Yulebilder!

Åh vad fint dekorerade de är! Nu blev jag pysselsugen. :D
#0 Oj vad du är duktig med kristyren.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Hej!
Vilka fina pepparkakor.Vi brukar också pynta men det brukar inte bli så fint.Mina barn tycken om kristyr så dom brukar lägga på lite för mycket.
Kramis Catarina

Fina pepparkakor, Iram, och kristyren ser helt fantastisk ut! Jag ska lägga upp bilder här så fort jag fixat lite granris å kottar. Har varit -25 ute under tre dagar så det känns inte så speciallt lockande faktiskt. Till och med hunden vägrar gå ut längre stunder
har ingen annan några bilder som också kan inspirera lite? =)
When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

BiGavia: Ja, någonting sådant.
Jag är heller inte speciellt förtjust i vintern och absolut INTE kylan, det värsta jag vet! Men, erkännas bör, att ingenting är nästan så vackert som en stötäckt skog som med snöflingor glimmande som diamanter! Medicin för själen. :) Om man sitter i ett varmt hus vill säga 
-- Lao Tzu
De e bara vi i norr som morrar…vargflickan
Vandra i Ljus å Skönhet

Folk från söder vet inte vad kyla är.
No offence men efter vintrar med temperaturer neråt -30 blir man less ibland. :P Vi har vinter 9 månader per år eller nå sånt. Sommaren här kommer först i juli, och ibland knappt det! Nåval, vi får iaf dubbelt upp på sommrarna, :)
-- Lao Tzu
Ja, ljust dygnet runt, å alla tror det är romantiskt…tills de träffat myggen…hahaha
Vandra i Ljus å Skönhet

Jo, men lagomt till hösten brukar man vara immun :P Funderar på att prova den där anti-mygg-reaktions-receptet som låg här ute för ett tag sedan. 200 myggor i en burk med sprit, doppa en sockerbit och ät en gång om dagen eller nåt sånt. :P
-- Lao Tzu
Haha, livet e ett hell!
Vandra i Ljus å Skönhet

#13: Maffigt hus. :) Fattar inte hur alla hinner med å baka å göra så fint.. Imponerad.
-- Lao Tzu
#14..glöm de det e bara de som hinner å VILL som visar sina alster…Ta de lungt…Yule kommer å går utan spritsade pepparkakor..Opps, nu kanske jag avslöjade en hemlighet!
Vandra i Ljus å Skönhet

Här är ett smaskigt recept på en Yule Log.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Oj.. den verkade riktigt god den Bafo! Ger the log lady från Twin Peaks en helt ny innebörd haha.

#21 vilken fin!
MVH Isnornin

# 21 Du verkar ju vara duktig med allting som har med pyssel att göra!
Jag har alltid älskat att pyssla, men har inte gjort det så seriöst dom senaste 6åren faktiskt. Så mina pysselgrejer blir inte i närheten av så fina som dom ni gör här!

#24 o så sött!!!
MVH Isnornin
Så oslagbart söt!
Han får gärna komma och bo hos mig 

#25, 27 Tack ska ni ha. :D
Hehe jag kanske gör fler framöver. ;)

God jul allesammans önskar jag och mitt får!