Häxor iFokus

Häxor

Etikettsabbater-och-högtider
Läst 1516 ggr
Vargflickan
0

Yule-Symboler.

Hade tänkt rista in lite symboler på ljus och kanske ett äpple osv. Men vilka symboler vid yule-firande? Är det bara solar, solar och solar eller? Förresten, vad passar bäst: Rista symboler på ett ljus vid yule-tider för vad man vill , eller bli vad man vill bli av med??

When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

spindelfot
0

det beror väl på vad du tänkt göra med äpplet.. Gör två äpplen, tycker jag - ett äpple som får symbolisera vad du vill ha, och ett äpple som får vara det du vill bli av med.

Varför inte göra solar - som nymånar i växande på äpplet med det positiva, det negativa äpplet, kan du lämna kvar och förpassa in i mörkret, det kan du låta bli att skriva något på, eller göra en mörkermåne..

Jag läste om honey-jar spells ikväll.. en version av dem kunde tydligen utföras i ett äpple - att man gröper ur äpplet och fyller det med honung och namnlappar - i ditt falls kulle det väl vara lappar där det står vad du vill ha tex. Jag tycker det lät vettigt, påminde om nordisk tradition, även där finns det en viss återkommande vana, att stoppa saker i saker;) på det sättet.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Vargflickan
0

Tack för tipsen! Lät som vettiga idéer, varför kan man aldrig komma på sånt själv? :P

-- Lao Tzu

BiGavia
0

Yule midvinter när året vänder å den ljusa sidan börjar, födelsen, gryningen… osv..jag längtar så….Kan jag bara leva tills den 22 dec  så överlever jag

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Coturnix
0

Spiraler tycker jag är bra, fina symboler. Spiraler kan snurra åt olika håll. Dekorerar gärna ljus med spiraler.

spindelfot
0

#4 spiraler för mig är kraft i kaos, jag ser dem alltid i drömmar de gångerna portar öppnar sig och ur strömmar en ätande kraft, som äter upp mig under sång.. bankelibank du kommer inte undan! säger den.

Lite.. NU JÄVLAR KOMMER LIVET VARE SEJ DU VILL ELLER INTE

Vargflickan
0

Okej, minsk sagt blandade tankar om spiraler,Förvånad hihi själv tkr jag de brukar vara fint. :)

-- Lao Tzu

BiGavia
0

Spiraler ska gå medsols, tycker då jag….

Coturnix
0

Spiraler ska gå medsols.

Ljusdekor.jpg

Allt bör ske medsols.

spindelfot
0

när spiralen går motsols - så riskerar man att dras ner i det förflutna

kanske hamna bland elaka minnen eller rentav - ett tidigare liv, livets början, på vridande ödesplatser, knäcker nacken, knäcker ryggen, knäcker en själv, i spiralvridet.

Vargflickan
0

#8: Snygg bild men hur har du fått dit spiralerna?

#9: Tack för infon, spindelfot!

-- Lao Tzu

[trumman]
0

Spiraler SKA ingenting, de går åt bägge hållen.

Mvh, T
spiralens beskyddare

Sebastian
0

#11 Johodu spiraler ska hindra mig från att bli trebarnsfar….

Coturnix
0

Cool( Jo jag har ju min spiral som hängsmycke…nåja) Dekorationerna är silverfärgad vax som man skär i smala remsor och trycker fast.mljv  . Jag ska pröva att dekorera med rent bivax i år istället. Eller kan man återanvända vaxet som är runt stora runda ostar, rött eller svart.//

BiGavia
0

Tre barnsfar…har inte gjort klart till dina två barn…får nog sätta igång,,,

therootdoctor
0

#1 Det är stor skillnad mellan Conjure traditionens Honey Jar och dess användning och en fin juldekor med önskning i. Det finns helt andra saker som används i "wishing rituals" inom Hoodoon. 

Att plocka russinen ur kakorna från andra traditioner kan man göra när man väl är grundligt tränad och erfaren inom EN av dem och sedan tar sig tid att förstå likheterna med andra traditioner.

Cassandra Eason Style - att blanda allt och ta bort grunderna - blir bara respektlöst New Age dravvel och "spiritual shopping" för att skryta med att man minsann kan blanda till "månadens smak".

andra kan förstås ha en annan uppfattning.

spindelfot
0

oj, fick man inte skriva så!

Outrageous
0

#15 Det där var väl lite väl nedlåtande, enligt min åsikt.