Dagens glädjeämne 21/12 08
God Yule allesammans!!!
Hoppas att alla får en underbar dag!
Själv ska jag ut och åka bil en sväng till Falun, ska ta ett stopp i panduro o se if de har de trådar jag behöver till luffarslöjd….
Jag har städat mitt magiska rum och mublerat om lite, ska försöka jobba lite där i kväll.
Kram på er Isnornin
MVH Isnornin

God Yule!
Hoppas du hittar trådarna. Jag ska ner och slöjda en stund i källaren nu, måste passa på när jag är ledig. Tänkte tillverka några trådgudinnor med spiraler, bild kanske kommer senare om de inte blir alltför gräsliga.
Om en stund ska jag gå en promenad och insupa midvintern. Här är en klar dag med ca 8 minusgrader, mycket vackert.
Senare idag ska jag bränna en "yulelog", men jag har ingen öppenspis så det får bli i vedpannan. Jag ska rista i vedträt, saker jag vill bli av med, och sedan bränna dem.
Jo, en sak till ska vi göra idag. Vi ska ge oss ut på jakt efter årets julgran och ikväll ska den dekoreras!
Vad ska ni göra idag?
Kram Iram
Idag ska de ätas, här!
Vad e en yulelog Iram??
Glädje ämne om ett par timmar landar min äldste son här!
Vandra i Ljus å Skönhet

De vita hyacinterna slog ut. Marken är pudrad av froststjärnor och solen var framme idag.
Jag har sett solen och känt dess värme!!!
Vi håller på att lägga golv i hallen eller rättare sakt maken min.. Jag slår in julklappar och grejjar. Ska till en skolkamrat och plugga lite ikväll och det blir samtidigt en skön promenad fram och tillbaka :).
Strax under noll står termostaten på men någon sol har vi inte haft idag.

Äntligen hemma!!!
Usch vad folk kör som %&&/&%&&& grrr. Ja strunt samma hemma kom vi till slut, det är kö igenom hela Mora från början till slut!
Jo du Iram trådar har jag köpt i olika sorter o färger, vad durt det är att "börja" med en hobby man måste köpa allt på 1 g. Det enda jag hade hemma är kombi tång, alltid något. nu är det bara att sätta i gång och greja lite!
MVH Isnornin

Jag har varit på stan och handlat de sista julklapparna. :)
Satt upp en mistel i dörren och nu ska jag plugga plugga plugga några timmar så att jag kan fira yule sen! Artikeln såg spännande ut så den ska jag ägna tid när jag är färdig.
Hoppas ni har en underbar kväll!

UNderbar dag med vinter i luften och frost på marken! Vaknade utvilad efter 4 timmars sömn efter att ha kommit hem 7 imorse efter min utekväll :p SÅ det va skönt att jag inte va helt förstörd idag!
Har varit på julkoncert nu ikväll, vilket var otroligt vackert och roligt. Fick verkligen riktig julstämning. Och även Yule stämning då alla i publiken fick varsitt ljus att tända och hålla under ungefär halva kvällen :)