Julgärningar.
Många sitter ofrivilligt ensamma under julen på grund av åtskilliga anledningar. Min tanke är att ingen kan göra allting, men att alla kan göra något. Därför tänkte jag, att om vi alla gör en liten osjälvisk handling under denna vecka, kommer glädjen vi får tillbaka komma i tusenfalt! Därför tycker jag att vi alla, på olika håll och under olika förutsättningar, gör något för att göra en människa lite gladare. Vad ska du göra?
Eftersom jag inte har något speciellt inplanerat imorgon har jag två ting på lur. För det första ska jag besöka en gammal änka i området som firar sin första jul utan man. Hon är utan barn, övrig släkt och vänner.
För det andra, hade jag tänkt köpa en stor, stor godispåse, eller eventuellt baka något, att ge till ett hem för föräldralösa invandrarbarn i andra änden av stan.
Vad kan Du göra för att förgylla dina medmänniskors jul?
When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

Du har helt rätt i det Vargflickan!
Själv har jag en f,d svärmor som är änka sen drygt ett år som jag har gjort allt för så att hon ska klara sig själv i sitt hus.
Denna dam har jag som en självklar gäst vid mitt bord.
Mitt hjärtas dams måg skall fira jul med oss oxå och då visade det sig att hans far skulle sitta ensam vilket inte är förenligt med vår bild av julen så han skall oxå beredas plats vid bordet.
Att sprida lite glädje är så enkelt och gör så otroligt mycket!
Detta var mitt första inlägg… laddar för fler*L*
Önskar eder alla en fröjdefull jul

Nikolaus: Härligt att du delade med dig av dina tankar, och välkommen hit!! Ja, många poängterar att julen är en tid för glädje och omtanke, men få visar det i handling - men du visar uppenbarligen vad julen betyder för dig!
Och glöm inte bort, att allt man sänder ut kommer tillbaka så en annan gång är det kanske du som får en hjälpande hand utsträckt
Jag önskar dig en god och fridfull jul!! Lev och må!
When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu