Häxor iFokus

Häxor

Etikettkökshäxans-kokbok
Läst 1464 ggr
isnornin
0

Glögg ?

Glögg är ju bara för gott!! Det finns att köpa hur många varianter som helst. Det vore kul med några resept på hemma gjord glögg, då menar jag inte Santa Marias färdiga krydd påse att blanda i vin..

Har ni några bra tips?

MVH Isnornin

Iram
0

Åh, drack en så god lingonglögg nyss. Hemmagjord. Undrar om jag kan få tag i receptet…?

isnornin
0

Låter smaskens!

MVH Isnornin

Outrageous
0

Skulle också vilja göra egen, det är ju så gott. :)
Googlar man glögg recept så dyker det upp ett gäng. Dock är jag inte alls särskilt förtjust i starkglögg utan föredrar den alkoholfria. Verkar vara svårt att få recept på det.

varulven
0

ta lite koncentrat av lngondricka, blanda ut med vatten fast det ska bli starkare än vanligt. värm i kastrull, pressa i apelsin, krydda med apelsinringar, malen kanel och kanelstänger, färsk skivad ingefära, nejlikor och SPRIT av valfri halvkass kvalité och voila! hemglögg a´la varulvar!

Endroppeihavet
0

Hrm.. Ja.. Jag köpte en urbota god hjortronglödd igår.. Som blev jättegod martinimed lite gin, citron, råsockerkant och is ^^

"Den e alkoholfri" sa damen stolt i kassan.

"Ajdå. Men d kan jag ändra på hemma!" sa jag.

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Astraea
0

En väninna till mig gör världens goaste glögg, den är helt magisk! Smakar inte det minsta alkohol men är djävulskt stark. Godare kall än varm. Finns inte en chans att jag får receptet men en flaska eller två brukar komma till jul.