Häxor iFokus

Häxor

Etikett: drömmar-och-drömtydning
Läst 1031 ggr
Eiyra
0

Jag bad om svar och stora drömmar

Jag har drömt i tre nätter att min kropp styckas sönder, att min kropp slits i sär, att mina inälvor rycks ut och hackas i småbitar

Jag frågade varför och de tog tag i min luftstrupe och slet den ur min kropp. Skrattande såg de blodet spruta och vaken var jag när de skar upp mig och plockade ut del efter del som gjorde mig till en fungerade människa.

spindelfot
0

gör om, gör nytt, ramlar luftstrupen ur dig så lär dig att gro en ny - stora tider och knepiga tider, prövningar och omvälvning, allting är inte skönt, ibland är det rena misshandeln att gå framåt i livet.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Sebastian
0

Många gånger är det enda sättet att bli hel på just att bli sliten i bitar.

Eiyra
0

Tack för svaren.

Ja vägen till att bli hel igen är inte lätt har jag förstått. Som om vägen någonsin var lätt :) Jag hade hoppats på lite fler dagar i min nyfunna euforiska livsglädje men nu efter de där drömmarna kan jag inte slappna av. De känns ända in i märgen och går runt runt i huvudet på mig. De lämnade mig tvivlande. Tvivlande på mig själv, mina förmågor och mina drömmar! Jag hade nog blivit lättare till mods om de satt ihop mig igen efteråt men de lämnade mig i den där starkt upplysta vita "korridoren" jag blir så olustig till mods när jag hamnar i.

Jag vill lära mig gro nytt! Att inte vara rädd! Våga chansa, våga släppa in människor i mitt liv. Att inte vara rädd för att leva så som jag vill leva!

Freja15
0

Sådana drömmar ger tvivel på sin förmåga och tvivel på sin önskan. Det är faktiskt i sin ordning. För det är meningen att du ska stärkas av den upplevelsen och inse att du är på rätt väg. Att förstå att det är inget som kan stoppa dig på din väg. Det är symboliken i din dröm.

De inte så ljusa krafterna älskar att så tvivel i människan, eller är det kanske bara egot i en själv som ställer till det för en. Ge inte upp, kämpa vidare för du är ju på rätt väg. 

Släpp detta och bara gå vidare i full visshet om att du är ljuset.