Jobb och pengar - magi
Jag kommer att behöva ett jobb snarast. Jag vill verkligen ha ett jobb och en egen ekonomi.
Jag behöver effektiva sätt att nå fram till ett bra jobb, magiska sätt att lyckas skära igenom byråkrati och lyckas med att få ev. intervjuvare att tycka om mig och sedan anställa mig. Det är viktigt, allvarligt, jag behöver verkligen en magisk spark i ändalykten som kan föra mig framåt i livet.
Jag kommer förstås att söka febrilt överallt, internet och arbetsförmedlingen och hela köret, göra vad jag kan 'i alla världar' - men behöver en ordentlig push så att man blir sedd och når framgång. Själv känner jag mig låst i detta, det kommer inget till mig om huruvida jag ska gå tillväga.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Vet inte hur jag ska råda dej, enda som jag vet är att ha en positivt synsätt å veta att rätt jobb dyker upp!
De där lät väldigt kliche aktigt, hoppas det stöttar dej iallafall!
Vandra i Ljus å Skönhet
Detta är egentligen ett av Trollkvinnas specialområden och det är hon som gör alla sådana spells och mojobags vi får önskemål om men jag kan ge lite generella tips från Hoodoo traditionens flora av saker man gör när man ska söka jobb för att dra till sig arbete och öka sina chanser till anställning.
Se till att du är kvalificerad för jobbet. men var inte rädd för att söka de som ligger precis ovanför nuvarande kvalifikation - en given utgångspunkt.
Vi jobbar mycket med Lucky Mojos Steady Job formula. Oljan på grönt ljus som ristats med önskan ihop med rökelse och ett tretal Steady Job bad. Under ljuset kan man placera sin bild och ett namnpapper med ett personligt spår ihop med en Loadstone eller magnet (som matas med "magnetic sand", dvs. järn). Ritualen kan påbörjas i gryningen på en måndag, onsdag eller torsdag närmast efter nymåne men det är oftast bäst att börja direkt om månen inte är i rätt fas. Låt ljuset brinna ut och sätt ett nytt varje dag.
Det går att kombinera med gula ljus smorda med Attraction oil (för att dra till dig…), orange och rosa ljus för Succé (smorda med Crown Of Success). Jag gillar att kombinera Crown of Success med Steady job i denna typen av jobb och sedan lägga till lite "extra" på de man skickar personer & företag man skickar ansökan till och vid intervjutillfällen:
Psalm 23 ("Herren är min herde, mig skall intet fattas…") är en av de psalmer som traditionellt används vid ljuständning och badritualer gällande jobb.
Att sätta ett offerljus till St. Joseph (få arbete) och ett för det skyddshelgon som råder över just den typ av jobb man söker är populärt bland de som gillar att jobba med helgon.
Honeyjar - namn på personer & företagsloggor ihop med eget namn i en honungsburk. Bränn gula attraction ljus ovanpå eller gröna money/job drawing diton.
Kanel/socker pulver - Finmortlat. Pudra kroppen (i måttlig dos) inför intervjutillfällen. Gör folk "sweet" mot dig, skapar värme mm.
Att använda Deers Tounge blad (Liatris odoratissima) för skjuts gällande talförmåga och vältalighet fungerar bra också. Ett blad under tungan vid intervjun eller som tillskott till rökelsen.
De flesta som söker jobb behöver lite självförtroende boost också. Att skjuta till en muskot och lite kryddpepparkorn (båda anses också attrahera pengar inom hoodoon) i arbetet ger ett lyft i det avseendet.
Rör det sig om jobbsökning på högre nivå där kompetensen är samma med konkurrensen är knivskap och mer relaterad till kontaktnät och nepotism kan det hela bli en helt annan sak. Då används bland annat "I Can - You Can´t" och "Hot Foot" formulas och dylikt i tillägg till det andra.
Sist men inte minst behöver man ofta rensa huvudet efter en dag på AF eller framför datorn:
Koka 9 hasselnötter (med skal på) i ett par liter vatten i en järngryta i 3 timmar. Ta ett bad i minst 9 minuter med ett antal nedsänkningar. Det rensar "mentalkroppen" och får bort tunga och överflödiga tankar.
eller ha ett annat renande och avslappnande bad i beredskap.
Det finns många andra saker man kan göra för att anpassa en ritual och material efter det som passar just din personligen och de jobb du söker.
Men som sagt, det är Trollkvinnas avdelning.
- www.therootdoctor.se - Hoodoo Spells, Trolldomsritualer, Readings & Spådom.
- Medlem av AIRR- associated Independent Readers & Rootworkers - Kvalitetessäkring för klienter.

tack bigavia och wow, vilket svar rootdoctor!
just nu är mitt största problem det faktum att jag verkligen behöver ett jobb.. jag känner mig helt förtvivlad och handlingsförlamad. Det ruttna är också att de jobb jag är kvalificerad för - i kök, de är ofta rena mordet för själen, jag hatar att jobba i kök.
Jobben jag fick under våren fick jag via magi - men de var dåliga och sköra, iof var magin likaså. Jag behöver något riktigt jävlaranamma just nu, som ger mig makten tillbaka över livet. Så självförtroende är inte fel tänkt.
Många jobb ansöker man via brev - Brevmagi, någon? Något som får mitt brev att sticka ut och får dem att inte kunna släppa det! Kanske kan man befalla kuverten, binda mottagaren.
Vackra svarta kuvert med snyggt skriven adress har jag redan börjat med. Jag har även fina foton och så inuti breven..(inte nakenfoton/fyllefoton/foton där jag har horn och sånt, utan riktiga propra bilder.. så det är inte där felet ligger heller) egentligen så har jag gjort vad jag kunnat med mitt cv och liknande, enligt konstens alla regler, följt de flesta 'världsliga' tipsen jag funnit, men jag behöver magiskt försprång.
Får viss inspiration nu, att lägga upp en magisk kontinuerlig plan att följa. Nymånen är inte alltför långt bort heller, då skall jag nog starta mitt jobbsökande på allvar, just nu kan jag förbereda, pryda mitt cv, inventera bland ljusen..

Jag är mycket för amuletter och tecken - målar gärna tecken på kroppen för bästa flöde av mina goda sidor - sådana har man ju om än de ligger och dricker vino någonstans under mörkret av en bristning.
På samma sätt använder jag amuletter, tejpar fast dem på kroppen för lite extra kraft och fokus - funkar bättre än att bara ha dem i fickan. Och nu är det ju inte knytnävsstora amuletter heller, utan mer små stenar och likn..'hemlisar på kroppen'
Jag har försökt förstå vad en crown of sucess mojo är för något men inte hittat någon info, jag vet att det kanske är pinsamt att fråga nu när var och varannan häxa verkar tämligen bevandrad i hodoo, men jag vill veta..

usch…det är inte lätt att få ett jobb idag, o med den rådande ekonomikrisen gör det nog inte lättare heller, med alla indragningar.
Min dotter o hennes sambo gör allt för att få något, men än har dom inte fått något napp, min dotter får inget, för många platschefer anser hon är för välutbildad för jobbet hon sökt - ???? det är också en väldigt konstig anledning! (tror att cheferna känner sig hotade om hon får in fötterna på företaget) o sambon får bara ströjobb här o där, konstigt, han får inte ens någon anledning.
Har du sökt dig till vården, i hemtjänsten, personlig assisten, som ledsagare osv? det brukar behövas bra folk där, sen vet jag inte om man tycker det är ett så bra jobb men det är på många sätt ett mkt givande, (men ibland ett påfrestande), jobb.
Rådet Bigavia ger ovan är mkt bra.
Mitt råd är "första intrycket", det är tyvärr fruktansvärt ytligt men "världen" fungerar tyvärr så.
Detta har jag haft i bakhuvudet varenda gång jag ska ansöka om något, få en bostad, jobb osv. o när jag har följt detta har jag alltid haft framgång, fått vad jag velat.
Människosläktet i stort är ytligt, o i dom flesta fall är ingen intresserad av att se ditt "rätta jag". Jag menar inte att man ska sitta o delge rena lögner för det fungerar inte.
Första intycket är den första blicken du får, ex. när du går in till chefen, för intervju, det första denne ser är hur du ser ut, kläder, hår, attityd osv. Man ska inte vara uppstajlad för ett vårdjobb, man ska inte vara "skabbig" vid ett jobb i smink,kläd affär osv.
Lagom alldaglig brukar passa på dom flesta område, ren, hela kläder, vårdat hår passar.
ex 1: Vården-barn: här fungerar det inte att komma i låga tajta jeans så man ser stringen, kort magtröja, visar piercingen i naveln, inga ärmar på tröjan- visar tatueringen, långa målade naglar, tuggar tuggummi med hela ansiktet, högklackade skor = inget jobb.
ex 2: Modeaffären-smink-perfym: här behövs lite mer chic attityd, vara lite klädmedveten, vårdade naglar gärna fint målade (dock ej för långa så du inte kan jobba) kläder som följer trenden, lte chica assecoarer, lagom sminkad -helt utan ger ett intryck av ointresse för kosmetik. För mkt smink- ger intryck av att vara okunnig.
osv. osv.
Hemskt men tyvärr sant. Sen gäller det att våga se på chefen, ta ögonkontakt, ett stadigt handslag är mkt viktigt. vara artig, väluppfostrad, ärlig (dock inte vara för ärlig, o sitta o babbla på om allt mellan himmel o jord rörandes dig som person, som chefen inte har något som helst intresse av, men att vara för hemlig är heller inte bra, en balansgång.) o vänlig.
Jag kan berätta om en grej från mitt liv ang. första intrycket, flera år sedan nu, (ett av många)
Jag med fam. ville hyra ett mkt fint, stort, gammalt tornhus som stod tomt, ägarna var ett äldre par mkt aktade byinvånare, mannen kommunpolitiker-pensionerad, frugan tillhörandes en av dom äldsta släkterna i byn, båda aktiva i kyrkan.
Känt i byn var också att få hyra av dom var inte lätt, inte vem som helst blev godkända,
Jag hade då alla odds emot mig, jag var ingen speciell, gick hemma, flera djur, svart långt hår, alltid svarta kläder, hade barn i 8års åldern, min sambo hade fast jobb, men långt hår ända till rumpan, slitna jeanstypen- verkstadkille-många bilar. Självklart inga pengar bakom oss heller.
Och det värsta! Vi var nyinflyttade till byn (bott utanför i 3 år) vi tillhörde inte inte någon släkt därifrån. Så alla vi sa detta till om huset, bara skrattade o sa, Försök!
O jag hade bara en sak i huvudet, här gäller "första intrycket" o en liten vit lögn. Jag ringde o vi blev ditbjudna på kaffe-pratstund.
Jag borstar håret sätter upp det i en vårdat totte, tar på mig en presentabel beige tröja, lånar min systers nya volvo, tar med mig papper på inkomster, kör dit utan min sambo som inte fick följa med pga sitt långa hår! sant!
Kör in på deras mkt stora o välvårdade gård. Dom ser mig i fönsterna när jag kommer, dom var mkt nyfikna på vem jag var :)
Första intrycket var redan givet, ny fin bil, vårdad kvinna som går ut ur bilen, stegar mot dörren. Herren öppnar tittar rakt på mig jag tar ögonkontakt o ett stadigt handslag, vänder mig mot frun ger ett stadigt handslag till henne, med ett leende presenterade jag mig med hela mitt namn.
Slår oss ner, herren frågar var min sambo är, då dom egentligen ville träffa honom också, jag får säga att han tyvärr inte kunde följa med för han var tvungen att jobba över, det gick bra , plikttrogen var en fin egenskap.
Vi går igenom diverse frågor osv, jag dricker kaffe fast jag inte tycker om kaffe egentligen, sa att jag inte brukar dricka kaffe men idag får vara undantaget. Tyckte att det hela hade gått rätt så bra, så säger dom att vi ringer o lämnar besked när dom hade pratat, o så ville dom gärna träffa sambon, pust!
Gick en dag, dom ringer upp o säger, vi har beslutat oss för att ni ska få en chans. Vi får gärna komma ner o skriva på hyreskontraktet, med sambon. Ja, då hade jag inte systerns bil utan fick ta min gamla slitna volvo. Och sambon skulle med.
Det första herren fråga när vi kom, jaha… var är den röda volvon?
Då sa jag att det var min systers bil o jag hade lånat den för min hade varit upptagen, med ett leende såklart.
När vi sen sitter i kaffesalongen så säger herren, det var ju en rejäl hårtoffs för att vara man, min sambo hade (se jag visste det!).
Då fick jag erkänna att hade ni träffat honom igår, första gången dade det inte blivit bra, jag ville dom skulle få en uppfattning av mig o vår familj utan att blanda in fördommar.
Ock självklart fick vi huset mot alla odds. När vi skulle gå där ifrån med vårt nya hyreskontrakt, sa herren med ett leende, du är verkligen inte dum, du vet vad som krävs o du ger det, men är ändå mkt ärlig, ni blir säkert mkt bra hyresgäster.
Bodde här i 7 år, o hade underbara hyresvärdar, när vi sedan skulle lämna huset ville dom inte att vi skulle flytta, o vi pratade om första gången, o dom sa, att hade min sambo varit med o vi hade kört in med min bil hade vi inte fått hyra huset! O dom tackade oss för vi hade lärt dom något på äldre dar, att man inte ska dömma personer i förtid. :)
För att sammanfatta ett mkt långt inlägg o kanske helt ointressant, men min magi för dig, tänkt på "Första intrycket", det fungerar, gör inte för mkt avkall på dig själv, men gör små kompromisser för tillfället o du kanske finner vad du söker, i detta fall ett bra jobb.
Att man får ett första positivt intryck gör allt.
Kämpa på, det behövs "out there"
#3 tja, att "klä" ett brev är vanligt med just crown of success pulver. Att få information om vad en Crown of Success formula innehåller är förborgat tillverkarna själva men det är inte svårt att gissa en del ingredienser om man är någorlunda bevandrad i folkmagiska tankegångar och hoodoons materia magica. Jag använder Lucky mojos variant eftersom jag tycker den är bättre än någon jag själv tillverkat och även om jag vet vad deras innehåller är det bara bökigt att få till just den där speciella doften på just den oljan.
Namnet kommer från en ritual som kallas "framgångskröning" (Den är en av två av de enda feeding of the head-ceremonier som jag känner till förekommer inom traditionell hoodoo men som är vanlig bland Yoruba-baserad praxis inom Ifa, Santeria och Vodun) och går ut på att man välsignar och kröner en person med Crown of Success Olja.
Det är möjligt att var och varannan häxa inspirerats av hoodoo i dagsläget, men det är få som är ordentligt tränade i traditionen som bor i Europa mig veterligen.
Däremot kryllar det av trolldomsutövare av slavisk, arabisk och nordafrikansk och latinsk härkomst i Sverige.
- www.therootdoctor.se - Hoodoo Spells, Trolldomsritualer, Readings & Spådom.
- Medlem av AIRR- associated Independent Readers & Rootworkers - Kvalitetessäkring för klienter.
#0 Min pojkvän har blivit uppsagd och blir arbetslös efter jul, så då kommer jag att göra en del magiskt arbete för honom. Vi kan kanske dela våra erfarenheter, compare notes ;-)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Tillhör gruppn inte bevandrad i hoodoo, men läser och begrundar!
Vandra i Ljus å Skönhet

Jag läste en gång att man skulle smörja händerna med lavendelolja och sedan hålla dem nära brevet - man vill ju inte få flottfläckar på ett fint papper. Detta skulle göra mottagaren vänligt inställt. Det gick inte, kanske pga att jag försökte mig ljuga mig in, det var ett kristet dagis och jag tänkte att ja, kristen kan jag väl vara. Men mina ord kanske inte har någon verkan i kristna lokaler.. *konspirerar*
Tack ni som skickat crown-of sucessrecept till mig, detta skall jag kasta mig in på. Vad jag förstått är det rätt medel för mig.. och pulver är lättare än flottiga oljor..
#5 tack för den erfarenheten.. världsliga tips tas också gärna emot, speciellt de där listiga, de gillar jag..
#7 Jo, jag hör gärna vad du gör och hur det går, så får du höra vad jag bestämmer mig för att göra. Tar gärna emot tips och inspiration..
Då det är väldigt viktigt för mig att få ett jobb, ska den här magin vara riktigt ordentlig, ritualliknande och inne i arbetssökandet. Jag vet inte om jag har tagit mig an ett såhär stort projekt tidigare, med stor uppföljning i jag vet inte hur länge.. Jag tänker fortsätta tills jag får ett jobb, så är det.

Jag sällar mig till skaran även om det för mig tog en annan vändning idag. Jag satsar på att fixa min sista termin till våren och innan det fixa allt som behöver göras… Sommarjobb behöver jag dock börja leta snart då min förra arbetsplats avskedar.. Så Spindelfot och Bafo: hej, hej!

Jag fick bra tips i helgen om att stampa mer där jag står, och det är väl en lättare linje att gå på - jag har inte råd att gå ut och köpa dyra exotiska rökelsepulver just nu..
Jag fick då i örat att det var dags att fråga alrunan om råd och hjälp. Det sägs ju, vara en av de kraftfullaste amuletterna som finns. Den jag har gömd har jag haft i många år och odlat själv, klätt och matat, men jag har aldrig bett den om något, tyckte väl inte att jag hade nån bra anledning. Den ser ut som en ormmänniska med armar och ett ansikte, jag har inte döpt den, men förstått att den bör ha ett namn.
Jag tänkte klä den i nya kläder och ge den en lagom gömd hedersplats (där solen inte träffar den men man ändå kan bränna ljus) offra av mig själv och klä den i ärvt silver och guld, och be så snällt jag kan..