Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 602 ggr
Iram
0

Din favoritbok!

Sökes: Tips på BRA böcker om häxor, häxkonst, magi och hedendom.

Berätta för oss andra om en bok du gillar riktigt mycket. Förklara varför den är värd att läsa och tala gärna om vart man kan få tag i boken om möjligt.

Själv väljer jag att tipsa om en bok som heter:

The Element Encyclopedia of 5000 Spells

Skriven av Judika Illes

Det är en riktig bumling till bok, stor och tung. Man blir nästan platt när man ligger i sängen och läser den, men lik förbaskat kan man inte sluta. Den är oerhört intressant, informativ och rolig att läsa. Den innehåller, som titeln "antyder" en väldans massa magi. Hur mycket som helst. Från världens alla hörn. Rekommenderas!

Passar även på att rekommendera en annan bok av samma författare, även den helt beroendeframkallande:

The Element Encyclopedia of Witchcraft

I den kan du läsa precis hur mycket som helst om häxor och häxkonst och allt som hör till!

Mvh Iram

spindelfot
0

Den där boken av Judika Illes, har jag tänkt titta på.. Har råkat på den och tycker den är väldigt intressant, kanondyr var den inte heller, med tanke på omfattningen.. Någon som har den och har något att tillägga ang. den?

Själv vet jag inte om jag har något att tipsa om just nu, jag orkar ju aldrig läsa nuförtiden, iallafall inget annat än skönlitteratur… Men jag har massor med böcker, antagligen bara för att imponera, ifall det skulle komma hem nån beläst till mig.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

spindelfot
0

Jo, jag läste ju en bok i våras, som heter Runmagi och shamanism, och är skriven av Jörgen I eriksson. Han känns ju som något av en klassiker att tipsa om redan, de flesta känner till honom vid det här laget..

Jag tycker att det är en trevlig bok för nybörjare som är intresserad av shamanism och runor. Han täcker ganska mycket och skriver poetiskt och vackert - inriktar sig mest på den shamanska praktiken idag, och lämnar utrymme för eftertanke. Den är ganska 'grov', alltså går inte in kanonmycket på detaljer utan handlar mest om hans personliga erfarenheter och tolkningar av runorna och det shamanska arbetet - Men som nybörjarbok gör det den bara bra, den är lätt och intressant att läsa och förstå. En bok som man börjar med, innan man börjar läsa mer akademisk litteratur om runor, för att väcka intresset!

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Astraea
0

Jag har Judika Illes bok om 5000 spells här hemma och håller absolut med dig Iram. Jag tycker den är riktigt intressant och inspirerande. Helt klart värt sitt pris.

Annars är det svårt tycker jag, att välja ut en bok, det beror så mycket på genre. Jag läste nyligen Queen of Dreams av Heather Valencia. Kanske inte direkt min favoritbok men helt klart bra. Den handlar om drömmandets konst och hennes eget liv. Hur mycket som är sanning och hur mycket som är fiktivt antar jag att man får avgöra själv. Jag rekomenderar den ändå starkt då häxkonst för mig mycket handlar om drömmandet och följa sin egen väg.

http://books.google.com/books?id=ETa2GQAACAAJ&dq=queen+of+dreams&hl=sv

Jag har en lång radda böcker på min lista som väntar men jag har insett att få av dem är faktaböcker. Behöver uppgradera mig på den fronten tror jag, det var ett tag sedan..