Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 709 ggr
[Jeremina]
0

Om man bränner sig

Jag brukar känna av just när jag bränner mig på t ex vatten eller stekflott. Men sen händer något egendomligt för det gör inte ont efteråt. Ibland får jag märken men känner inget. Vissa gånger blir det inte ens märken.

Någon sa till mig att du måste ha varit häxa en gång och blivit bränd på bål. Jag kan också bada så hett att andra baxnar.

Någon som vet eller vill gissa? jag kanske har någon neurolgisk störning har någon annan också menat.

Jeremina!

Lill-Kisse
0

Låg smärttröskel kallas det.

[Jeremina]
0

Det måste väl vara hög smärttröskel…eller?

Lill-Kisse
0

…eller hög? Ja just det ja. Började undra själv vilka trösklar man tar sig över lätt och inte. Måste vara hög smärttröskel jag menar.

Själv flyttar jag skållheta stekpannor och kastruller med bara händerna eftersom jag är för lat att hämta grytvante e dyl och då är jag inställd på att jag inte ska bränna mig, vilket jag inte gör heller. Men misstänker jag att jag kan bränna mig på något, så gör jag det naturligtvis. Därför tror jag att tankens kraft spelar viss roll också.

[Jeremina]
0

Kanske det är tankens kraft för jag brukar aldrig eller sällan klia mig heller. Brukar retas med andra när dem kliar sig och säga: Det är bara att låta bli att klia om du tänker att det kliar inte så gör det inte det.

Lill-Kisse tack för jag har inte tänkt på det men nu när jag kom på det här med klåda så klarnade det. Det kan vara så. Är det din kisse på bilden? Söööt!

Jag har 3 kattor just nu…de är sååå góa! Glad

Lill-Kisse
0

Det är likadant med mig om det med att klia sig faktiskt. Jag har bl a intalat mig att man inte behöver bli myggbiten och då är det väl därför jag inte får just några myggbett heller.

Kul att det finns människor som du Jeremina, som har likadana upplevelser som jag själv. Tänk vad man skulle kunna åstadkomma med tankekraft, om man kunde bygga upp den ytterligare.

Visst är det min katt! Både söt och go för två. Skrattande

[Jeremina]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag blir inte ens myggbiten sedan några år tillbaka och skulle jag få något enstaka så kliar det inte…kul att höra om dig med!

Här är en av mina kattor! Glad