Hejsan, har en liten fråga.
Är det någon som har gått kurserna som Nattskogstemplet har och i så fall är dom värda att betala för?
Tycker att dom verkar intressanta men skulle vara intressant att veta vad andra tycker innan man slänger ut pengar på det.
Tack på förhand
Mvh Almatari

Du "slänger" verkligen inte ut pengar om du tar någon av kurserna, de är värda mycket mer. De är lärorika och innehållsrika och hon har verkligen lagt ner mycket jobb på att skapa en mångfacetterad kurs med rikt innehåll med terori och praktiska övningar. Men det beror också på en själv att aktivt jobba med de övningar som ges och att man jobbar med de frågor som skall besvaras. Själv la jag ner väldigt mycket arbete och forskande kring ämnen som ingick i kursen. Och tränade ganska mycket. Det vidgade mitt perspektiv på tillvarons helhet och gav mig inblickar i ämnen som jag fortsatt att lära mig mer om. Den blev en språngbräda ut i häxrymden.
Och den stämde väl överens med mitt shamanska synsätt - att lära sig vandra i skönhet.
Vad jag kan sakna är likasinnade att bolla frågorna med, göra saker tillsammans med - redskap, ceremonier o likn. Men så är det ju med distanskurser, det blir mycket solitärt arbete.
Fråga gärna på om du vill veta mer.

#1 Det låter ju toppen, har verkligen letat efter kurser som är lärorika och värda att betala för.
Jag är nämligen väldigt trött på att köpa böcker där det står ungefär samma saker. Lär mig inget nytt längre känns det som, behöver något som är annorlunda.
Nu har jag tur att jag har några vänner som väldigt gärna gör magiska saker tillsammans. Är solitär men börjar mer och mer känna att jag vill göra saker tillsammans med andra, men då ska det vara människor jag känner. Sedan bollar jag gärna tankar med andra dock.
Tar hon upp mycket om mycket eller går hon in på djupet med vissa saker?
Tack för att jag får fråga om jag undrar något.
Blessed Be

Blodtopp här på forumet har gått delar av den kursen och sade till mig att den var väldigt bra och väl utarbetad.. Kanske ska du kontakta henne för ännu en åsikt?
Hon nämnde tyvär även att hon som utarbetat materialet och höll i kursen har råkat ut för plagiatörer.. som kopierat och fördärvat hennes material och sedan tog betalt för distanskurser över internet, till betydligt billigare priser.. Tänk på det när du tittar på kurser, en sån vill man ju inte råka ut för.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Hej! Blodtoppen här =)
Jo, jag har gått kursen, men jag har inte gått klart den. Tappade stinget med den, men har allt material hemma i alla fall och tittar igenom det titt som tätt ändå.
Den är väldigt välarbetad. Den går igenom väldigt mycket, har många övningar men det kan även behövas mer sidostudier både under tiden och efter kursen. Så även om den är heltäckande så är den inte 'komplett'. Men i gengäld, blir man nånsin färdig inom detta?
Från början bestämde jag mig för att gå kursen på initieringsnivån, men som jag känner nu kommer jag 'bara' läsa kursen som den är. Även om man på sätt och vis kanske tar studierna på mer allvar om man ska svara på frågor och liknande inom kursbrevets tid. Jag känner dock att det blir nog så seriöst även utan att behöva ha tidspressen. Orsaken till detta är för att jag brakade in i väggen rätt snart efter att jag börjat kursen, och numera har jag inte samma höga krav på mig =)
Tyvärr är det som spindelfot sa. Marie har råkat ut för en del plagiatörer som börjat med kursen, inte tagit hem alla kursbrev men som ändå har byggt upp en egen distanskurs med hennes brev som grund. Synd och skam, men det straffar sig nog så småningom ;o)

#0: Bra att du tog upp frågan, jag har också funderat på att gå någon kurs där. Kanske vi kan bli studiekamrater?
Ljus och frid!
When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

Ja, varför inte =)
Men just nu har jag inte pengarna till det tyvärr. Tänkte i så fall börja till våren när man kan vara utomhus får mer inspiration då =o)
Men visst det skulle vara kul att ha en studiekamrat att bolla tankar med.
Blessed Be

#6: Samma tänkte jag, att till våren passar bättre och kassan är alltför skral just nu. Vi får höras längre fram!
Ljus och frid.
When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu