Häxor iFokus

Häxor

Etikett: övriga-övernaturligheter
Läst 4822 ggr
Hwinya
0

Telepati och tala med djur

Hej

Tänkte höra om det är någon här ute som är telepatisk, talar med djur eller träd eller något annat lika roligt?

Skulle vara kul att höra lite i sånt fall för jag tycker sånt är jätte intressant. Själv har jag lyckats prata med en häst en gång. Eller jag ska väl säja att jag pratade verbalt och hästen svarade med en bild. :) har dock försvunnit bort lite fårn den förmågan de sista åren, men jag kämpar för att hitta tillbaka.

Men det vore som sagt kul att få höra lite vad ni har för er, om ni har några tips, råd, eller 'gör- absolut- inte' :p

Casiopeia
0

Jag är djurkommunikatör, det är inget jag arbetar med "proffessionellt" men jag pratar med djur lite till husbehov och håller på att utveckla förmågan.

Detn är ingen konst att prata med djur, det gör de flesta. Problemet är att lyssna- att ta emot de budskap de skickar till oss. Det kräver träning och koncentration, och framförallt en god protion självförtroende då det inte alltid är övertydligt vad som kommer från djuren och vad man själv fantiserar ihop, särskilt när man är ovan. Att lita på det man får till sig är den stora utmaningen.

Några do´s and dont´s… Alltid visa respekt för djuren, det är absolut ingen lek att prata med djur och en del kan berätta väldigt personliga och angelägna saker för att de förväntar sig att de ska få hjälp. En del djurkommunikatörer tar inte detta på allvar och så ska man helt enkelt inte jobba som djurkommunikatör. Prata inte med ett djur utan ägarens tillåtelse- dels för att en del djur vägrar tala med dig om de inte känner att de "får", dels för att du har en skyldighet att hjälpa djuret om det ber dig om hjälp, tex genom att prata med ägaren om något. Det kan vara svårt om ägaren inte är med på noterna och det kan reslutera i att du sviker djurets förtroende.

Det allra bästa om man vill komma igång på allvar med djurprat är att gå en kurs för att komma igång, lära sig grunderna och få bra övning som är svår att få på annat sätt. En helgkurs kan räcka! Svenska djurkommunikatörförbundet http://www.sdkf.se/ har kurser lite varstans i landet.

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Ugglefar
0

Jag har gått djurkommunikationskurs bl.a..

Jag pratar med djur, växter, stenar och alla sorters andeväsen. Glad

Searchingmoonwolf
0

Va avundsjuk jag blir på er. Jag har ingen möjlighet att gå på några liknande kurser som ni gått på. Synd, synd. Ämnet är annars jätteintressant.Cool Kan man alls på egen hand lära sig?

spindelfot
0

Det finns nog böcker på biblioteket och lite överallt, låna och pröva.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Casiopeia
0

Det finns massor av böcker, men alla är inte lika bra. De flesta är mest vad jag kallar anekdotböcker, typ Mia Matsson "..och då träffade jag en häst som sa så här..osv". Kul läsning men inte så givande. Vill man ha något mer matnyttigt för att själv lära sig prata med djur är "Hur man talar med djuren och får svar" av Amelia Kinkade ett bra tips.

Annars är meditation A och O, att lära sig att stänga av sina egna tankar för att låta djurens komma in. Att lära sig att "tänka svart".

Fördelen med kurs är att man får djur att träna på, det är annars väldigt svårt. Men träna måste man ju om man ska lära sig. Har man egna djur kan man ju prata med dom, men de allra flesta anser att det är det absolut svåraste man kan göra eftersom du redan känner dom så väl och vet det mesta som finns att veta om dom. Du kan inte kontrollera om det du får fram stämmer eller om det kanske är dina tankar, fördomar eller helt enkelt önsketänkande som styr det du får fram. De flesta djurägare är ju rädda att djuren ska säga något som får dom att känna sig som dåliga mattar/hussar och det kan vara ett stort hinder för att lyssna på vad djuren egentligen säger. Samma problem kan ju också inträffa med djur som ägs av någon som står en nära, det kan vara svårt att inte låta det man tror man vet färga bilden av det man får fram eller ens vilja att skydda ägaren. Eftersom det är mer eller mindre en oskriven regel att inte prata med andras djur utan ägarens tillåtelse så är de bästa träningsobjekten djur du inte känner och som ägaren vill att du ska prata med . Men att som nybörjare hitta totala främlingar som tillåter en att prata med sina djur är av förklarliga skäl rätt svårt, det kräver ju att man är rätt modig från början…

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

[Kaninfluff]
0

Jag kan tala med djur, men jag har inte gjort det på jättelänge.. O.o Det är en häftig upplevelse!

Searchingmoonwolf
0

Joo, det verkar lite så med allting egentligen, att man borde få lite guidning i början. Skrattande Tyvärr för min egen del.Rynkar på näsan
(Har juh problem med meditationen redan, är totalt nybörjare på dessa områden…Rynkar på näsan)

#5 håller annars med om böcker… Tyvärr, för det är det och internet som gäller för mig.

Hwinya
0

HItta djur att träna på är nog som du säjer väldigt svårt. Men ska verkligen ta och kolla in dom där kurserna! Tack för den länken!!