alla häxor och alla andra hedningar här på HIF!
Min morgon har börjat bra!
Den sista Yule gubben kom i natt, Ljustjuven, nu är det dags för gubbarna att vända hem.
Det var nyss ett rådjur utanför mitt köksfönster och kollade upp vad fåglarna får för käk.. Sen for det raka vägen mot min offärskål, hummm:(
Jag fick ett så vackert kort från en vän här ifrån hif i går det värmde! Tack:)!<3
En kopp kaffe vore fint medans jag väntar på att barnen vaknar:)
Ha en underbar Jul!!
Kramar Isnornin Medarbetare på HIF
MVH Isnornin
Go'morrn å Go'Jul!
Stilla å lungt, njuter av friden..Har du haft Ljustjuv inatt trodde ljuset var lämnat åter, Isnornin!
Bless alla
Vandra i Ljus å Skönhet

Ja då han var hit, han fick 2 stearinljus av barnen, får han inga tar han alla ljus sum finns i huset! Men barnen fick något av honom i stellet;) (tror att det var godis;)
MVH Isnornin
Här har det varit en relativt lugn morgon med grötkokning. Barnen ska inte hämtas förränns klockan ett och nu ska jag kila iväg och äta lutfisk som är min favorit på julbordet. Vitsås och en massa kryddpeppar, mums…
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Kikar in här en kort sväng även idag, för att önska er alla en riktigt god jul! :)
Hoppas att ljusen värmer, att maten smakar och att ni får det mysigt med dem som betyder mest.
God Jul!
Blessed be och många många kramar!
.Underbart, Bafo
Vandra i Ljus å Skönhet

#5 Wow! Det var ett fantastisskt foto!!!! Såå, nu hämtar jag min yngsta dotter, och jag vet att hon jublar!!! ;) Tjohohohooo.

Wow bafo en lappuggla ser de ut som :)

Isnornin, rådjuret som angrep offerskålen var förstås där för att hämta ditt offer och ta emot det du givit! Vem vet vem det rådjuret var
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Jag gissade också på en lappuggla, men är den inte lite vilsen då om den är i Hälsingland. Tänk om man hade haft en riktig kamera. Vilka bilder man hade fått då. Den jagade sork på ängen och vilka vingar den hade. Ska spara och snåla så att jag får ihop till en.

Ungfåglar flyttar söderut när det är ont om mat…vissa år så svärmar det av dem verkligen och då överlever sällan många av ungfåglarna…
En hungrig stackare då. I vår by väckte den stor uppmärksamhet. Det stod bilar efter hela vägen och folk fotade och hade med sig kaffe i termosar.

Det har du ju rätt i spindelfot.
Vilken vacker klänning Hwinya
MVH Isnornin

#12 Jo de stackars ornitologerna blir hel kåta på just denna typ av uggla..har varit ihop med en en gång i tiden… tidiga morgnar sena kvällar och en hel natt med bildredigering… det finns inte riktigt plats för andra i de värstas liv.

Tack isnornin!